צעד אמיץ: שחקן הפועל רמת גן בכדורסל, אורי קוקיה בן ה-36, עשה הלילה (רביעי) תקדים בכדורסל הישראלי והפך להומוסקסואל הראשון שיצא מהארון. בראיון חושפני לספורט 5 הסביר את ההחלטה הדרמטית: "זה משהו שחשבתי עליו הרבה שנים, פורמלית כלפי המשפחה, החברים והכדורסל אני מחוץ לארון כבר כמה שנים. היה לי חשוב לעשות את זה ולכן אני פה".

קוקיה, משחק כעת בליגה הלאומית וכיכב במשך שנים בליגת העל - בהפועל ירושלים, בהפועל ת"א, בגליל עליון ובעירוני נהריה. הוא פרש בקיץ 2014 ממשחק פעיל והפך לעוזרו של דני פרנקו בעונת האליפות של הפועל ירושלים. ב-2015 חזר לשחק וכעת הוא וקבוצתו, הפועל רמת גן, מתמודדים על כרטיס העלייה לליגת העל.

"עברתי תהליך מתקופה פחות משמחת למשפחה וילדה וזוגיות. הסיבה השנייה זה כלפי הציבור, לו אני רוצה להראות שאפשר לעשות קריירה ארוכה ומפוארת גם כהומו. שיתפתי פעולה עם דני פרנקו, דונטה סמית', הייתי בירושלים, רמת גן ונהריה, וכולם קיבלו אותי. הפחד בלצאת מהארון הוא לא מציאותי. זה תמיד מרגיש בתוך הארון כאילו זה אסון גדול להיות הומו. הסיבה השלישית היא כדי לפנות לבני נוער ולהגיד להם שאפשר להיות שונה, אפשר להיעזר בייעוץ מקצועי ולעשות את מה שאתם אוהבים", הסביר את החלטתו בראיון.
 
"בירושלים כשהייתי עוזר המאמן, בן הזוג שלי הגיע לכל האירועים, לא הסתרתי כלום ברחוב, אבל יש צעד פורמלי. זה יכול היה לקרות לפני שנתיים, זה קרה עכשיו", הוסיף.
"התייחסו אליי אותו דבר ועבדתי קשה כדי להגיע למקומות שאליהם הגעתי וכך התייחסו אליי. אני מרגיש שלם, רוצה להשפיע ולעזור, עברתי תהליך ואני שלם עם עצמי", אמר קוקיה.