קטש הוצג בהפועל ירושלים: שמח לחזור, אנחנו מכוונים לאליפות

עודד קטש
עודד קטש | דני מרון

המאמן החדש לא הסתיר את השאיפות ("במתכונת הנוכחית לא מוותרים פה על שום תואר"), שלח מסר לשחקנים ("אם יש תחושה של שובע, היא חייבת להשתנות). וגם: העבודה המקבילה בנבחרת ועתידו של מודי מאור

(גודל טקסט)
לאחר שסיים את החלון עם נבחרת ישראל במוקדמות אליפות העולם 2019, עודד קטש הוצג היום (רביעי) כמאמנה החדש של הפועל ירושלים במסיבת עיתונאים חגיגית במלון קראון פלאזה בבירה.


קטש יהיה המאמן השלישי של האדומים העונה אחרי פוטיס קציקאריס ומודי מאור. המשימה של המאמן החדש בקדנציה השנייה בקבוצה הירושלמית תהיה לייצב את הקבוצה ולהביא אותה לפיינל פור ביוני.



קטש פתח: "אני שמח להיות כאן למרות שכמאמן לבוא באמצע השנה זה קצת קשה, אי אפשר לבוא ולהגיד שאני שמח מהסיטואציה. זה בטח לא אידיאלי, יצא לי להיות בשני הצדדים של הסיטואציה. גם הפועל ירושלים הוכיחה בשנים האחרונות שזה לא תואם את הציפיות וההתנהלות שלהם. המועדון הזה עשה כברת דרך כדי להגיע למקום שהוא נמצא בו, גם אני כמאמן עשיתי כברת דרך ומרגיש מוכן לאתגר הזה".


העבודה שמצפה: "אולי הקבוצה לא עמדה במטרות שלה וזה הופך את האתגר ליותר גדול. הצד הטוב הוא שאפשר לפתוח דף חדש ולסמן מטרות חדשות, להחזיר קצת מהרעב והתשוקה, וכמובן לסמן את המטרה שכל מועדון גדול רוצה וזה לזכות בתארים. אנחנו מכוונים לאליפות, אבל זה לא יהיה נכון להסתכל מעכשיו ישר לשם. יש לנו משחקים קרובים, יש לנו פצועים רבים אבל אני מאמין שנוכל להחזיר לכושר כמה שיותר מהם כמה שיותר מהר. בשביל להיות קבוצה שמכוונת לאליפות אנחנו צריכים להתרכז במשחקים הקרובים, בעיקר נגד הרצליה ביום ראשון".


1st practice ✔
Visit to club office ✔
Good luck coach Katash! pic.twitter.com/5SD2hW0a19

— Hapoel Jerusalem B.C (@JerusalemBasket) February 27, 2018


ההבדל מהקדנציה הקודמת: "אני מרגיש מוכן ובטוח ביכולות שלי, זה טבעי כמאמן, אתה יודע כשזה קורה. חלק מהבגרות והבשלות הזאת קשורה גם לחוסר ההצלחה בפעמים הקודמות. היום אני מסתכל כמאמן גם על הדרישות והציפיות האחרות, הפרספקטיבה שלי היום הרבה יותר רחבה, אני מודע לדברים שהג'וב הזה טומן בחובו, זה לא רק כדורסל – זה גם הרבה מעבר".


הטענות שהוא לא מצליח במועדונים גדולים
: "יצא לי להגיב הרבה לקביעה הזאת, הייתי בסיטואציה הזאת כבר כמה פעמים, למרות שאף מצב לא דומה לשני. בדבר אחד אין ספק – הפועל ירושלים זה מועדון גדול, אפשר היה להרגיש את זה מהסתכלות מבחוץ, ואפשר להרגיש את זה מהרגע שדרכתי במלחה באימון הראשון. אני מרגיש מוכן לאתגר הזה. כחלק מהעבודה אתה צריך תמיד להוכיח את עצמך, בטח במועדון בסדר גודל כזה. הבעיה לא הייתה לחץ, אני אוהב לחץ. לחץ זה טוב. גם בקבוצות קטנות ידעתי להלחיץ את עצמי ולהציב לעצמי מטרות גבוהות גם במקומות שזה לא היה קיים".


עודד קטש. בשל ומוכן יותר (דני מרון)
עודד קטש. בשל ומוכן יותר (דני מרון)


השינויים הדרושים: "אנחנו מודעים לסיטואציה. אולי לא יהיה מקצועי מבחינתי אחרי 24 שעות לבוא ולקבוע מה צריך לשנות וזה גם לא הדרך הנכונה. מה שמדאיג יותר מהכל זה עניין הבריאות, יש הרבה חוסר מזל וזה מה שמדאיג ברמה המיידית. אני לא פוסל שרוב השינוי צריך להיות מנטלי ולא רק מבחינת הכדורסל. אולי אם תשאלו אותי את השאלה הזאת בעוד שבועיים התשובה תהיה שונה".


ניגוד האינטרסים האפשרי עם הנבחרת
: "זה לא המקרה הראשון שדבר כזה קורה, אני לא רואה בזה בעיה. בטח לא בטיימינג הזה, כשהחלון הבא של הנבחרת הוא אחרי סיום העונה. בעניין הזה אני סומך על עצמי ועל ההגינות שלי, אם משהו יפגע אני אהיה הראשון שיבוא ויצביע על זה. הייתי פתוח מהרגע הראשון עם האנשים באיגוד, גם כשקיבלתי את הג'וב בנבחרת היה לי די ברור שאני רוצה לאמן כדורסל, ומבחינתי לאמן זה לא שבוע כל שלושה חודשים, וזה משהו ששמתי על השולחן מהיום הראשון. לי זה לא הפריע, התרכזתי כל כולי בנבחרת, כל מ ישהיה סביב יודע ששום דבר לא הפריע לי להתרכז. במהלך השבוע הזה הייתה שיחה אחת מאוד קצרה עם אורי אלון ואז פיניתי את הראש ואמרתי לאנשים שמטפלים בזה שאני מתרכז רק בנבחרת".


חיזוק: "זה לא משהו שעומד על הפרק, יש מספיק יכולת בסגל הקיים כדי לעמוד ביעדים שהצבנו השנה, וחובת ההוכחה היא על כולנו. לפעמים חילופי מאמנים, שזה תמיד צורם, זאת פריבילגיה לשחקנים. לקבל ריסטארט לעונה זה טוב, יש פה שחקנים עם יכולות שצריכים לקחת את הצ'אנס הזה בשתי ידיים".


עתידו של מודי מאור: "עוד לא יצא לי לדבר איתו מאז שנחתנו מאסטוניה, אני יודע שהוא מחובר למועדון ואני רוצה לשמוע כל מה שיש לו לומר. לפי מה שאני יודע הוא לא רצה להישאר כעוזר. אני לא יכול לקבל החלטות בשבילו ואני בטח לא רוצה לדבר בשמו".


עודד קטש. לא יהיו ניגוד עניינים עם הנבחרת (דני מרון)
עודד קטש. לא יהיו ניגוד עניינים עם הנבחרת (דני מרון)


היכולת של הישראלים: "אני רוצה להאמין שאני גם יודע להתחבר לשחקנים זרים. בקבוצה אני לא עושה הפרדה בין ישראלים לזרים. לא נפתח את הדיון על מצב הכדורסל הישראלי, אני חושב שבהפועל ירושלים נמצאים הישראלים עם הכי הרבה ניסיון – בר, יוגב, ליאור. הניסיון שלהם יכול לעזור לנו בהמשך העונה. נצטרך את זה. התפקיד שלי בהפועל ירושלים זה להפוך את הקבוצה להכי טובה שאפשר, אני לא הולך לשנות את הכדורסל הישראלי דרך ההחתמות שלי. אני לא הולך לכיוון הזה, הפתרונות נמצאים בשלב הרבה יותר מוקדם".


השובע של הישראלים: "כששחקנים עם ניסיון לא מצליחים אומרים שהם שבעים, כששחקנים בלי ניסיון לא מצליחים אומרים שזה כי הם צעירים. אם יש תחושה של שובע זה יצטרך להשתנות במהירות. הכבוד שלהם צריך לגרום שזה ישתנה".


העונה הבאה: חלק מהשינוי במועדון הוא שלא מוותרים על שום תואר. אנחנו לא מתכוונים לוותר על העונה בשביל העונה הבאה. אם תוך כדי נצליח גם להכין דברים להמשך זה יהיה מצוין, אבל זה לא עיקר הפוקוס שלנו".


מספר שעות לאחר מסיבת עיתונאים ערכה הפועל ירושלים משחק אימון ב"ארנה" מול הפועל אילת, אותו ניצחה 68:76. האוול סיים כקלע המוביל של המנצחת עם 14 נקודות, דייסון הוסיף 11 ופרפרוגלו ואוחיון קלעו 10 כל אחד. את קלעי אילת הובייל טרידוול עם 17, לויד וקיצ'ן קלעו 11 כ"א. האדומים שיחקו ללא אליהו, הלפרין, קינזי וטימור מסיבות בריאותיות.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי