מכבי ת"א אולי עסוקה כעת, ובצדק, בחגיגות אחרי העלייה לשלב ההצלבה של היורוליג, אך לאלופת אירופה אין יותר מדי שמח לשמוח. כבר ביום שלישי הקרוב יצאו הצהובים לטורקיה למפגש מול פנרבחצ'ה, כולל ז'ליקו אוברדוביץ' המוכר לנו היטב, לסדרה של הטוב מחמישה.

הסרבי, שמוביל את טבלת הזכיות ביורוליג למאמן עם 8 הנפות (עם 4 קבוצות שונות), מכיר היטב את מכבי ת"א עוד מהתקופה בה אימן את פנאתינייקוס והיה חלק מקרבות בלתי נשכחים עם הצהובים.
אך הרקורד המרשים של המאמן לא מסתיים רק ביורוליג. צריך להוסיף לזכותו מדליית זהב באליפות העולם ובאליפות אירופה עם סרביה, מדליית כסף במשחקים האולימפיים, 12 אליפויות (11 ביוון ואחת בטורקיה), פעמיים הוכתר למאמן השנה ביורוליג ועוד ועוד ועוד תארים.

הגארד אנדרו גאודלוק (26/1.91), ששיחק בעבר בל.א. לייקרס, מוביל את פנר עם 16.7 נק' למשחק כולל אחוז מצוין של 47.7% מחוץ לקשת (רביעי ביורוליג). אליו צריך להוסיף את הפורוורד נמניה בייליצה (26/2.09), בן ארצו של אוברדוביץ', שמוסיף 12.3 נק' ו-8.3 ריב'. כאשר גם יאן ווסלי ובוגדן בוגדנוביץ' לא צפויים לעשות לשחקנים שם גודס חיים קלים. מי שלא ישחק בהצלבה הוא האקס, ריקי היקמן, שעבר הקיץ לפנרבחצ'ה אחרי שנתיים מוצלחות במכבי ת"א אך נפצע וסיים את העונה.
אחרי עונה מאכזבת אשתקד, שהסתיימה כבר בשלב הטופ-16 וכללה מאזן בינוני של 10-14, פנרבחצ'ה של השנה היא סיפור אחר לגמרי. את שלב הבתים המוקדם גמר אוברדוביץ' במקום השני, אחרי ברצלונה, עם מאזן 2-8. ובטופ-16 הטורקים רק הלכו והשתפרו וסיימו עם 3-11, כולל רצף של 9 ניצחונות. מה שכן, מבין חמשת ההפסדים של פנר העונה, מעניין לציין ששלושה מהם הגיעו דווקא בבית (לברצלונה, לצסק"א מוסקבה ולאולימפיאקוס).
כאמור, פנרבחצ'ה תארח את המשחק הראשון בסדרה כבר ביום שלישי הקרוב (14.4), כאשר המפגש השני יתקיים כעבור 48 שעות, ביום חמישי (16.4), גם כן בטורקיה. 
השתיים יעלו על הפרקט בתל אביב ביום שני שלאחר מכן (20.4), במשחק שהוקדם בשל ביום אחד בשל יום הזיכרון. מועד שאר המשחקים עוד לא נקבע סופית, אך אם יהיה צורך המשחק הרביעי יתקיים ככל הנראה ביום חמישי (23.4), והמפגש האחרון והמכריע, בטורקיה, בשבוע שאחרי (כנראה ביום שלישי, 28.4).