הבריק בצ'כיה ובליגת האלופות, מספיק מוכן למכבי ת"א?

קנדריק ריי
קנדריק ריי | האתר הרשמי

הגארד האמריקאי, הרכש הראשון של הצהובים, מגיע אחרי עונה פנטסטית, אבל עולות לא מעט שאלות לגבי היכולת שלו להשתלב ברמות הגבוהות. הצהובים שילמו בסך הכל 50 אלף דולר, וגם: למה ספאחיה לא הגיב?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מתחילה לעבוד לקראת העונה הבאה, לאחר שהחתימה אתמול (שני) את קנדריק ריי, 24, שוטינג גארד שגובהו 1.88 מטר. ריי שיחק בעונה שעברה תחת המאמן הישראלי אורן עמיאל בנימבורק הצ'כית, שתפוצה ב-50 אלף דולר תמורת שחרורו.

ריי, יליד מידלטאון ניו יורק, הוא בוגר אוניברסיטת קנסאו סטייט, כאשר בעונתו האחרונה ב-NCAA סיים עם ממוצעים של 21.2 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים. השחקן אמר לאתר הרשמי של המועדון לאחר חתימתו: "אני מאד נרגש להצטרף למכבי. שמעתי כל כך הרבה על המסורת הנהדרת והאוהדים המדהימים. אני יודע שהמועדון זכה באליפות המקומית לאחרונה ואני כבר לא יכול לחכות להצטרף לקבוצה של אלופים. נתראה בקרוב".

ב-39 משחקים העונה הוא העמיד ממוצעים של 13.9 נקודות וארבעה ריבאונדים למשחק, ונבחר ל-MVP של הליגה הצ'כית. בליגת האלופות של פיב"א, ריי העמיד העונה ממוצע של 15.3 נקודות, הוריד 4.8 ריבאונדים. אחרי שלב בתים עם מאזן של 10 ניצחונות ו-4 הפסדים, נימבורק הודחה בשמינית הגמר. היא ניצחה בביתה את אא"ק אתונה, 88:98, אז סיפק ריי את משחקו הטוב ביותר העונה עם 30 נק', 6 ריבאונדים ו -6 אסיסטים, אך הפסידה בגומלין 82:93. אגב, אותה אא"ק הלכה עד הסוף וזכתה בסופו של דבר בתואר האירופי.

ספאחיה. לא הגיב להחתמה (עדי אבישי)
ספאחיה. לא הגיב להחתמה (עדי אבישי)

מאמן נימברוק אורן עמיאל סיפר: "יש לנו בנימבורק מסורת של לקחת שחקנים בכסף קטן מאוד, להרים אותם מבחינה מקצועית ואז למכור אותם. קודם כל, שיהיה ברור, שבחיים לא היינו משחררים אותו אם לא היינו חייבים. הוא אתלט על ומוסר אדיר. נכון, יש לו קצת חוסר ניסיון במעמדים גדולים, בטח ביורוליג, אבל אני בטוח שהוא יצליח להשתלב. מכבי תל אביב קנו את סעיף היציאה שלו וזו הסיבה שהוא ישחק שם"

מעניין שבניגוד להחתמות קודמות, מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה לא הגיב עד כה להחתמת השחקן וזה סימן נוסף לכך שהמאמן כנראה נמצא בדרך החוצה מהמועדון. מכיוון שעדיין לא ברור אם מכבי תל אביב מתכוונת לממש את בניית שני הסגלים, מעניין יהיה לראות באיזה סגל ריי, שאומנם מכיר את אירופה אבל אין לו ניסיון יורוליג, ישתלב.

הווידאו באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי