"לא הנשיא שלי": אמריקאים רבים יצאו לרחובות להפגין כשהם נושאים שלטים עם מסרים נגד טראמפ. מבוסטון ועד לוס אנג'לס אלפי מפגינים התאספו הלילה (חמישי) למחות על תוצאות הבחירות שהביאו את המיליארדר לבית הלבן. המפגינים התייחסו למגוון נושאים - מיחס למהגרים ועד האובמה קר. "באתי לכאן כדי להפרד מהרבה פחד שהתעורר ברגע שראיתי את התוצאות", אמר המפגין ניק פאוורס ל-CNN. לדבריו, הוא מפחד שטראמפ יתמוך במדיניות שתכניס רבים לכלא, והיה מודאג שמא ניצחונו של טראמפ יעודד סקסיזם.





מפגינים רבים נכחו בערים בהן יש בסיסים דמוקרטים חזקים: אטלנטה, אוסטין, טקסס, בוסטון, שיקגו, דנוור, פילדלפיה, פורטלנד, אורגון, סן פרנסיסקו, סיאטל ו-וושינגטון. גם מול הבית הלבן התאספה קבוצה כזאת, מיואשת ומאוכזבת. 





אלפים הפגינו בניו יורק. הם מילאו את הרחובות במנהטן כשעשו את דרכם למגדלי טראמפ, ביתו של הנשיא החדש בשדרה החמישית, בזמן שמאות אחרים היו במנהטן פארק וצעקו "לא הנשיא שלי". בפורטלנד, הצועדים צעקו "לא טראמפ, לא KKK, ארה"ב לא פשיסטית", כשהלכו בעיר התחתית. מפגינים בוושינגטון שהלכו לכיוון מלונות טראמפ, צעקו את אותה סיסמה. 





בשיקגו כ-1,800 איש יצאו לרחובות, גם הם לכיוון מגדלי טראמפ, וצעקו את הסיסמה "לא טראמפ, לא KKK, ארה"ב לא גזענית". "אני מבוהלת ממה שקורה בארץ הזאת", אמרה אדריאנה ריצו בת ה-22 בשיקגו, שהחזיקה שלט "תהנה מהזכויות שלך כל עוד אתה יכול".





צעירים רבים לקחו חלק בהפגנות: סטודנטים שרפו את דגל המדינה בקמפוס של "אוניברסיטת אמריקה" בוושינגטון; בתיכון ברקלי בקליפורניה כ-1,500 תלמידים יצאו להפגין; בדאונטאון לוס אנג'לס תלמידי תיכון התאספו בסיטי הול. ברוקלין ווייט, בן 18 שהצביע לקלינטון והתאכזב, החזיק שלט עם המסר "השנאה לא תנצח", ואמר: "אסור לנו לתת לזה לעצור אותנו. אם הוא הנשיא אז בסדר, אבל הוא חייב להקשיב".