ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב הדהים את המחנה הדמוקרטי שהמתין לראות את הילרי קלינטון כנשיאה ה-45 של ארצות הברית. בעלת "הפלוג" טל שניידר, בשיחה ממרכז הכנסים של הדמוקרטים בניו יורק, לניסים משעל ודרור רפאל ב"103FM": "האווירה בצד הדמוקרטי קשה. עם דמעות. זה התחיל כששמעו שפלורידה סגורה ותומכת בטראמפ. קלינטון לא הגיעה לכאן ופיזרו את האנשים. היו כאן עשרות אלפי אנשים, מתוכם המוני נשים, לבושות חגיגי ומתכוננות לרגע הגדול. כשהתחילה לחלחל ההבנה התחילה התדהמה והופיעו הפנים שמביטים על המסך וחוסר קבלה של המצב. מנהל הקמפיין של קלינטון עלה לדבר ואמר 'אנחנו עוד סופרים'. כלומר הם לא הבינו. הם הפסידו את פנסילבניה, שלא בחרה רפובליקני מאז 1988".




"אני אמרתי כל הזמן 'תעזבו את הסקרים ותסתכלו על ההצבעה המוקדמת'", הוסיפה שניידר. "הנתונים שם הראו פנים לכאן ולכאן, למשל שקלינטון ניצחה למשל בנבאדה, ובפלורידה זה התנדנד, אבל הייתה תחושה שההיספאנים מצביעים יותר". רותם דנון, עורך המגזין "ליברל", ניתח את המהפך: "חשבתי שקלינטון תנצח כי הלכתי על הלוגיקה המתמטית, שלא נכשלה עדיין בארה"ב, שם זה לא אמור לקרות. זו לא אותה מקשת בוחרים, אלא בוחרים אחרים בכל מקום. זה עשרות מכוני סקרים, לא מינה צמח. כנראה שהלוגיקה של מדע הסקרים קורסת בכל העולם. ב-2012 עוד הצלחנו לחזות את התוצאות ומאז פחות אנשים משתמשים בטלפון קווי ויותר אנשים ברשתות החברתיות. אנחנו כנראה עוברים שינוי סוציולוגי אדיר מימדים".



על התקשורת בארץ ובארה"ב אמר דנון: "זה לא עניין של אליטה או של שמאל וימין, אלה אנשי השיטה, שמנותקים ממגמות שקורות בשטח באמת. פוליטיקה עובדת היום הרבה יותר על סנטימנט מאשר בעבר. בעידן של הצפת אינפורמציה הדיס-אינפורמציה היא זו שמנצחת. דונלד טראמפ זרע דיס-אינפורמציה וסנטימנטים שליליים ורעילים לאורכה ולרוחבה של ארה"ב. אנחנו חשבנו שבשיטה האמריקנית ובהתנהגות הפוליטית האמריקנית, אין סיכוי שזה יצליח, בטח על סמך הנתונים שהיו לנו. מתברר שסנטימנט יותר חזק מכל לוגיקה בפוליטיקה המערבית".



"הדיס-אינפורמציה מנצחת בכל מקום", טען דנון. "אין לי בעיה שבנימין נתניהו נבחר בפעם הרביעית, אבל הסחף לעברו בימים האחרונים של הבחירות, המקום השבטי הזה, העיוות של דברי אדם באמת שולי כמו גרבוז מצד אחד, ומצד שני האמירה 'הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפיות' שזה משהו שלא היה ולא נברא. הברקזיט, שהנתונים היו באמת בפני כל בריטי בר-דעת, שאמור להבין שהגלגל לא יכול לחזור לאחור, ושפועל בברמינגהם לא יקבל את עבודה שלו בחזרה בזכות חסימת שערי בריטניה".