בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל הרחיק את שחקן מכבי תל אביב דיאנדרה קיין למשחק אחד בפועל (מול נס ציונה) ושלושה משחקים על תנאי במשך שנה וכמו כן קנס אותו ב-50 אלף שקל ועוד 50 אלף על תנאי, בעקבות הביקורת החריפה נגד שופטי המשחק שהעביר יחד עם המאמן נבן ספאחיה ושחקנים אחרים, בסיום גמר הגביע מול הפועל חולון (86:84), הן על הפרקט והן ברשתות החברתיות.

ספאחיה עצמו הורחק למשחק אחד על תנאי וספג קנס של 15 אלף שקל בפועל וסכום זהה על תנאי. גם אלכס טיוס הורחק למשחק אחד על תנאי ונקנס ב-20 אלף שקל וסכום זהה ע"ת. נוריס קול נקנס ב-12 אלף שקל בפועל ו-20 אלף שקל על תנאי.
ובינתיים קיים הערב (רביעי) ספאחיה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק בחמישי (21:05) מול צסק"א במחזור ה-24 ביורוליג. בעוד הצהובים מתנדנדים במקום השמיני המעניק ואת הכרטיס האחרון לרבע הגמר, הרוסים מוליכים את הבית והבטיחו רשמית את מקומם בשמונה הגדולות. "לא משנה כמה היריבה מולנו חזקה, החלטנו שלא נהיה האנדרדוג במשחק אלא נבוא עם כל האנרגיות כדי לנצח", אמר הקרואטי.

ספאחיה הוסיף: "אנחנו מודעים ליכולות הפנטסטיות שלהם ולכן אנחנו צריכים לתת 200% ושהם יתנו קצת פחות. אם צסק"א תיתן את המשחק החזק שלה יהיה קשה מאוד לנצח". הקרואטי גילה שאלכס טיוס ישחק בחמישי והוסיף שעדיין אנינו יודע מי שני השחקנים שלא יתלבשו.
על מבחן האופי:   הרבה פעמים העונה ידענו להתאושש ממשחקים רעים והפסדים ולתת משחקים טובים עם ניצחונות. בכל פעם שהיה לנו הפסד קשה, באנו והגבנו. את הנחישות הזאת ראיתי גם באימון המסכם".
על פגרת הנבחרת: "זה היה טוב מאוד לקבוצה. התאמנו כמובן אבל לא שיחקנו וזה נתן להרבה שחקנים זמן לנוח והם ניצלו את זה".
על האפשרות ששתי הקבוצות יוגרלו ברבע הגמר (כראשונה ושמינית): ב"בפעם הקודמת שלי כמאמן מכבי תל אביב שיחקנו מול צסק"א בשלב הבא והפסדנו 2:1. הם עדיפים עלינו כמעט בכל תחום ועדיין אני סבור שאפשר לנצח אותם"..
על חגיגות הפורים: "לא מתכוון להשתתף במסיבות, אהיה בחיק משפחתי ואולי אלגום יין. לא החלטתי עדיין איזה יין, אבל אעדכן".