אמריקה בוחרת: לאחר שערוריות וסקנדלים, הכפשות ועימותים, הקלפיות ברחבי ארצות הברית ייפתחו היום (שלישי) כאשר הסקרים האחרונים בכלי התקשורת האמריקאית מציגים יתרון קל לטובתה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. אך כמו שהמירוץ הלא צפוי הזה הוכיח לא פעם אחת, הכל יכול לקרות. 

אך על מה בכלל מצביעים ואיך מתקיים הליך ההצבעה, השונה מזה שאנו מכירים בישראל? מתי נסגרות הקלפיות ומתי נדע מי נבחר לכהן כנשיא או נשיאת ארצות הברית? מי הן המדינות המתנדנדות שהצבעתן תהיה משמעותית ומהן ההשקפות של קלינטון וטראמפ בנוגע ליחס לישראל, להפלות, לזכות לשאת נשק ולקהילה הגאה? קיבצנו עבורכם את כל הפרטים החשובים. 













תוצאות הסקרים האחרונים


הסקר האחרון של חדשות ABC ושל ה"וושינגטון פוסט" הראה כי קלינטון מובילה ב-4% על פני טראמפ - 47% מול 43% - ומחזיקה ביתרון של 10% בקרב הנשאלים שכבר השתתפו בהצבעה המוקדמת. גם בסקר של חדשות CBS יש למזכירת המדינה לשעבר יתרון של 4% - 45% מול 41%. 55% מהנשאלים ציינו כי הם מאמינים שקלינטון תהיה המנצחת.



רשת פוקס העניקה לקלינטון יתרון של 4% - 48% לעומת 44% - ורק 32% מהנשאלים ברשת החדשות השמרנית ציינו כי הם סבורים שטראמפ יהיה הנשיא הבא. בסקר השבועי האחרון של חדשות NBC מחזיקה קלינטון ביתרון של 7% על פני טראמפ - 47% מול 41%.



בסקר של סוכנות בלומברג קיבלה המועמדת הדמוקרטית 44% מול 41% לטראמפ. 37% מהנשאלים ציינו כי הם כבר הצביעו וקלינטון נהנית מיתרון של 46% מול 38%. הסקר גם מעיד על חוסר הוודאות והמתח שאליו הולכת ארצות הברית ביום שאחרי הבחירות. 58% מכלל הנשאלים שצפויים להצביע או כבר הצביעו אמרו כי הם יהיו מאוכזבים ואף עשויים לכעוס ולהמשיך במאבקם אם המועמד שלהם יפסיד, בעוד רק כשליש ציינו כי הם מעוניינים לתת לנשיא או לנשיאה הבאים הזדמנות להצליח. 52% אמרו שאם קלינטון תיבחר, לממשל שלה יהיו “סקנדלים רבים”.



במקביל, ה"לוס אנג’לס טיימס", שהסקרים שלו הראו יתרון לטראמפ כמעט לאורך כל הקמפיין, פרסם אתמול את מפת האלקטורים הסופית שלו, תוך חלוקה מלאה של כל המדינות בהסתמך על סקרים, היסטוריה של הצבעות ודיווחים של הכתבים. התמונה שעולה מהמפה היא שקלינטון נמצאת בדרך לניצחון מוחץ עם 352 אלקטורים - 82 יותר מהדרוש - בעוד טראמפ צפוי לסיים עם 186 אלקטורים. גם מכון הסקרים של אמרסון קולג’ העריך אמש כי קלינטון תקבל 323 אלקטורים מול 215 אלקטורים לטראמפ וכי היא תנצח בכל מדינות המפתח, למעט אוהיו ואיווה.



אתמול המשיכו שני המועמדים בניסיון האחרון לשכנע את המצביעים במדינות המתנדנדות. טראמפ קיים עצרות בפלורידה, קרוליינה הדרומית, פנסילבניה וניו המפשייר, והיה אמור לערוך הלילה את הכינוס המסכם שלו במישיגן עם סגנו המיועד, המושל מייק פנס. בעצרת בפלורידה. כחלק מפנייתו לקול היהודי במדינת המפתח הכריז טראמפ כי הנשיא ברק אובמה היה “אסון, הדבר הגרוע ביותר עבור ישראל”.



קלינטון קיימה שלשום בלילה עצרת גדולה בקליבלנד, אוהיו, לצדו של כוכב הכדורסל המפורסם בעולם, לברון ג’יימס. אמש היא הגיעה לקרוליינה הצפונית ולמישיגן, והיא תחתום את מסע הבחירות בעצרת גדולה בפילדלפיה עם בעלה ובתה, הנשיא אובמה ורעייתו מישל ועם הופעות של ברוס ספרינגסטין וג’ון בון ג’ובי. “אני חושבת שיש לי עבודה לעשות כדי לאחד את המדינה”, אמרה לעיתונאים. “אני באמת רוצה להיות נשיאה של כולם”.




InsideGov | Graphiq