ספאחיה יעמוד לדין, משרד הספורט פתח בבדיקה חיצונית על איגוד השופטים

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | עדי אבישי

למרות שהשופטים הסתפקו רק בהרחקת מאמן מכבי ת"א שהשתולל וקילל במהלך משחק חצי גמר הגביע מול אשדוד, החליט עו"ד אור לאחר צפייה בטלוויזיה שקיימות נסיבות מיוחדות. כמו כן העביר ביקורת על השופטים

(גודל טקסט)

בעקבות טענות עולות ונשנות של קבוצות רבות וגורמים בענף הכדורסל החליטה שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב על הקמת וועדת בדיקה חיצונית להתנהלות איגוד השופטים בענף הכדורסל. את דיוני הוועדה תרכז חברת הניהול תפן שתבצע בדיקה מקיפה שתעסוק בסוגיית השיפוט בענף הכדורסל, החברה נדרשה להציג תוך שלושה חודשים המלצות לשרת התרבות והספורט. בראש הוועדה תיבחר דמות בכירה ומקצועית המעורה ברזי ענף הכדורסל.


"הגיעה העת ללמוד ולבדוק את סוגיית השיפוט בענף הכדורסל ודרכי הניהול הנהוגות במדינות המובילות בעולם", אמרה השרה רגב. "זאת לטובת קידום תרבות ספורט מקצוענית ועקרונות משחק הוגן".

 


מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "שופטי הכדורסל בישראל הם מהטובים באירופה ולראייה הצלחותיהם במפעלים השונים באירופה ובאליפויות אירופה השונות. איגוד הכדורסל לא רואה דופי בהתנהלות איגוד השופטים ומגבה באופן מוחלט את תפקודם".


בעניין אחר, תובע איגוד הכדורסל, עו"ד טל אור, החליט להעמיד בכל זאת נבן ספאחיה, מאמן מכבי תל אביב, למרות שהשתוללות של במשחק חצי גמר הגביע נגד מכבי אשדוד (73:76) לא צויינה בדו"ח השופטים במשחק בראשות גילי כהן.


התובע הגיע למסקנה אחר שצפה בסרטונים של המשחק כי חובה להעמיד את ספאחיה לדין ומנמק זאת כך: "מאחר שמדובר במעשים חריגים של הטחת קללות ודברי עלבון כלפי שופט/י המשחק ושל התפרעות/הפרת סדר כאמור אשר בוצעו ע"י מאמן בקבוצה בליגת העל האמור להוות דוגמא אישית/מודל לחיקוי לכל דבר ועניין, ומאחר שמדובר במשחק אשר שודר בטלוויזיה מצאתי כי מתקיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות טיפול בעניין זה".


עו"ד אור גם מעביר ביקורת על צוות השיפוט במשחק: "תמוה בעיניי מדוע שופט המשחק והמשקיף לא ציינו בדו"ח השיפוט או בדו"ח המשקיף את האירוע החריג הנ"ל ביחס למאמן, וכי מצופה שהעניין יתברר, בין היתר, על ידי איגוד השופטים וכי יופקו הלקחים הנדרשים בעניין".





לגבי העונש יתבע אור הרחקה משני משחקים ועוד שניים ע"ת וכן קנס כספי של 25 אלף שקל וזאת רק בשל עברו הנקי של ספאחיה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי