אז מי מספר 1? פדרר ניצח את נדאל וזכה בטורניר שנחאי. צפו בתקציר

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | AFP

המדורג מספר 2 בעולם רשם 4:6, 3:6 מוחץ על "השור ממאיורקה" ושמר על הסיכוי לחלוף על פניו ולסיים את השנה במקום הראשון. מריה שראפובה זכתה בטיאנג'ין בתואר הראשון שלה מאז שהושעתה

(גודל טקסט)
תואר שישי לרוג'ר פדרר ב-2017 ובפעם השלישית השנה הוא עושה זאת בגמר על חשבונו של רפאל נדאל, אחרי שבגיל 36 השווייצרי ניצח תוך 73 דקות את המדורג מספר 1 בעולם וזכה בטורניר שנגחאי.


בשלושת המפגשים הקודמים בין השניים ב-2017 היה זה פדרר שיצא עם ידו על העליונה, אחרי שניצח קרב עיקש בגמר אליפות אוסטרליה ורשם בנוסף ניצחונות באינדיאן וולס ובגמר במיאמי, אבל הפעם "השור ממאיורקה" הגיע בכושר שיא, אחרי זכייה בבייג'ין וכידוע גם עם התואר המדורג מספר 1 בעולם, מקום אחד מעל השווייצרי. לפדרר זה לא שינה הרבה ובזכות 4:6, 3:6 מהדהד הוא קטף תואר נוסף ושמר על הסיכוי לסיים את השנה בפסגת הדירוג העולמי, על חשבונו של נדאל כמובן.




גם לפני 11 שנה נפגשו השניים על אותו משטח, גם אז זה היה בחצי גמר ה-"מאסטרס קאפ" וגם אז פדרר עשה זאת בשתי מערכות. הבוקר הוא פתח את המשחק בסערה והשיג שבירה כבר במשחקון הראשון, שבירה שהספיקה ל-4:6 במערכה הראשונה ויתרון 0:1. במערכה השנייה זה קרה במשחקון החמישי, אז פדרר שבר ועלה ל-2:3 ובמשחקון התשיעי והאחרון שבר בפעם השנייה כדי לרשום 4:6, 3:6 מרשים למדי.



ניצחון מרשים. פדרר, שוב אלוף שנחאי (Gettyimages)


בסיום אמר רוג'ר פדרר, שלוש שנים אחרי הזכייה האחרונה שלו בשנחאי: "לא הייתי כאן בשנה שעברה בגלל פציעה, אז זה מאוד נחמד לחזור לכאן ולפגוש יריב מעולה כמו רפא. מגיע לו כל הכבוד. לא ציפיינו לכזו עונה כשהיינו פצועים והלוואי שנמשיך לרגעים גדולים נוספים ביחד".


עוד לפני גמר הגברים, מי שזכתה הבוקר בטורניר טיאנג'ין, גם הוא בסין, היא מריה שראפובה שרשמה 5:7, 6:7ׁ(8) פנטסטי על הבלארוסית ארינה סבלנקה. המדורגת 86 ניצחה שישה משחקונים רצופים במערכה השנייה, וכך נחלצה מפיגור 5:1 בדרך לזכייה ראשונה שלה בתואר מאז ששבה מ-15 חודשי השעיה עקב שימוש בחומר אסור. הטורניר האחרון בו זכתה היה ברומא ב-2015 והבוקר הושלם קאמבק מופלא.


Maria Sharapova is the champion #ComeOnMariapic.twitter.com/osBCSIuzE7

— Chaitu (@chaitu341) October 15, 2017

מהלך משחק

פדרר סיפר לקראת המשחק שנדאל גורם לו להיות שחקן טוב יותר, והוא הוכיח זאת כשכבר במשחקון הראשון ניצל שלוש נקודות שבירה כדי לעלות ראשון על לוח התוצאות. "השור ממאיורקה הצליח להציל שתי נקודות שבירה, אבל לא את הניסיון השלישי של פדרר ובמהרה נקלע ל-2:0 אחרי שלא הצליח לשבור בחזרה במשחקון השני. פדרר רק העלה הילוך ואחרי שהצדדים שמרו על הגשותיהם, את המשחקון השישי ניצח המדורג השני בעולם תוך פחות מדקה בדרך ל-2:4 ובסופו של דבר ניצח את המערכה הראשונה עם אייס שקבע 4:6 תוך 35 דקות.


המערכה השנייה נפתחה בצורה דומה, כאשר המדורג מספר 1 בעולם הגיש ושמר על הגשותיו וכך עשה גם פדרר לאחר מכן, אלא שבמשחקון החמישי שוב הגיעה התפנית – פדרר הצליח לשבור, השיב לעצמו את היתרון ועם 2:3 כשהוא מגיש את המשחקון הבא עשה צעד משמעותי לעבר התואר. כמובן שפדרר לא פספס את ההזדמנות, שמר על ההגשה וביחד עם הכדורים החדשים גם החליף מחבט. נדאל צימק, פדרר עלה ל-0:40 במשחקון השמיני ולא אפשר לספרדי לקחת יותר מנקודה אחת ובמשחקון האחרון השיג פדרר שלוש נקודות אליפות בדרך לתואר. את הנקודה השנייה הוא ניצל לשבירה, ניצח 3:6 וזכה בטורניר שנחאי.



נדאל. נשבר כבר במשחקון הראשון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי