לפני שנה סערו מדורי הבידור והתרבות עם פיטוריה של השחקנית הישראלית-הוליוודית איילת זורר. מי ששימשה פרנזטורית לחברת האופנה גולברי במשך 11 עונות ברצף, פוטרה בתואנה כי המראה שלה השתנה לרעה בעקבות גילה המתבגר. זורר, שטענה כי פוטרה בברוטליות, הגישה נגד החברה תביעה על סך חצי מיליון שקלים. וכלי התקשורת, כאמור וכמצופה, עשו מהמידע שהגיע אליהם מטעמים. הדוגמנית המצליחה והמבוקשת אסתי גינזבורג, אז בת 25, שהחליפה את זורר, מצאה את עצמה בעל כורחה בעיצומה של הפרשה המסעירה. "הרבה פעמים מה שיוצא בתקשורת מנופח ולא בהכרח משקף את מה שהיה במציאות", אומרת גינזבורג, "עם איילת זה נלקח למקום שמייצג מאבק של נשים בוגרות יותר בחברה היום. זה הפך לדיון חברתי על העניין הזה, יותר ממה שזה היה באמת בפועל. גם אותי סירבו לקבל לעבודות הרבה פעמים, גם בתחילת הקריירה וגם כיום. דוגמנית מקבלת סירובים כל הזמן. אי אפשר לקחת כל אחת לכל עבודה. גם ג'יזל שומעת 'לא'. ככה העולם הזה פועל. אני כבר 12 שנה במקצוע הזה, ואין לי שום עניין להיעלב מסירוב".

כאישה לאישה, וכמי שתגיע בעתיד לגיל 47 ותוחלף בדוגמנית צעירה, איך לא הבעת שום רגש כלפיה - והוספת על חטא כשאמרת בראיון שאת לא מרגישה כלפיה כלום?
"זו פשוט בדיחה, כי המשפט הזה הוצא מהקשרו. עיתונאים ראיינו אותי בדיוק כשכל הפרשה התפוצצה ורק חיכו לקבל ממני איזו תגובה ארסית. המראיין שאל אותי מה אני מרגישה כלפיה, אז עניתי שלא כלום - והוספתי: 'מה אני אמורה להרגיש כלפיה? אני לא מכירה אותה. מה אתם מצפים שאעשה?'. אז שינו, קיצצו וערכו את התגובה שלי בשביל לחפש כותרת מרעישה, וזה נשמע קר כאילו אין לי שום אמפתיה כלפיה. ועדיין אני עומדת על זה שהעניין שלה הוא רק מול החברה".

גם ג'יזל שומעת לא". אסתי גינזבורג (צילום: רון קדמי ל"-Belletto)
גם ג'יזל שומעת לא". אסתי גינזבורג (צילום: רון קדמי ל"-Belletto)



בימים אלה מצטלמת גינזבורג לעונה השנייה של גולברי. שנה כבר חלפה מאז נכנסה לנעליה של זורר, וזה מספיק זמן כדי להעריך שיווקית אם ההחלטה לבחור בפרזנטורית צעירה יותר השתלמה ברמה הכלכלית לחברה. מנתונים שמסר משרד יחסי הציבור של גולברי נמצא כי החברה הגדילה את היקף המכירות שלה בשנה האחרונה ב־10%, חיזקה והעמיקה את הלקוחות הקיימים ואף הביאה קהל חדש וצעיר לרשת. הדבר, כאמור, מוכיח את האסטרטגיה השיווקית ולפיה צעיר נמכר יותר. "שמעתי שהרכישות עלו, אבל לא ידעתי בכמה", מגיבה גינזבורג על הנתונים. "את כרגע מבשרת לי את זה בפעם הראשונה, ואני ממש שמחה לשמוע. זה אומר שעשיתי את העבודה שלי כמו שצריך - וזה סיפוק אדיר".

"גם מכרים ואנשים בתעשייה סיפרו לי כי בשנים האחרונות, כשזורר שימשה פרזנטורית, הם ראו ברשת מיועדת לקהל יעד מבוגר. אך מאז החיבור איתי הם חושבים שהיא פונה לקהל צעיר יותר. כנראה זה משנה את התפיסה".

