לא רק אלופת המדינה הוכתרה ביום חמישי האחרון בהיכל מנורה מבטחים, גם "הקלעי של המדינה" לשנת 2017. דביר אוחנה מצפת הוא הזוכה בעונה השלישית בתחרות של מנהלת הליגה בשיתוף מפעל הפיס, בזכות תצוגת קליעות נדירה, שכללה 26 נקודות לעיני 11,060 צופים באווירה בהיכל מנורה מבטחים. 



אוחנה עלה לזרוק ראשון בגמר, בין הרבע השלישי לרביעי במשחק בין הפועל "בנק יהב" ירושלים למכבי "Hunter" חיפה. כבר מהרגע הראשון ראו שהלחץ וגודל המעמד לא משפיעים עליו. ליאור יהל, שבלט לאורך כל התחרות, עלה אחריו, פתח נהדר וסיים עם 19 נקודות – תוצאה יפה שלא הספיקה לזכייה. את התואר העניק לו יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין.



אוחנה בן ה-15 משחק באקדמיה של הפועל גלבוע/מעיינות ונכלל בסגל נבחרת הטרום-קדטים של ישראל. פרט לגביע "הקלעי של המדינה", הוא זכה ב-8,000 שקלים לרכישת ציוד ספורט , בעוד יהל בן ה-15 מת"א שמשחק במחלקת הנוער של מכבי ת"א זכה ב-3,000 שקלים. טל פלד ורז כהן, שסיימו במקומות 3-4, זכו ב-1,000 שקלים כל אחד.



אלוף (מיל') עוזי דיין אמר "תחרות הקלעי של המדינה הוכיחה כי הנוער שלנו לא שקוע כל היום בפייסבוק וכי אלפי נערים מתאמנים יום יום במגרשי הכדורסל ובמרכזי הפיס הקהילתיים שמפעל הפיס בנה"



תחרות "הקלעי של המדינה" סיימה את עונתה השלישית והשנייה ברציפות. התחרות של מנהלת הליגה בשיתוף מפעל הפיס עברה בכל 12 מגרשי ליגת ווינר סל לאורך העונה, כאשר מאות ילדים מכל רחבי הארץ התחרו בשלבי המוקדמות השונים. בנוסף, כ-100 ילדים הגיעו ל"שלב ההצלה" שנערך במשחק האולסטאר השנתי של ליגת ווינר סל בהיכל מנורה מבטחים. במהלך הפלייאוף נערך השלב הארצי ובו נקבעו העולים לפיינל פור, כאשר ערב השיא הגיע במשחק שקבע את גורל אליפות ליגת "ווינר סל".