אחרי חודשים ארוכים של ציפיה ועשרות משחקים חסרי חשיבות, פלייאוף ה-NBA סוף סוף כאן. גולדן סטייט, האלופה המכהנת, פתחה אותו עם מסר חד וברור - 78:104 מוחץ על יוסטון המסכנה. עוד לפני כן, אינדיאנה "גנבה" את הביתיות לטורונטו עם 90:100 גדול בקנדה.

גולדן סטייט - יוסטון 78:104 (0:1 בסדרה)
אם מישהו חשב ששיא ה-NBA החדש - 73 ניצחונות בעונה הסדירה - יגרום לווריורס להגיע שבעים או שאננים לרגע האמת, אז הוא יכול לשכוח מזה. סטפן קרי והחברים התפוצצו על הרוקטס, סיימו את הרבע הראשון בפלוס 18 (15:33) והפכו את שארית המשחק לגארבג' טיים אחד ארוך.

קרי, ה-MVP המכהן, שיחק 20 דקות בלבד וסיים אותן, שימו לב, עם 5 מ-7 מחוץ לקשת ו-24 נקודות. הסופרסטאר עורר דאגה בתחילת הרבע השלישי, כשירד לקבל טיפול לאחר פגיעה בקרסול, אבל בהמשך חזר לספסל ונראה במצב רוח טוב, שכך שניתן להניח שהפציעה לא חמורה.
מלבד קרי, עוד שלושה שחקנים של גולדן סטייט קלעו בספרות כפולות - קליי תומפסון (14), דריימונד גרין ומאריס ספייטס (12 כל אחד). מנגד, ג'יימס הארדן קלע 17 נקודות, אבל עשה זאת ב-7 מ-19 בלבד מהשדה. בנוסף, לכוכב יוסטון היו 6 איבודי כדור.
טורונטו - אינדיאנה 100:90 (1:0 בסדרה)
אחת הקבוצות היציבות בליגה היא טורונטו, שהשיגה בזכות את המקום השני במזרח. לצערה היא נתקלה בערב נפלא של פול ג'ורג' ואינדיאנה, הפסידה ואיבדה את יתרון הביתיות בפלייאוף. הפייסרס לעומתם סיימו את רצף חמשת ההפסדים באייר קנדה סנטר.
הראפטורס, שהפסידו בסיבוב הראשון בשנתיים האחרונות, מעולם לא ניצחו סדרה של שבעה משחקים, כאשר הניצחון היחיד בסדרת פלייאוף הגיע ב-2001 אז גברו על הניקס בסיבוב הראשון (אז שוחקו רק חמישה משחקים). בעונה שעברה אינדיאנה פספסה את הפלייאוף, לאחר שאיבדה את ג'ורג' בשל פציעה בזמן משחק אימון בנבחרת ארה"ב. אך השנה הוא חזר והוכיח שהוא היה המרכיב החסר. 
המשחק היה צמוד ברוב שלבי המשחק, כאשר הקבוצות שומרות על סקור נמוך. אך ברבע האחרון האורחים, בהנהגתו של ג'ורג', התחילו ללחוץ על הדוושה, ברחו ברבע האחרון ולא השאירו לראפטורס סיכוי לחזור, במיוחד לאחר יציאתו של יונאס ולנצ'יונאס בשש עבירות.
הפורוורד סיים עם 33 נקודות ו-6 אסיסטים, מונטה אליס סייע לו עם 15 נקודות, וסולומון היל הוסיף 13 מהספסל. ולנצ'יונאס בלט בטורונטו עם 12 נקודות ו-19 ריבאונדים, קורי ג'וזף סיים עם 18 נקודות מהספסל.
אוקלהומה – דאלאס 70:108 (0:1 בסדרה)
פערי הכוחות היו ברורים עוד לפני אבל השפלה שכזו במשחק ראשון מעידה על סדרה שתלך בכיוון אחד. כבר מהפתיחה הת'אנדר שייטו ליתרון דו-ספרתי שרק הלך וצמח.
ראסל ווסטברוק יכול היה לנוח כמו קווין דוראנט והת'אנדר שמרו בקלות יתרה על הסדרה. מלך הטריפל-דאבל של הליגה הסתפק ב-24 נקודות ו-11 אסיסטים ואילו KD סיפק 23. סרג' איבקה תרם 17 ותשעה ריבאונדים. דירק נוביצקי בן ה-37 קיווה לעזרה גדולה יותר מהחברים וסיים עם 18 משלו.
אטלנטה – בוסטון 101:102 (0:1 בסדרה)
ההוקס שמרו על הביתיות והתוצאה אף מעט מקפחת אותם. ברבע השלישי ההפרש כבר הגיע ל-18 לטובת החבורה מג'ורג'יה אך אייזיאה תואמס והחברים עשו קולות של חזרה וזאת למרות שאיבדו את אייברי בראדלי שנפצע ברבע השלישי ולא חזר לשחק. אל הורפורד וג'ף טיג שמרו את הניצחון בבית. הורפורד סיפק דאבל דאבל של 24 נקודות ו-12 ריבאונדים ואילו 23 נקודות ו-12 אסיסטים חילק הגארד טיג. גם קנת' בייזמור תרם 23 משלו. 27 של תומאס לא הספיקו לבראד סטיבנס שינסה לגנוב את הביתיות במשחק מספר 2.