איך הרגשת כשזורר קיבלה קמפיין חדש? זה גרם לך להקלה?
"שמחתי שהיא קיבלה את המשביר אחרי גולברי. אני מפרגנת לה ולכל אחת שמקבלת עבודה בתעשייה הזאת".

מיועדת לקהל מבוגר? איילת זורר (צילום: רפי דלויה)
מיועדת לקהל מבוגר? איילת זורר (צילום: רפי דלויה)

קארמה איז אה ביץ' - ואחרי אירועי זורר, גם את סיימת את תפקידך כפרזנטורית של רשת אפריל אחרי שנים.
"קשה מאוד שבע שנים שלמות להיות עם לקוח אחד. זה נדיר וכמעט שלא קורה בתעשייה הזאת. עוד יותר נדיר שממש נהניתי לעבוד איתם - והיה לי ממש כיף".

וכשאת רואה את מארינה מקסימיליאן מככבת בפרסומות אפריל במקומך, איך את מרגישה?
"בכל פעם שאני רואה פרסומות שלהם עם מארינה בטלוויזיה, הבטן שלי מתהפכת. ושלא תביני לא נכון, אני מתה עליה. היינו יחד בקונסרבטוריון, למדנו יחד במקהלה - אני באמת אוהבת ומעריכה אותה. אבל עדיין זה עושה לי כזה קווץ' בלב. לא פשוט לראות אותה על המסך, כי אני הייתי שם שנים".

הם פיטרו אותך?
"זאת הייתה החלטה משותפת של שני הצדדים, כי יש לי לא מעט פרויקטים על הראש - כמו חברת התכשיטים בלטו (Belletto), שם אני שותפה ועיצבתי קולקציה של תכשיטים. הקולקציה מצליחה מאוד וגם זכתה לפרגון בווג אנגליה, אני פרזנטורית של גנים ושושנים ובעיקר כיוון שהתחלתי לעבוד עם גולברי. אין לי אגו או בעיה להודות שהעזיבו אותי, אבל לא במקרה הזה של אפריל. אני באמת אוהבת אותם. הם אנשים טובים".

אין לה אגו. גינזבורג (צילום: רון קדמי)
אין לה אגו. גינזבורג (צילום: רון קדמי)

שמועות של ניסוי וטעייה

בתקשורת אוהבים להשוות את גינזבורג לבר רפאלי. מי קיבלה איזה קמפיין, השמלה של מי נכונה יותר, איזו תוכנית מנחה השנייה - ומה לא. גינזבורג, שהדבר העיקרי שמשותף לה ולרפאלי הוא השם של בני זוגן של השתיים - עדי - לא ממש מבינה את המנהג המגונה. "אני לא מצליחה להבין את זה, אבל זה כבר הפסיק להפריע לי מזמן", היא אומרת. "בעיני זה מקטין את המקום שלי ושלה בעולם הזה. מה פשר ההשוואה? בגלל ששתינו בלונדיניות ודוגמניות? אז בואי נשווה בין כל הבנות הבלונדיניות בכלל. כל אחת עושה את העבודה שלה, אף פעם לא היינו 'ראש בראש' והתחרינו על דברים. זה כמו שתשווי בין רקפת רוסק עמינח לבין מנכ"לית בנק אחר. כל אחת עושה משהו אחר ונמצאת במקום שלה".

אבל לפי הפרסומים יש יריבות ביניכן.
"לא היו בינינו מעולם פיצוץ או יריבות; התקשורת ניסתה לגרום למשהו שלא היה. היריבות בינינו היא פיקטיבית לחלוטין - והיא רק בתקשורת. אני ובר בקשר כבר שנים. אין לי יריבות עם איש. כשאני מרגישה שזה מגיע למקום הזה, אני מיד מנסה לפתור את זה. אני לא אדם שרב. אני מכירה אותה מאז שעשינו ספורטס אילוסטרייטד, אפילו לפני כן. תמיד אנחנו נפגשות בצמתים, מברכות זו את זו ומפרגנות".

אז אם כבר מברכות, חייגת לאחל לה מזל טוב על הלידה של ליב?
"כן, היינו בקשר בזמן ההריון וגם חייגתי לאחל לה מזל טוב כשילדה. עצבן אותי שמספר ימים אחרי הלידה, בר רפאלי יצאה לבלות ערב אחד עם בעלה וזכתה להמון ביקורות. היא העלתה תמונה לרשתות החברתיות שהיא יצאה בפעם ראשונה מאז הלידה, והרגו אותה על זה. אני לא מצליחה להבין למה אנשים נכנסים לעניינים של אחרים. כל כך חשוב לשמור על זוגיות בריאה וזמן איכות זוגי, בעיקר אחרי הלידה, ונהדר שהיא עושה זאת".

כל אחת והעדי שלה. בר רפאלי עם עדי עזרא (אינסטגרם)
כל אחת והעדי שלה. בר רפאלי עם עדי עזרא (אינסטגרם)

אז אם כבר הריון, יש לא מעט שמועות בתעשייה על הריון נוסף שמתבשל. האומנם?
"אני הגעתי למסקנה שהשמועות עובדות על ניסוי וטעייה. כל הזמן יש שמועות כאלו, ובסוף זה באמת יהיה נכון. אני לא בהריון ועדיין לא מנסה להיכנס להריון. אם זה יבוא, אז נהדר - אבל אני לא מתכננת או מנסה כרגע. אני כן יכולה לומר שאהיה בהריון, ומאמינה שגם יותר מפעם אחת".

אם תהיי בהריון, תעדכני את מדורי הבידור?
"בטח שלא הייתי חושפת את זה בשליש הראשון. גם כשהייתי בהריון הצלחתי לשמור את זה בסוד, ואפילו הצלחתי להפיל ידיעה בעניין. אבל היות שאני יודעת שלא יניחו לי ואני יודעת מה מצפה לי, אחרי שאעבור את השליש הראשון, אין לי בעיה גם להוציא עדכון לכל כתבי הבידור כולם. אני לא רוצה שאף אחד יתבאס עלי או ירגיש מקופח. יש כתבים שעד היום כועסים עלי משום שלא העברתי להם עדכון על ההריון".

ההריון היה לך לא פשוט?
"נכון, היה לי סיוט להיות בהריון. זה פשוט לא כיף. זה קשה, ושנאתי להיות בהריון. אני לא מבינה את הנשים שאומרות שהריון הוא דבר נפלא; עד החודש החמישי יש הקאות ובחילות - את מבלה כל דקה בשירותים, מרגישה כבדה ומלאה ואסור לך לאכול דברים מסוימים. באופי שלי אני מוקפדת, ולא הייתי שותה יין או נוגעת בסושי. בעלי היה בהלם ממני איך שאני תופסת ברצינות את ההריון, הוא לא חשב שאני אהיה עד כדי כך שמרנית".

ואיך האימהות?
"ההתחלה הייתה קשה מאוד, כמו לכל אמא, אבל עדי היה לצדי ועזר לי. הוא כבר מגיע עם הניסיון שלו באבהות, אז זה הקל על שנינו. מטריפים אותי כל הזוגות האלו שמציגים תמונה ורודה של הורות. גם היום קשה עם זה שהוא בן שנה ושבעה חודשים ומפתח אישיות משל עצמו, מתחיל לצרוח לי בשדה התעופה או באמצע חנות. אבל כל קושי הוא סובייקטיבי לאותה תקופה".

יש חלוקת תפקידים בינך לבין עדי?
"עדי עובד מהבוקר עד הערב, רוב הזמן הילד נמצא איתי ועם המטפלת שלו. כשעדי חוזר הביתה הוא ממש פעיל. הוא מעריך מאוד את הרגעים שלו עם בננו רפאל, ויש לו הבנה עמוקה יותר להורות בגיל כמו שלו".

הורות טרייה מביאה עמה בעיות בזוגיות. האם גם אתם חווים קשיים?
"עדי ואני הקפדנו מהרגע הראשון שהפכנו להורים לשמור על זמן איכות זוגי לשנינו, לצאת לבלות, לשבת במסעדה. כך שידענו להתגבר על כל קושי".

"זמן איכות זוגי". גינזבורג עם עדי קייזמן (צילום: סיון פרג')
"זמן איכות זוגי". גינזבורג עם עדי קייזמן (צילום: סיון פרג')

כוס יין לרפואה

הראיון נערך באמפי בקיסריה, רגע לפני שהיא עולה על מסלול תצוגת האופנה המסורתית של גולברי מול קהל של מול מאות אלפים. אך האימהות לא עוזבת את אסתי גינזבורג, אחת הדוגמניות המצליחות שהצמיחה ישראל, בשום שלב שהוא. כשהיא מבחינה לפתע בנייד שלה - שהוכנס למצב 'השתק' לטובת הראיון - בשיחות שלא נענו, היא קופצת בבהלה. "ארבע שיחות שלא נענו מהבית זה כבר מחשיד", היא מבקשת את סליחתי ומחייגת במהרה לעדי, "קרה משהו? הכל בסדר?", היא שואלת בדאגה, "אני באמצע ראיון. נדבר כשאסיים". היא חוזרת נינוחה לראיון ומוסיפה: "אני לא בשקט. אחרי החגים אני אמורה לשלוח את רפאל לגן, הוא כבר לגמרי מוכן לזה, אבל אני לא. ממש קשה לי להפקיד אותו בידיים של אחרים, לדעתי אני אדחה את זה".

אמא ודוגמנית. גינזבורג (צילום: יניב אדרי)
אמא ודוגמנית. גינזבורג (צילום: יניב אדרי)

גינזבורג פרצה לתודעתנו כשהייתה בת 8, בפרסומת לטלוויזיה של חברת תנובה. מאז היא הספיקה, בין היתר, להצטלם לפרסומות של H&M, טומי הילפיגר, פדני וקרוקר; להחליף את יעל בר זוהר כפרזנטורית של רשת FOX; להצטלם לסרט האמריקאי "12"; ולהופיע על השער של המגזין Elle הצרפתי, בכתבת "50 הצעירים המבטיחים של עולם האופנה". למי שמתעניין - ממש לא נמאס לה לדגמן, ובינתיים היא לא מתכוונת ללכת לשום מקום.

"עוד לא מיציתי ויש לי עוד המון זמן בתחום, אני עדיין צעירה", היא אומרת. "יש דוגמניות שמדגמנות שנים, אין לי תוכניות אחרות; כרגע אני עדיין רוצה לדגמן. לא ידעתי לפני שנה שאהיה בקיסריה - ותאמיני או לא, אני עדיין נכנסת לסטרס בכל פעם מחדש. אחרי שחתמתי עם גולברי והבנתי שהם עושים תצוגות ענק בקיסריה, נבהלתי. אני נורא נבוכה מזה, יש לי עכשיו כאב בטן נורא. אין לי בעיה לעמוד שעות ושנים מול מצלמה לבד עם הצלם, אבל אם תשימי אותי על מסלול, עם כל העיניים האלה עלי, יהיה לי קשה נורא".

אז מה תעשי בעוד שעה כשתצעדי פה על המסלול?
"אשתה כוס יין גדולה לפני שאעלה לבמה".

מנסים לשכנע לשיר. גינזבורג (צילום: רון קדמי)
מנסים לשכנע לשיר. גינזבורג (צילום: רון קדמי)

אומנם לא נמאס לה מדוגמנות, אבל היא חולמת לשיר עוד מאז הייתה ילדה. את החלום היא מימשה על הבמה בגמר התוכנית "הכוכב הבא", שאותה הנחתה לצד אסי עזר ושם ביצעה את השיר Dream a Little Dream of Me. עם זאת, להצעה של הפקת גולברי, כי תשיר גם בתצוגה, היא סירבה. "הם תמיד מנסים לשכנע אותי לשיר. בהתחלה הם רצו שאני אשיר עם עומר אדם ומשה פרץ. למה שהם ירצו לשיר איתי בכלל - ולמה שאסכים לשיר איתם? בכל זאת, הם עומר אדם ומשה פרץ", היא מסבירה, "אני נבוכה מלצעוד על המסלול מול כל כך הרבה אנשים, אז בטח ובטח שלא הייתי רוצה לעמוד בקיסריה מול אלפי אנשים ולשיר. אני מתביישת, וזה חלק מהתהליך והעבודה העצמית שאני עוברת. אבל אני עובדת על זה מכל מיני כיוונים ולאט-לאט אוגרת שירים שאני כותבת. מבחינתי שירה היא ההחמצה הכי גדולה שלי. זה אחד הדברים שאני הכי רוצה לעשות ועוד לא עשיתי. ואני לא מתכוונת לוותר על החלום שלי".

בזמנו ספגת לא מעט ביקורת על ההנחיה שלך ב"הכוכב הבא". ההנחיה הייתה טעות או חוויה?
"הרגשתי לא מוכנה מספיק. זה כמו שאני אגיד לך היום: בואי תלכי על המסלול בקיסריה בפעם הראשונה בחייך. לקבל תפקיד כזה, לראשונה בחייך, בהנחיה - ועוד בלחץ של שידור חי, עם אוזניה לא מתפקדת וצוות ההפקה שמדבר אלייך באוזן תוך כדי שאת צריכה להבין מה מתרחש סביבך - זה היה גדול עלי. היה לא רציני לעשות את זה ככה. זאת הייתה טעות שלי שהסכמתי לעשות את זה - וטעות שלהם שלקחו אותי".

אז סתמת את הגולל על קריירה טלוויזיונית?
"ממש לא. אני מניחה שאם תהיה הצעה סופר-מעניינת, אשקול. אבל הפעם זה חייב להיות מסודר. אני אהיה תותחית אם תתני לי למשל להיות שופטת ולחשוב על מה שאני צריכה להגיד מראש".

השיא עוד לפניה

יש שטוענים שאת הבטחה שלא מומשה כי עצרת קריירה לטובת משפחה. מה דעתך?
"עצרתי גם קריירה בינלאומית לטובת הצבא, לפני שמונה שנים, כי חזרתי לארץ והתגייסתי לצה"ל הרבה לפני שהתחתנתי. למרות שהצבא היה הכי מבין ותומך בקריירה שלי, עדיין לא הייתי אז פיזית בארצות הברית, וזאת ההקרבה הראשונה שעשיתי למען המדינה. התחתנתי לפני ארבע שנים. החתונה הייתה ההחלטה והצעד הכי חכמים שעשיתי בחיי. כל כך הרבה אנשים מחפשים ומחפשים - ומה הם בעצם רוצים? למצוא אהבה, למצוא מישהו שישן איתך בלילה, יחבק אותך ויהיה בשבילך. התמזל מזלי ומצאתי את האחד שלי כשהייתי צעירה. את לא יכולה לבחור בין אהבה לקריירה - כשמוצאים אהבה היא מגיעה בזמן לא צפוי ולא מתוכנן".

השיא עוד לפניה. גינזבורג בימיה בהוליווד (גטי)
השיא עוד לפניה. גינזבורג בימיה בהוליווד (גטי)

אז הוליווד היא הזדמנות שלא מוצתה?
"לא מוצתה בגללי, למרות שכל דבר עדיין פתוח מבחינתי. אומנם יש לי רקורד עשיר יחסית, אבל אני עדיין רק בת 26 ואני אפילו לא קרובה לשיא שלי. ראיתי את העולם הזה ואת אורך החיים הזה וכל מה שזה מצריך ממך, וזה לא משך אותי ולא עניין אותי. לא התאים לי לצאת עכשיו לסט של ארבעה חודשים בקנדה לצילומים של סרט. זה לא עניין אותי".

ועכשיו, כשאת אשת משפחה, זה בטח לא זמן מתאים.
"דווקא עכשיו, כשכבר יש לי את רפאל והמשפחה שלי, זה מתאים יותר בשביל לעזוב הכל וללכת בעקבות החלום. אם הייתי עושה את זה לפני כן, זה היה פוגע בסיכויים שלי למצוא את בעלי ולהתחתן ולהקים משפחה - כי אי אפשר כשאת לא נמצאת במקום קבוע. דווקא כשיש משפחה זה קל יותר, כי כל המשפחה עוזבת ביחד, כמו במקרה של גל גדות. את לא לבד. כבר סימנתי וי על הקמת בית, ועכשיו זה הזמן לפתח גם את הקריירה שלי. אבל אני עדיין לא שם, לא בא לי לעבור".

לפתח את הקריירה? גינזבורג מדגמנת (צילום: עידו לביא)
לפתח את הקריירה? גינזבורג מדגמנת (צילום: עידו לביא)

מיקס של כולם

מה שכן יכול לשכנע את גינזבורג לארוז את הכל ולעבור עכשיו לארצות הברית הוא השאלה אם יוצע לה לשמש ביבשת הרחוקה שגרירת ההסברה של ישראל. "אני חושבת שיחסי הציבור שלנו בעולם גרועים", היא פוסקת. "אולי אם תבוא דוגמנית בלונדינית, צעירה ונאה, היא תוכל לעשות יחסי ציבור מעולים למדינה ותצליח לגרום להם להקשיב ברצינות. הרי אי אפשר להתכחש לזה, כל דוגמנית ישראלית שעובדת בחו"ל היא מעין שגרירה. את עובדת עם אנשים מרחבי העולם, ויש המון בורות. תמיד הייתי מסבירה. לא הצעתי סתם, ואני עדיין מחכה שמשרד החוץ יפנה אלי".

מה המשנה הפוליטית שלך?
"אין לי משנה פוליטית. אבל אני כן עומדת להצביע בבחירות הקרובות בארצות הברית כי יש לי אזרחות אמריקאית".

דונלד או הילרי?
"ברור שהילרי; מפחיד הרעיון שדונלד ייבחר. אני מסתכלת על הרקורד שלה ושל ביל ועל ההתבטאויות שלה; הם שניהם פרו ישראלים, שניהם טובים לנו גם מבחינת נקודת המבט העולמית".

ומי לדעתך טוב לנו בראשות הממשלה?
"קל לי לבקר את ארצות הברית, אבל לא את מה שקורה פה. כרגע אני לא רואה שום חלופה לביבי".

יש לך תוכניות סודיות לקריירה פוליטית?
"ברגע שיתחילו להיכנס לחיי ולבדוק כמה עלו לי הנעליים שקניתי או כמה עלתה לי ארוחת ערב ואיזו מתנה קיבלתי וממי, אז אני מוותרת על פוליטיקה, תודה רבה".

יחסי ציבור גרועים. גינזבורג (צילום: רון קדמי)
יחסי ציבור גרועים. גינזבורג (צילום: רון קדמי)

כזכור, בסוף שנת 2013 פנה אביה של גינזבורג לבית המשפט בדרישה לסלק את בתו ואת בעלה מהבית שאותו תכנן וששם התגוררה המשפחה לפני גירושי ההורים, בטענה שלא עמדו בתשלומי רכישתו. הסכסוך הסתיים בפשרה, אבל הדוגמנית המצליחה עדיין לא מדברת עם אביה, וככל הנראה היא עדיין חשה פגועה.

מה קורה איתכם?
"לא קורה כלום".

זה לא חלק מהפזל שחסר לך בחיים?
"לא, אין לי שום תחושה של מחסור. לא מרגישה שיש לי חלק חסר בחיים. יש לי אהבה מדהימה וילד חמסה־חמסה".

איך ייראה שולחן החג שלכם?
"נחגוג עם כל הצדדים של כולם. נעשה מיקס של כולם, יהיה שמח וחגיגי". 

מיקס של כולם. אסתי גינזבורג ל"גולברי" (צילום: יניב אדרי)
מיקס של כולם. אסתי גינזבורג ל"גולברי" (צילום: יניב אדרי)