יותם הלפרין: "המשחק החשוב שלנו הוא נגד גרמניה"

אכזבה במשחק הפתיחה מול איטליה
אכזבה במשחק הפתיחה מול איטליה | דני מרון

בנבחרת ישראל מנסים להרים את המורל ולהגיע למשחק הערב (21:30) בשיא המוכנות, לאחר התבוסה שספגו מאיטליה בפתיחת היורובאסקט. הרכז הוסיף: "עושים את המקסימום מדי יום"

(גודל טקסט)

 נבחרת ישראל תנסה להתאושש הערב (21:30) מהתבוסה במחזור הפתיחה לאיטליה כשתתמודד מול נבחרת ליטא החזקה. בצוות המקצועי הדגישו בפני השחקנים לשים את ההופעה מול האיטלקים מאחוריהם ולהתרכז במשחקים הבאים, כשאחד הדגשים העיקריים היה לחזור למשחק ההתקפה המהיר שאפיין אותם עד כה.

בנבחרת עובדים גם על הבעיות בהגנה לאחר שבמשחק מול איטליה הם אפשרו למרקו בלינלי, מהקלעים הטובים בתחרות, לקלוע 18 נקודות כולל 6-5 משלוש במחצית הראשונה. מול הנעת הכדור של הליטאים והקלעים המצוינים שפרושים לרוחב המגרש, מבטים פנויים דומים עלולים להיגמר במטח שלשות של האורחים.

גם בצבע אין למעשה שחקנים שיתנו פייט אמיתי לגבוהים הפיזיים של ליטא בראשות יונאס ולנצ'יונאס. גם דונטאס מוטיונאס, שסירב להצעה ממכבי תל אביב, צפוי לקבל דקות משחק רבות יותר בהתמודדות הערב. הביג-מן הליטאי הגיע באיחור לטורניר לאחר שהתעכב ביוסטון בעקבות סופת ההוריקן שפקדה את האיזור. הוא נחת שעות ספורות לפני משחק הפתיחה, ולמרות המצב הלא אופטימלי, עלה לשחק וקיבל 12 דקות בהן תרם 4 נקודות וביצע ארבע עבירות. הערב, אחרי המנוחה שקיבל, ומול ישראל שלא מצליחה להתמודד דרך קבע עם הפיזיות של הליטאים, זה עשוי להסתיים אחרת.


אדלשטיין והצוות. התמקדו בעיקר במשחק המעבר ובבעיות בהגנה (דני מרון)

בנבחרת מייחסים למשחק חשיבות רבה, שמתחדדת לאור האופן בו הסתיימה ההתמודדות מול איטליה. בנבחרת מבינים כי הם חייבים ניצחון שידחוף אותם להמשך וכי הפסד, או חלילה תבוסה נוספת, עלול לסבך אותם בהעפלה לשלב הבא. העובדה שגיאורגיה גברה על הליטאים במשחק הפתיחה מסבכת את הבית מאחר והגיאורגים נחשבו לאחת היריבות של ישראל על הכרטיס לשלב הבא וכעת הם השיגו ניצחון חשוב ומפתיע על יריבה חזקה. מנגד, ההפסד של ליטא צפוי לגרום לה להגיע הרבה יותר נחושה למשחק הערב, ומדובר בחדשות לא טובות לנבחרת ישראל.


יותם הלפרין
, שלא זכה ליותר מדי קרדיט במשחק הראשון מול איטליה וכבר שמע מהמאמן כי הרוטציה תתרחב במשחקים הבאים, אמר: "המאמן מחליט כמה שחקנים ישתתפו. באליפות שחקן שלא שיחק במשחק אחד יכול לשחק יותר במשחק אחר. לא שיחקנו את המשחק שלנו מול איטליה, הם הוציאו אותנו משיווי משקל, אבל המשחק מול גרמניה ביום ראשון הוא הכי חשוב – אם ננצח או נפסיד לליטא. אנחנו נלחמים יום-יום במטרה לעשות את המקסימום".


כספי. צפוי לשחק מול ליטא (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי