על רקע החלטתו לבטל את הפגישה עם שר החוץ של גרמניה, זיגמר גבריאל, בשל לפגישתו עם ארגוני השמאל הקיצוני, נפגש היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלר אוסטריה, כריסטיאן קרן בירושלים. טרם הפגישה שוחח קרן עם כתבים ואמר כי לדעתו האיחוד האירופי לא מנצל מספיק את כוחו על מנת להביא לפתרון במזרח התיכון. "אירופה היא התורמת הגדולה ביותר לרשות הפלסטינית וגם שוק היצוא הגדול ביותר של ישראל", אמר קרן והוסיף כי הנתונים הכלכליים האלה נותנים לאירופה מנוף לחץ להשפיע על המצב, "אלא שהיא לא משתמשת בו מספיק".



"השאלה היא אם אנחנו באמת משתמשים בקלף הזה", אמר הקנצלר האוסטרי, "בכנות, זה לא נראה כך, אבל זה משהו שאנחנו צריכים לדון עליו בבריסל".



לטענתו של קרן, שנמצא בביקורו הראשון בישראל, אירופה נתפסת בעלת עוצמה רכה בתקופה שבה צריך להתמודד עם עימותים קשים, "אז קשה להשפיע במצב כזה".



לדברי הקנצלר, שהצהיר כי "לישראל יש יותר תמיכה באירופה ממה שאתם חושבים", משבר הפליטים שהגיע ליבשת נתן למנהיגיה יותר הבנה על המצב של ישראל. "הרגישויות כאן שונות. אנחנו לא מוקפים במצרים, לבנון, ירדן ועוד, אז השכונה שלנו היא הרבה יותר שלווה וקלה להתמודדות".



גם במסיבת העיתונאים לפני פגישתו עם ראש הממשלה התייחס קרן למעמדה של אירופה המזרח התיכון: "אני חושב שיש עוד עבודה רבה שנוכל לעשות למען פיתוח האזור. אנו חברים באיחוד האירופי, והאיחוד לא עושה מספיק כאן באזור. אנו בין התורמים הגדולים לפלסטין - 70% מהייצוא של אזור זה הולך לאירופה ואני חושב שזה הגיוני לתרום יותר למען שגשוג ושלום. זה מה שאנו רוצים לעשות כאן. הקשרים הכלכליים טובים, התיירות וההשקעות ברמות שיא".



נתניהו אמר כי שתי המדינות צריכות להילחם בכוחות שרוצים להחזיר אותן לימי הביניים. "המלחמה בטרור קיצוני מחברת בין כולנו וזוהי מחויבות מתמשכת. ובאותה מידה, מיצוי הזדמנויות העתיד הוא מחויבות של מנהיגים וחברות. העתיד שייך לאלה שמחדשים. הדרך היחידה שבה נוכל להבטיח צמיחה גבוהה ועקבית של הכלכלות שלנו היא באמצעות טכנולוגיה וחדשנות".