שני הפסדים בלבד יש להפועל באר שבע, אבל גם למכבי פתח תקווה. שני המגנים של באר שבע תוקפים ללא הפסק, אך גם אלה של בית"ר ירושלים. שיטת ה-4:3:3 מאפיינת את ברק בכר, אבל גם את תומר קשטן בקריית שמונה. אז איזו ייחודיות בעצם נותרה בנגב? זו בדיוק הנקודה ערב משחק העונה מול מכבי תל אביב.

כשפאולו סוזה הגיע לקריית שלום אחרי עידן אוסקר גארסיה, הוא ידע שעליו להרכיב תוכנית מרעננת על ה-4:3:3 שהביא עמו הספרדי. ואכן, סוזה יצר את שיטת שלושת שחקני ההגנה, כשבאחד האגפים מתופקד בכלל חלוץ.בבאר שבע נראה שנגמר המעוף, ובכר חייב למצוא רעיון חדש. לדוגמה: שינוי השיטה ל-4:4:2 בקו ישר, שיאפשר שימוש בכמה שיותר שחקנים מהקאדר ההתקפי המרשים. אולי זו תהיה חזרה לעידן אלישע לוי, אולי יבוא על חשבון תרגולי השיטה הישנה, אך באר שבע תרוויח את החשוב מכל: הכלים הכי טובים על המגרש, ולא על הספסל.
שילוב של אליניב ברדה, בן שהר, מוחמד גאדיר וניב זריהן, או כל שילוב אחר, הוא קטלני, וההגנה הצהובה לא תצליח לעמוד מולו. באר שבע גם תרוויח סדר חדש בקישור המרכזי: אוביידו חובאן באמצע-ימין, ג'ון אוגו באמצע-שמאל, או לחילופין מהראן ראדי ומיכאל אוחנה, שינטרלו את אייל גולסה וגל אלברמן, ישאירו את יוסי בניון לטיפול הבלמים ויהפכו את האלופה לרעננה מחד וקטלנית מאידך.

2. באר שבע כובשת 50% משעריה בחצי השעה האחרונה – נתון המאפיין קבוצות צמרת המתישות יריב מתגונן ומנצחות בסיום. מה שלא מאפיין אלופה זו העובדה שהקבוצה של בכר ספגה עד כה 50% משעריה בחצי השנה הראשונה - תסמין בעייתי שמעיד על חוסר מוכנות והעדר רעננות מחדר ההלבשה. אם טל בן חיים החלוץ ישחק, האזור שבין שיר צדק לבן ביטון יהיה זה שאליו ישאף בן חיים להיכנס, וזה בדיוק המקום שבו הייתה תחלופה גדולה בבירת הנגב: לואיי טאהא, מיגל ויטור, חובאן, מתן אוחיון וכעת וויליאם סוארס. הנתיב הזה פרוץ, מלא תחלופה ונטול תיאום, ובכר חייב להקדיש רק על הנושא הזה פרק שלם באסיפת הקבוצה.
קיארטנסון. חי על כדורי רוחב (דני מרון)
כמו שראינו במשחק בחיפה, שיטת ה-4:4:2 אינה נוחה להגנה הצהובה. מול שני חלוצים תכניס מכבי תל אביב את המגנים פנימה לעזרה, ובכר ינטרל את המגמה החדשה בעידן ג'ורדי קרויף – עמדות קדמיות של שני המגנים שמכניסים כדורים לווידאר קיארטנסון.
תשעה שערים בארבעת משחקי הליגה האחרונים ו-13 כיבושים בששת המשחקים האחרונים, כלומר במכבי שומרים על מאזן מרשים של מעל לשני שערים למשחק. רק שהאיסלנדי חתום על כמעט מחצית (6) מבין 13 הכיבושים האחרונים. באר שבע תרצה למנוע את הוצאת כדורי הרוחב שקיארטנסון פורח בהם. והנה, לאשף ניצול כדורי הרוחב מצטרף האיש שחי מהם: ארון שוינפלד. יחד עם קיארטנסון, יצחקי ובן חיים יעברו הצהובים למערך התקפי של 4:2:4, כשהמערך היחיד שיכול לעצור אותו הוא 4-4-2. שינוי שיטה בבאר שבע כבר אמרנו?
3. מכבי תל אביב היא קבוצה ש-21 מ-35 שעריה נכבשים במחצית השנייה. בן חיים בשמאל. אוסקר סקאריונה, דור מיכה ויצחקי משחקים ימינה, אך דווקא המשחק מול באר שבע נועד לשגיב יחזקאל. בדילמה על קו ימין הוא הבולט מכולם, ובניגוד ליצחקי גם יוסיף מהירות.
גל אלברמן הוא ההגנתי, בניון חלוץ שני, וכך נותר באמצע רק גולסה כקשר אמיתי. זאת ההזדמנות שלו להוכיח את עצמו, ומנגד הזדמנות לבאר שבע ללחוץ אותו ולשתק את המרכז הצהוב. הצבתם של בן חיים ושגיב יחזקאל על הקווים ישתקו את מגיניה הדומיננטיים של באר שבע. ואם יגיע למשחק העונה עם אלברמן ושרן ייני, הצהובים לא ייכנעו. שהרי מול מכבי חיפה נפלה מכבי ת"א רק במדד אחת: כמות העבירות. חוליית הקישור האדומה קשוחה עוד יותר מהירוקה, והצהובים יצטרכו לתת לכך מענה בדמותו של ייני בקישור.
אין ספק: החבורה של ברק בכר כבר לא אותה קבוצה חזקה ובלתי מנוצחת כמו ה-0:2 על הצהובים בסיבוב הקודם ב-30 באוקטובר. גם מכבי ת"א אינה קבוצה רכה כמו באותו משחק באצטדיון טרנר. איתן טיבי נגד ברדה, אוגו מול אלברמן, קרויף נגד בכר. היכונו למשחק האמיתי של העונה.