אוהדי הפועל ת"א שברו בקבוק זכוכית על ראשה של מאבטחת

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

לאחר שבמהלך ה-84:100 של הפועל ירושלים על דני פרנקו וחבורתו מאבטח ריסס גז מדמיע בתוך האולם, אוהדי המארחת הוציאו את זעמם מחוץ לאולם. רמי כהן לדין, הפועל ת"א: "אוהדינו הותקפו". המשטרה עצרה שלושה

(גודל טקסט)
למרבה הצער, למרות הסיפור הספורטיבי אמש (שבת) במהלך הניצחון 84:100 של הפועל ירושלים על הפועל תל אביב, מה שנותר מהמשחק היה עוד סיפור מקומם על עימותים בין כוחות אבטחה לאוהדים.


במחצית המשחק הגיע האירוע המעציב הראשון, כשכוחות האבטחה באולם הדרייב אין נאלצו לעצור את אחד מאוהדי המארחת. הקהל הביתי הגיב בזעם, ואחד הסדרנים במקום השתמש בגז פלפל על מנת לעצור את המהומה. באמצע הרבע השלישי אף נזרקו חפצים מאותו יציע למגרש, מה שגרר מחאה מצד כרוז הפועל ת"א, ששבת לאור התעלמות האוהדים מתחנוניו לחדול.




בסיום המשחק יצאו האוהדים הזועמים וכילו את כעסם באחד הסדרנים בחוץ, תוך שהם שוברים בקבוק על מאבטחת וראשה נפתח כך שהיא נזקקה לטיפול רפואי. שאר הסדרנים במקום עצרו את אותם אוהדים מיידית. המועדון האדום מיהר להוציא הודעה רשמית בסיום המשחק: "במהלך הפסקת המשחק הערב מול הפועל ירושלים, הפעילו מאבטחים גז פלפל, שהכנסתו לאולם אסורה, כנגד אוהדי הקבוצה. במהלך המהומה שהתפתחה בעקבות אירוע פתיחת גז הפלפל, הפכו המאבטחים מכוח שאמור לשמור על הסדר הציבורי, למפירי הסדר. מספר אוהדים שהותקפו, נלקחו לטיפול ראשוני במקום".





ראשי האדומים הוסיפו: "אוהדי הקבוצה הם אוהדים חמים ומסורים, ובוודאי שאינם עבריינים. לא מתקבל על הדעת שגורמי אבטחה מכניסים נשק לאולם, תוקפים אוהדים ובכללם משפחות וילדים צעירים ומתסיסים את האווירה. אנו מדגישים שוב כי אין מקום לאלימות, לא מצד קהל אוהדי הקבוצה ולא מצד כוחות האבטחה, ואנו מגנים כל פעולה מסוג זה".


הבוקר הגיבה לאירועים משטרת ישראל: "במהלך משחק כדורסל בין קבוצות הפועל ת"א והפועל ירושלים, התפתח וויכוח בהיכל, במחצית, בין חלק מהאוהדים לבין המאבטחים. הוויכוח גלש לאלימות של האוהדים נגד המאבטחים. בתגובה, נעשה שימוש בגז מדמיע ע"י מאבטח נגד מספר אוהדים, אשר טופלו במקום ע"י מד"א בשל צריבות בעיניים. שוטרים שנכחו במקום עצרו 2 חשודים (בן 21 תושב אזור וקטין בן 17 תושב ת"א) והם הובאו לחקירה בתחנת המשטרה. לפנות בוקר נעצר חשוד נוסף (בן 28 תושב ראשל"צ) בחשד כי תקף מאבטחת מחוץ להיכל וזרק עליה בקבוק שפגע בפניה וגרם לשבר בלסת". השלושה הובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בת"א ובעוד הקטין שוחרר בתנאים מגבילים והורחק עד סוף 2018 ממגרשי ספורט, המעצרים של שני הבגירים הוארך ביומיים.


איגוד הכדורסל הודיע כי הפועל תל אביב תעמוד לדין אחרי שמצתים נזרקו מהיציע במספר שלבים במהלך המשחק וכמעט פגעו בשופט גיא שמואלי ובנוסף, לאחר המשחק, נשמעו קריאות לעבר צוות השיפוט: "אתם אפסים, בושה, אין לכם מושג". גם היו"ר רמי כהן לדין לאחר שאמר לשופט: "אתה צריך להתבייש, תראה את עצמך בוידיאו, זו לא הפעם הראשונה איתך. אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך ולפסול את עצמך"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי