לראשונה מזה שנים, יש אנשים במדינת ישראל שלא יכולים לצפות הערב במשחק של מכבי תל אביב במסגרת היורוליג מול קאזאן על גבי מסך הטלוויזיה, זאת בעקבות החלטת ערוץ הספורט לחסום את השידור למנויי חברת "YES". על פי גורמים המעורים בעניין, סכסוך עסקי שהתגלע בין הערוץ לחברה הוביל להחלטה הדרמטית על החשכת המסך, וברגעים אלה ניתן לראות שידור חוזר של משחק NBA מהלילה, ולא את המשחק אותו ציפו האוהדים לראות. מי שרוצה לראות את המשחק ב-YES, יוכל לעשות זאת בערוץ 59, שנפתח לקהל הלקוחות, במידה ויש ברשותם ממיר HD.



מחברת YES נמסר בתגובה להחלטה כי: "ערוץ הספורט של RGE החליט לנקוט בביריונות, ולפעול כנגד רישיון והוראות מועצת הכבלים והלווין ולנהל מו״מ עם החברה על חשבון לקוחותיו הנאמנים, ובאופן חד צדדי הפסיק את השידור בערוץ ספורט 5 (אפיק 55). Yes מיד פעלה על מנת שלקוחותיה לא ייפגעו, ופתחה מיידית למשך כל סוף השבוע את ערוץ 59  ללא תוספת תשלום לממירים תומכי HD. ניתן לצפות במשחק של מכבי ת"א - קאזאן ביורוליג וביום שישי משחקים מהליגה הצרפתית בכדורגל.. גורמים המעורים בעניין מספרים כי מטעם מועצת הכבלים והלוויין נשלח מכתב לחברת HOT, שהפרה את הנהלים באופן אירוני, שכן המשחק חייב להיות משודר בשני המקומות, הוט ויס במקביל. 



"לא ניתן למחלוקות מסחריות לפגוע בקהל לקוחותינו", נמסר בתגובה מערוץ הספורט, "אנו מזמינים את צופינו וחובבי מכבי תל אביב ביורוליג ליהנות מהשידור באינטרנט". בערוץ טענו כי "אין להחלטה שום קשר למשא ומתן על ערוץ הילדים שמנהלת החברה בימים אלו מול YES". בינתיים, בערוץ 55 נכתב על המסך כי "לקוחות יקרים, לכבוד סוף השבוע הטבה עבורכם, ערוץ 59 פתוח לצפייה ללא תוספת לתשלום לממירים תומכי HD. כרגע ניתן לצפות במשחק וביום שישי ניתן לראות משחקים מהליגה הצרפתית בכדורגל. צפייה מהנה".



אנו לא צד בסיבות שגרמו לכך שהמשחק לא ישודר בערוץ 55 ב-YES. אנחנו במועדון הכדורסל מכבי ת"א רוצים שהמשחק שיודר בצורה הרחבה ביותר עבור כלל ציבור האוהדים שלנו.