רעידת אדמה בכדורסל הישראלי: לאחר פגישה לילית שנערכה הלילה (ראשון) בין הנהלת מכבי תל אביב למאמן הקבוצה ארז אדלשטיין, הודיעה הקבוצה כי היא סיימה את התקשרותה עם אדלשטיין. ההחלטה נומקה באי התאמה בין הצדדים, את מקומו של אדלשטיין יימלא רמי הדר, ששימש כעוזרו. כזכור, ביום חמישי הפסידה מכבי תל אביב לריאל מדריד הספרדית במסגרת היורוליג בתוצאה 87:82, ונותרה ללא ניצחון ביורוליג לאחר שני משחקים, כאשר לפני כן הפסידה למילאנו 99:97.



בסיום המשחק מול מדריד, ניסה אדלשטיין לסכם את המשחק ואמר כי: "נתנו להם להוליך ב-14 ורדפנו אחריהם וזה לא אפשרי. בחצי השני ריאל רשמה רק שני ריבאונדים בהתקפה והוכחנו שאפשר לחפות על החסרונות". אדלשטיין גם התלונן על הסגל הקצר שיש לקבוצתו: "יש לנו בעיות ונעבוד עליהן. אפשר לשחק שווה בשווה עם נותנים נשמה ואופי", אך הסבר זה ככל הנראה לא סיפק את הנהלת הקבוצה.



ארז אדלשטיין עוסק באימון כדורסל מעונת 1990/1991, אז שימש כעוזר המאמן של בועז ינאי בקבוצת הפועל גבת, שם לאחר עונה בודדת קודם לעמדת המאמן הראשי, אך שרד עונה אחת ופוטר בעונה שלאחריה. לאחר מכן אימן קבוצות בליגה השנייה. בעונת 1995/96 חזר אדלשטיין לליגה העליונה ושימש כעוזרו של פיני גרשון בהפועל ירושלים, שם זכה עמה בגביע המדינה, ולאחר עבר לאמן את קבוצת בני הרצליה.



בהמשך הוביל אדלשטיין את הפועל גליל עליון ואת מכבי רמת גן לצמרת הליגה ולפלייאוף. בין הישגיו הבולטים של אדלשטיין היו העפלתו לחצי גמר היורופליג עם הפועל תל אביב בשנת 2003/04 ולחצי גמר היורוקאפ עם הפועל ירושלים ב-2005/06. כמו כן, מאמן אדלשטיין את נבחרת ישראל החל משנת 2014. 



הג'ינג'י שלבש כחול-צהוב


בחודש יוני האחרון חתם אדלשטיין במכבי תל אביב לשנתיים תמורת סכום של חצי מילון דולר לעונה. בעת החתימה אמר יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי כי "צוות ההנהלה דן במינוי המאמן, הדילמה היתה האם אנחנו רוצים לראות מאמן זר או ישראלי, ברגע שנפלה הפור על מאמן ישראלי ההחלטה היתה ברורה לגבי ארז אדלשטיין. אני יודע שהורמו הרבה גבות, אבל אנשים מתבגרים והמשקעים נותרים מאחורה. מפגש הכוונות והיעדים עם ארז היו מושלם, הוא זה שהצביע מי הוא רוצה לראות בצוות האימון שלו". גם אדלשטיין התייחס לפליאה ששררה בנוגע להחתמתו בקבוצה. "אני שמח ונרגש להיות פה לא חשבתי שזה יכול לקרות ולכן ההפתעה והשמחה שלי גדולה מאוד באתי למכבי ת"א כדי לעשות את הדברים נכון. מהרגע נכנסתי למערכת פגשתי חברות ומשפחה. פעם שמעתי את ניקולה אומר שזה 'ארגון מיוחד', ואני מתחיל להבין את זה. יש דברים שרואים מבפנים שלא רואים מבחוץ".



"התחלתי ללמוד את המערכת כדי לעשות את הדברים הכי טוב שאפשר. אני רוצה להאמין שהבעלים התלהבו ממה שהצגתי להם, ועל כך שנתנו לי לבחור צוות אימון שיביא בשורה. את היכולות של רמי כולם מכירים, אני מכיר אותו עוד מהעמק, ואת ליאור ליובין שעליו כל מילה מיותרת והוא פשוט פריק של המשחק. זה שילוב מדהים שמביא בשורה".



אדלשטיין ושחקני מכבי תל אביב ביורוליג. צילום: אודי ציטיאט
אדלשטיין ושחקני מכבי תל אביב ביורוליג. צילום: אודי ציטיאט



"אני לויאלי למערכת שאני עובד בה והמבין יבין. מי שמתפלא על זה שאני לובש צהוב-כחול, אז גם בחדרה ור"ג זה היה ככה. אני באתי לאמן כדורסל ולא להתעסק בדברים אחרים. מי שמתפלא על המעבר שלי מצד אחד של העיר לצד השני, אז אני רק אחד מני רבים שעשו זאת, גדולים ממני עשו זאת. גם רלף קליין ויהושוע רוזין עשו את זה בעבר, ואני גאה להיות הראשון שלכאורה עושה את הצעד מהכיוון השני. מישהו כתב לי 'ההולך לאיטו מגיע בעיתו' ואני חושב שהוא צודק".



"אני ייצגתי מועדונים וכמו שנתתי 150% בשבילם, אז ככה גם יהיה במכבי ת"א. אין מאמן שלא רוצה לאמן ברמה הגבוה ביותר. הדברים שאמרתי בעבר היו מתוך לויאליות ואני לא חושב שאני צריך להצטדק. העובדה שאני מאמן הנבחרת עזר לי להיכנס לקונצנזוס. הדברים לא הלכו לי בקלות לאורך הקריירה, אבל אני מאושר בחלקי. ביקשתי חוזה רק לשנה אחת כי אני בטוח שאני יעמוד ביעדים".