טי ג'יי ליף: נרגש, ישראל הפכה אותי לפחות אנוכי

טי ג'יי ליף
טי ג'יי ליף | AFP

הישראלי החדש ב-NBA שמח להגיע לאינדיאנה פייסרס, שהיתה זו שגם בחרה באביו ברד ב-1982: "תמיד חלמתי על זה". וגם: כוכבי פילדלפיה עקצו את משפחת בול והאוהדים בהלם מעסקת ג'ימי באטלר

(גודל טקסט)
ליל הדראפט החגיגי ב-NBA הגיע לסיומו כשהפתעות גדולות בגזרת הבחירות לא היו, ולנו הישראלים נותר להתרפק על עוד נציג כחול-לבן בליגה הטובה בעולם. טי ג'יי ליף, שנבחר במקום ה-18 על ידי אינדיאנה פייסרס, לא זומן הקיץ לנבחרת ישראל הבוגרת אך עתיד בהמשך לחזק את הסגל של ארז אדלשטיין או כל מאמן אחר.


"אני חושב שהוא בחור גדול שמלא בכישורים", אמר מאמנו החדש של הישראלי, נייט מקמילן, "ליף יכול לרווח את המשחק, יש לו איי.קיו כדורסל מאוד גבוה והוא יכול לשים כדור על הרצפה או למסור. בצד ההגנתי הוא יהיה חייב להשתפר".



בנו של ברד השלים אנקדוטה מעניינת מאחר ולפני 35 שנים היו אלו הפייסרס לבחור באביו בסיבוב השביעי (לפני שהדראפט הוגבל לשני סיבובים) של דראפט 82. בסופו של דבר ליף האב נופה מהסגל וכך התגלגל להפועל גליל עליון על תקן יהודי מתאזרח, וטי ג'יי מקווה לגורל אחר: "אני לא יכול להיות יותר שמח. אינדיאנה פייסרס זה ארגון נהדר שתמיד חלמתי להגיע אליו והיה לי אימון מעולה איתם. אני חושב שהעובדה שנולדתי בישראל השפיעה עלי וגרמה לי לשחק פחות אנוכי, כמו באירופה".

With the 18th pick in the 2017 NBA Draft, your Indiana Pacers select T.J. Leaf from UCLA.#PacersDraftpic.twitter.com/3jAFKEv8Ax

— Indiana Pacers (@Pacers) June 23, 2017

באופן טבעי, מרבית הליגה התעסקה בבחירות הראשונות ובכמה שחקנים שעשויים לשנות את פני הליגה בשנים הבאות. מרקל פולץ, שנבחר ראשון על ידי פילדלפיה, התקבל בשמחה על ידי כוכבי הסיקסרס הצעירים ג'ואל אמביד ובן סימונס, שעל הדרך עקצו את לאוור בול אביו של לונזו בול שנבחר שני על ידי הלייקרס. אמביד ביקש מסימונס: "בבקשה תטביע עליו כל כך חזק שאבא שלו ירוץ לפרקט כדי להציל אותו".


לאוור עצמו היה נרגש מכך שבנו נבחר על ידי הלייקרס, כמו שרצתה המשפחה: "אמרתי שהלייקרס יקחו אותו כבר עשרים שנה, עכשיו הוא יוביל אותם לפלייאוף וכולכם תבואו לחפש אותי כשזה יקרה". האוהדים בברקלייס סנטר שבברוקלין פחות התחברו, ושרקו בוז לאב הצבעוני לאורך הערב.

How Lavar Ball & Lonzo Ball will walk into Laker Practice #NBAdraft2017pic.twitter.com/U5wshkdJ4G

— I Do Not care (@iamreal2017) June 23, 2017

והיה גם טרייד גדול. ג'ימי באטלר עזב את שיקגו במהלך הערב ועבר למינסוטה טימברוולבס תמורת זאק לווין וכריס דאן. באטלר יתאחד כעת בקבוצה הצפונית עם מאמנו לשעבר בבולס, תום ת'יבודו, וינסה להכניס נסיון לקבוצה מפוצצת הכישרון שחולמת סוף סוף על פלייאוף. האוהדים מעיר הרוחות התאכזבו והפגינו זאת ברשתות: "הבולס שלחו את באטלר??? אני כועס כ"כ!", "נתגעגע אליך ג'ימי" ועוד. מנגד אוהדי הוולבס נרגשים: "סוף סוף! הגיע הזמן לצעוד קדימה".

Dude the Timberwolves got Jimmy Butler

— Studley ⚡️ (@Dudl3y_) June 23, 2017

Please dunk on him so hard that his daddy runs on the court to save him.. https://t.co/cMvt5RYiSQ

— Joel Embiid (@JoelEmbiid) June 22, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי