סילבס הבהיר: "ההתנהלות של גבריאל תמאש לא מקובלת עליי"

גבריאל תמאש, חיים סילבס
גבריאל תמאש, חיים סילבס | מאור אלקסלסי

מאמן הפועל חיפה דיבר בתוכנית הספורט של 103FM לאחר החזרה מרומניה: "חוץ מהסאגה הזו, שארחיב עליה בהמשך, עשינו אחלה מחנה". על בוריץ': "להביא שוער ברמה של שטקוס זה לא פשווט". על לאלה: "מעריץ את הנחישות"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה חזרה לפנות בוקר (רביעי) ממחנה האימונים ברומניה עם לא מעט סימני שאלה, כאשר המשמעותי שבהם הוא עתידו של גבריאל תמאש. מי שניסה לשפוך אור על מצבו של הבלם הוא המאמן חיים סילבס שדיבר בתוכנית הספורט של 103FM וענה על כל השאלות הקשות.

סילבס פתח את דבריו והתייחס, איך לא, לתמאש: "כמו כל מאמן כדורגל, אני חושב שעשינו מחנה אחלה והכל טוב חוץ מסאגת תמאש. היו לי וליואב כץ שיחות ואמרתי לו את מה שהייתי צריך. יש עוד אלמנטים חוץ מהשימוש המקצועי בתמאש ועד שלא תצא הודעת מסודרת והחלטה סופית לגביו, אני לא יכול לומר לכם את עמדתי לגבי המשך ההתקשרות איתו. מה שכן, חד וחלק, ההתנהלות הזו היא התנהלות שאנחנו לא ואהבים וקשה לי לקבל אותה. בסוף תתקבל החלטה ואז אני אגיד לכם את העמדה שלי לגבי הסאגה הזו".

האם הקבוצה מספיק טובה בשביל להתברג בפלייאוף העליון: "כרגע, לפני שהשלמנו את הסגל, הרבה יותר קשה לעשות פלייאוף העליון – אבל בשבועות הקרובים אנחנו נשאף להשלים אותו. בלי קשר להשארתו או עזיבתו של תמאש, אנחנו צריכים עוד שחקנים. אם גבריאל יעזוב, יבוא שחקן על חשבונו. חסר לנו בלם עם נטייה שמאלה, קשר וחלוץ שאמור להגיע בשבוע הבא".


התנהגותו לא מקובלת על סילבס. תמאש (מאור אלקסלסי)

על השוער החדש יסמין בוריץ': "הוא עושה את צעדיו הראשונים. מצד אחד, הוא נראה מבטיח. מצד שני, הוא עדיין לא התאקלם במאה אחוז. זה עדיין לא מה שרצינו, אבל זה יהיה. אני לא מדאג ממנו. שטקוס? להביא שוער ברמתו זה לא דבר פשוט. בחרנו את הכי טוב שהיינו יכולים באותה תקופה ואני מאמין שהוא יהיה בסדר. אריאל הרוש? זה עניין של כסף ותזמון, הוא לא בתקציב שלנו. לקחנו סיכון? גם ראיקוביץ' ושטקוס היו סיכון כשהביאו אותם לישראל. שחקן זר זה תמיד סיכון, אין מה לעשות. בחרנו את השוער עם הרזומה הטובה ביותר שהיינו יכולים למצוא".

עונת מבחן עבורו באופן אישי: "לקחתי החלטות מסוימות שהביאו אותי לקריית שמונה. למדתי מזה, המשכתי הלאה ועכשיו יש לי הזדמנות מצוינת במועדון טוב שהוא קפיצת מדרגה מבחינתי. אם אצליח כמו שצריך, אשיג את מה שרציתי להשיג עוד לפני שהגעתי לקריית שמונה. פחד ומחשבות רעות זה לא משהו שמניע אותי. אם זה היה מניע אותי, הייתי קופא. אני תמיד הכי נחוש ומרוכז שיש. אני מניח שיש לי יותר ניסיון והבנה בשלב הזה. כישלונות מסמנים למאמן את הדרך ולא בהכרח מגדירים אותו. בכל מקרה, חיים סילבס הוא לא האישיו. הפועל חיפה זה מועדון מספיק גדול בשביל להצליח העונה. אנחנו עוסקים בספורט שהוא עם קריצה לעתיד, אבל מה שמגדיר אותך זה ההווה. כשיש שנים פחות מוצלחות, המחמאות פחות בצד שלך וזה בסדר. זה חלק מהדרך. הייתי רוצה להיות אחרי הצלחה, אבל אני לא יכול להגדיר את הקדנציה שלי קריית שמונה בתור הצלחה".

שיתוף הפעולה עם יואב כץ: "אני מאוד אוהב את המקום שאני נמצא בו ומאמין בקבוצה ובעבודה עם יואב כץ. אמנם הסיפור של תמאש קצת עיכב אותנו, אבל אנחנו נשלים את מה שצריך ונגיע מוכנים לפתיחת ליגת העל. מי שמכיר את יואב טוב יודע שהוא תמיד נינוח ונעים, אבל אתה לא תמיד יודע במאה אחוז איך הוא מרגיש. אני מניח שהוא מרגיש כמוני. יש רגעים שאנחנו יותר מרוצים ויש רגעים שפחות. באופן כללי, אין שום דבר שלא מוכר לנו. אנחנו עובדים ואנחנו במצב יחסית טוב. יש מה לתקן ולהוסיף, אבל הפועל חיפה תהיה בסדר".


"הייתי סקפטי, אבל מהר מאוד הבנתי שהוא הכין את עצמו" (מאור אלקסלסי)

על מהראן לאלה: "הוא הגיע בהמלצתו של יואב שרצה לתת לו הזדמנות לסיים את הקריירה בטעם טוב. אני הייתי סקפטי ולא האמנתי בדבר הזה, אבל נתתי צ'אנס ופתאום אחרי שניים-שלושה אימונים אתה רואה שמדובר בשחקן שהכין את עצמו. אני מעריץ את הנחישות, ההקרבה וההמתנה הארוכה להזדמנות הזו. לאלה, בן בסט, בוזגלו, זמיר וחלוץ זר שיגיע – כולם מתמודדים על עמדות ההתקפה. תהיה תחרות טובה".

על אלמוג בוזגלו: "הוא לוחם באופי שלו ואני מכיר אותו ברמה האישית. ידעתי שאפשר ללכת עליו בעיניים עצומות. הוא נראה טוב באימונים ובמשחקים והוא עושה עכשיו את צעדיו הראשונים אחרי הפציעה. הוא בדרך הנכונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי