תומאס: סוג של נקמה עבורי. קול: לא מדובר בהצהרת כוונות

דשון תומאס מול לוקה דונצ'יץ'
דשון תומאס מול לוקה דונצ'יץ' | עדי אבישי

הפורוורד, שהצטיין ב-83:90 על ריאל מדריד, נזכר בהפסדיו הרבים בימיו כשחקן ברצלונה. הגארד ניסה להישאר עם הרגליים על הקרקע. איתי שגב: "הקרדיט מגיע לצוות המקצועי"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיפקה אתמול הצהרת כוונות לאחר שניצחה 83:90 את ריאל מדריד החזקה. אחרי רבע ראשון בו ספגו שלושים נקודות, הצהובים העלו הילוך בהמשך המשחק כשעלו ליתרון משמעותי שהבטיח להם ניצחון חשוב על אחת מאריות היבשת.

אם את המשחק מול מילאנו חניכיו של ספאחיה ניצחו בהגנה, הפעם הם הפגינו יכולת התקפית גבוהה בהובלת דשון תומאס שעלה שוב מהספסל וסיים כקלע המצטיין עם 21 נקודות וחמישה ריבאונדים. במכבי החמיאו לפורוורד בסיום המשחק לאחר שהפגין מחוייבות בהגנה וגבר בפוסט אפ על שחקנים גבוהים ממנו דוגמת אנתוני רנדולף וטריי תומפקינס. "אני מכיר את דשון טוב מאוד כבר הרבה שנים", אמר המאמן נבן ספאחיה במסיבת העיתונאים בהתייחסו ליכולת של תומאס, "ידעתי איך אשתמש בו, הוא סקורר שמשחק עם הלב. הוא מוצא את הנישה שלו בשיטה שלנו".

הנתון שהמחיש בצורה הבולטת ביותר את השליטה של המארחים מתחת לסלים הוא הריבאונד. אם בעבר הצהובים סבלו מחסרון בתחום זה מול הבלאנקוס, הפעם הם ניצלו את היעדרותו של גוסטבו איון ונתנו נוק אאוט לפאבלו לאסו וחניכיו עם 33:53, כולל 22 ריבאונדים בהתקפה. למרות הניצחון הגדול במכבי שמרו על איפוק, אך גם הם מבינים שהניצחון תרם רבות לחיזוק הקשר על הקהל והחזרת האמון אחרי שנתיים קשות. לראשונה העונה האולם היה בתפוסה מלאה, ואחד עשר אלף אוהדים צהובים הרעידו את ההיכל בתצוגה מרשימה.

"תמיד מרגיש טוב לנצח, לא משנה מול מי אנחנו מתמודדים", אמר נוריס קול בסיום, "הקהל הגיע ותמך בנו. שיחקנו יחד, הוצאנו לפועל את תכנית המשחק ושיחקנו למשך ארבעים דקות וזה משמעותי עבורנו. זה היה ניצחון טוב, שמרנו על הביתיות שלנו, אבל זו לא יכולה להיות הצהרת כוונות. אנחנו מתרכזים כבר במשחק הבא. נהנה מהמשחק הזה ואז נתכונן כבר למשחק הבא. זו עונה ארוכה אבל זה היה ניצחון טוב שלנו מול הקהל. הקבוצה שלנו משתפרת, יש לנו קבוצה חדשה לגמרי. אנחנו משחקים בהתקפה ובהגנה, לוקחים ריבאונדים. אנחנו תורמים בכל האספקטים של המשחק וזה חשוב אם אנחנו רוצים להיות טובים כפי שאנחנו רוצים. האווירה היתה נהדרת, האוהדים היו נהדרים הערב ו"יאללה מכבי".


נוריס קול. "הקבוצה שלנו משתפרת" (עדי אבישי)

דשון תומאס שספג לא מעט הפסדים לריאל מדריד כששיחק בברצלונה, חש כי השיג נקמה: "אפשר לומר שזו נקמה מתוקה עבורי, בכל משחק נגד קבוצת יורוליג יש יצר נקמנות או מוטיבציה. זה היה מבחן נהדר עבורנו. הרבה אנשים מבינים שאנחנו קבוצה מיוחדת, אנחנו עובדים קשה ועולים למגרש כדי לנצח. ריאל מדריד קבוצה נהדרת ואנחנו באנו למגרש ונלחמנו מולם וזה היה ניצחון טוב".

הפורוורד התייחס גם ליכולת הטובה שהוא מציג עד כה: "כולם אצלנו סקוררים, יש לנו הרבה נשקים. אני יודע שהקבוצה סומכת עליי להיות הסקורר ולתרום גם בדברים אחרים כמו ריבאונד והגנה, לא רק בנקודות. הם סומכים עליי בהרבה דברים ויש לנו הרבה סקוררים".


תומאס (מימין) עם אלכס טיוס ואיתי שגב. הפורוורד: "יש לנו הרבה נשקים" (עדי אבישי)

איתי שגב התייחס לשינוי שעוברת הקבוצה לאחר השנתיים הקשות: "הקרדיט מגיע לצוות המקצועי שהביא לפה את השחקנים, חיבר אותם ודאג לעשות פה עבודה נפלאה. אנחנו באים לכל משחק כדי לעשות את העבודה הטובה ביותר. ניצחנו את ריאל מדריד שזו הצהרת כוונות יפה מאוד אבל צריך לרדת גם לקרקע. לא צריך לצאת בהצהרות עכשיו, אבל אנחנו בדרך הנכונה".


הצטרפו לדף הבית של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי