מבט על סגל נבחרת ישראל בכדורסל חושף נתון עגום: חלק ברחו מהמשימה, ומי שנותר לא הצליח לברוח. וחבל, כי נבחרת הכדורסל שלנו היא המייצג הטוב ביותר של ההישגים שלנו במשחקי הכדור ב-67 שנה.

אם היה בלגן כזה בנבחרת הכדורגל, החדשות היו מדורגות בחמש הידיעות הבכירות בליין-אפ של שידורי החדשות בטלוויזיה, ברדיו ובכל אתרי האינטרנט. פציעות, מחלות, עניינים אישיים, עייפות, אימונים שהתחילו מאוחר מדי, היו"ר סבא עמירם נוסע לטיול בפנמה, יחד עם המנהל המקצועי פיני גרשון שמבלה שם במקום להיות עם הנבחרת או עם הקדטים שירדו לדרג ב'. בקיצור, אנטומיה של פארטיה בהתהוותה.
ובתפקיד הילד ההולנדי, המאמן הלאומי ארז אדלשטיין. את מה שראינו במקדוניה, הוא כבר ראה בשני האימונים הראשונים בראשון לציון. אבל הוא צורח לבד, כולם עסוקים בטיולים. הם גם יגיעו לטיול במונפלייה, אבל זה עלול להיות טיול עצוב מאוד.

לנבחרת הזו של קיץ 2015 אין מנהיג. נכון שיש לנו את עומרי כספי, שחקן NBA לגיטימי, אבל הוא מעולם לא הוביל קבוצה; יש לנו את גל מקל, רכז עם ניסיון מועט ב-NBA שחולם לחזור לליגה הזו, אבל כעת הוא בלי קבוצה ושיחק מעט משחקים בעונה החולפת; יש לנו את ליאור אליהו, שחקן מפתח, שטרוד בבעיות אישיות, אבל בלי תפוקה דו-ספרתית שלו בכל משחק (בתוספת לשבעה ריבאונדים לפחות, ואם אפשר גם שתי חטיפות), חבל לנו לעלות לפרקט - וזה אחרי שכבר נתנו לליאור פטור חלקי בהגנה.
רביב לימונד ודגן יבזורי עוד לא מוצאים את עצמם. האחרון קלעי מחונן כשעובדים בשבילו וכשהוא לא מותקף בידי אתלטים בהגנה; משחק הפנים בעייתי - לרוברט רות'בארט הייתה עונה טובה בנהריה, אבל בנבחרת הוא לא מתבטא. הרגליים החלשות פוגעות בגובה העצום בהגנה, בהתקפה גמדים חוטפים לו את הכדור והיה נחמד אם היה שווה 50% בטווח ארבעה מטר מהסל. אבל הוא לא, אז לא נחמד.
דיאור פישר עדיין בכפכפים. גם במוקדמות הוא לא הלהיב, אז עכשיו במקום להתאמן במרץ ולהוכיח לאורי אלון שלא הביא 'בובל' למועדון, הוא עייף בכפכפים; אלישי כדיר לא מחובר, אני מקווה שארז ייקח לצרפת את עוז בלייזר, שפשוט נראה רוצה יותר; ושון דוסון רוצה מאוד, לא פוחד מאף אחד, אבל לוקה בקליעה, לוקה בהגנה, ויש לו הרבה במה להשתפר לפני שיהיה מועמד לגיטימי לדראפט, כפי שחולמים בשבילו.
נכון שיש עוד הרבה זמן להתכונן, יש עוד מספיק משחקי הכנה, אבל החבר'ה חייבים לבוא לעבוד – ולא רק לבוא לעבודה. לאורך השנים הופעה טובה בנבחרת בקיץ הבטיחה עונה טובה בגלל ההכנה המרוכזת. אז שלא ישאירו את ארז לבד. יש לג'ינג'י המון כדורסל בראש, יש לכולם רק מה ללמוד ממנו, ואף פעם לא מאוחר ללמוד. חבל שדווקא הקמפיין הזה יהיה כישלון.