דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, התייחס היום (רביעי) לאיומיו של הנשיא המיועד דונלד טראמפ, כי יפעל להעמיד לדין את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בעקבות פרשת האימיילים שנחשפה במהלך הבחירות. "יש לנו מסורת ארוכה שבה אנשים לא משתמשים במערכת הפלילית בכדי לרדוף את יריביהם הפוליטיים. אובמה מקווה שמסורת זאת תימשך", אמר ארנסט.



מנהלת הקמפיין של טראמפ, קלי אן קונוויי, לא שללה מינוי של תובע מיוחד שיבדוק את החשדות נגד קלינטון בעת שהיתה מזכירת המדינה בממשל אובמה, אבל לדבריה, טראמפ וסגנו מייק פנס "רוצים לאחד את המדינה ולא דנו בנושא הזה בימים האחרונים". קונווי הוסיפה בראיון לרשת CNN כי הנושא גם לא עלה בשיחת הטלפון בין טראמפ לקלינטון.



כזכור, את האפשרות להעמיד את קלינטון לדין בשל פרשת האימיילים העלו הרפובליקנים לראשונה בעת הוועידה הרפובליקנית, אז קרא הקהל להעמיד את קלינטון לדין. לאחר מכן התייחס טראמפ עצמו לאפשרות במהלך העימות השני בין המועמדים, שם אף הצהיר כי ימנה תובע מיוחד שיחקור את הפרשה ואף אמר שאם יהיה נשיא, קלינטון תהיה בכלא. 



בדרך לכלא? הילרי קלינטון, צילום: רויטרס
בדרך לכלא? הילרי קלינטון, צילום: רויטרס



עם זאת, לאחר ניצחונו של טראמפ, הוא דיבר עם קלינטון ואף התייחס לשיחה במהלך נאום הניצחון שלו, אך שם הציג טון מפוייס הרבה יותר. "קיבלתי טלפון ממזכירת המדינה קלינטון, היא בירכה אותנו על הניצחון שלנו, ואני בירכתי אותה ואת משפחתה על מאבק קשה. היא נלחמה קשה מאוד, הילרי עבדה הרבה זמן ואנחנו חייבים לה תודה על השירות שלה למדינתנו" אמר. 



בנוסף להעמדה אפשרית של קלינטון לדין, התייחס ארנסט גם לאפשרות שטראמפ ינסה לבטל את חוק הבריאות הממלכתי שנחשב לגולת הכותרת של כהונת אובמה בידי תומכיו וכצלם בהיכל בידי מתנגדי הנשיא היוצא. הדובר הזכיר שהתוכנית עברה בשני הבתים ועמדה מול ביקורת שיפוטית ואמר כי לא יהיה קל לבטל אותה. מנגד, מנהיג הרוב בסנאט, מיטש מקונל, אמר כי ביטול התוכנית נמצא במקום גבוה בסדר היום של הממשל החדש.