במסגרת תוכנית ה"ותיקים החדשים" של בנק הפועלים ועיתון מעריב, הלאונג’ מביא את סיפור המורשת העסקית של אלי ואריאל בן זקן, בעלי יקב קסטל.



אלי בן זקן, מייסד יקב קסטל, בן 70, מתגורר ביישוב רמת רזיאל “הערך המרכזי והראשון שלאורו הקמתי את העסק הוא מצוינות. מלכתחילה, רציתי לעשות את היין הכי טוב שאפשר ללא פשרות. בניתי את העסק כעסק משפחתי, אבל לא חשבתי שנצליח כל כך מהר. המשפחה התכנסה לתוך היקב ולקח זמן עד שגילינו את הכישורים של כל אחד. מעבר בין דורות בעסק משפחתי זה תהליך שלוקח זמן ולא תמיד הוא פשוט. כמובן שבעסק שמצליח זה יותר פשוט מהרבה בחינות. אני מאוד שמח וגאה על הצלחתנו. 



"בעסק כמו יקב יש התחדשות בכל שנה. יש בציר חדש, יש עונתיות. התוכניות לעתיד הן להמשיך להתמודד עם האתגרים החדשים ולהמשיך להצליח לעמוד בציפיות הגבוהות של הלקוחות ובסטנדרטים של מצוינות שהצבנו לעצמנו עם הקמת היקב.



"חשבתי שאוכל לצאת לפנסיה בגיל צעיר יותר אבל עדיין יש אתגרים. אנחנו בונים יקב חדש וייקח עוד קצת זמן עד שאוכל ליהנות מהתוכנית שלי לבלות הרבה בשיט בים התיכון". 



אריאל בן זקן מנכ”ל יקב קסטל, בן 43 מתגורר בהרצליה. "התובנה החשובה ביותר שקיבלתי מאבי היא לא להתפשר על איכות. זהו המוטו של אבי בכל תחום בחיים. להעריך איכות ולתת תשומת לב לפרטים. מה שמאפיין את העסק המשפחתי שלנו בעיני הם איכות, מצוינות והמקומיות- החיבור לאדמה, לאזור ירושלים. מעבר לכך, העבודה בהרמוניה - לכל אחד מאיתנו יש את הנישה שלו והדברים מאוד ברורים מבחינת חלוקת התפקידים, זה מה שמאפשר את קיום העסק. אנחנו עובדים אחד ליד השני ואחד עם השני.



אנחנו גם לומדים כל הזמן. הלמידה היא לאורך כל הדרך ובמגוון תחומים רלוונטיים כמו: יין, שיווק ופיננסים. תהליך הלמידה משפר את הארגון ואנחנו משקיעים רבות גם בסדנאות לעובדים, כל אחד בתחומו. גם אני וגם אחי עברנו קורס בניהול עסקים משפחתיים.



"אבי ואני אוהבים מאוד את הים וצורת הבילוי המועדפת עלינו היא הפלגה ארוכה בים. גם בחופשות משפחתיות אנחנו מעדיפים חופשה ליד הים, למשל ביוון, ובעונת החורף אנחנו אוהבים לעשות סקי. משום שמדובר בעסק משפחתי, לא יוצא לנו לבלות חופשות משפחתיות, כי ברגע שכולם נופשים ביחד אז כולנו חסרים בעסק".



"אני מאחל לאבי בריאות ותצפית טובה ובטוחה על דור ההמשך. שיהיה גאה במה שהוא רואה ושישמח ויסמוך על מה שאנחנו עושים".