אפיק ניסים: "לא אותי צריך לשאול למה אני לא באילת"

אפיק ניסים
אפיק ניסים | צילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

הכדורסלן ששוחרר והגיע לסיכום עם רחובות חושף מדוע לא חתם: "המאמן הודיע לי בטלפון שהוא לוקח את נעימי", אך הוא לא מתכנן לפרוש: "יכול לשחק ברמות הגבוהות" ונזכר איך מוטי אמסלם ז"ל לחץ עליו להצטרף. ראיון

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)
אפיק ניסים (38) ראה כמעט הכל בכדורסל הישראלי והאירופאי. מי ששיחק 11 עונות בליגת העל ורשם קריירה מופלאה באירופה שכללה הופעות בלא פחות משבע קבוצות שהסתיימו בשלוש אליפויות והישגים אישיים מרשימים ביותר, חווה אכזבה מרה דווקא מקבוצת העיר בה נולד, מכבי רחובות מהליגה הלאומית.


לאחר שש עונות בהפועל אילת, אליה הגיע מאירופה, קיווה ניסים לשחק במכבי רחובות מהליגה הלאומית, להעפיל איתה לליגת העל ולהמשיך ולשחק בשורותיה בליגה הבכירה, לשם, לדבריו, הוא מתאים למרות היותו השחקן המבוגר הפעיל בשתי הליגות הבכירות.


בין ניסים למכבי רחובות הושג ביום רביעי סיכום בעל פה. הצדדים הגיעו להבנות וכל שנותר היה לחתום על החוזה שבעיני ניסים נראה כאקט פורמאלי בלבד. ביום חמישי, היום בו היו אמורים מכבי רחובות וניסים לחתום על החוזה, קיבל הכדורסלן טלפון ממאמן הקבוצה רועי חגאי שהודיע לו כי החליט לצרף לקבוצה את יובל נעימי. ניסים היה המום, הרים טלפון לראשי הקבוצה, שאישרו בפניו את הודעת המאמן: "הייתי בטוח שחגאי טלפן להודיע לי על תחילת האימונים, אבל במקום הוא הודיע לי שהחליט לצרף את נעימי. לא האמנתי. אמרתי לו שלא עושים דבר כזה. אנחנו בני אדם, סיכמנו. ויתרתי על המון דברים, יש לי משפחה, אבל הוא היה החלטי. סחבו אותי עשרה ימים, זו לא התנהגות, לא יאמן. אני מתבייש במה שעשו לי". ניסים מנסה לראות עכשיו את האור: "אני גר במרכז הארץ ומאמין בכוחי להמשיך ולשחק בליגת העל. אחכה להזדמנות, אני בטוח ביכולות שלי".



הודיע  לניסים שהוא לוקח את נעימי. רועי חגאי (עדי אבישי)


ניסים עדיין לא זכה בתואר כל שהוא עם קבוצה ישראלית, אך באירופה הסיפור שונה לגמרי. בשנה הראשונה שלו מחוץ לישראל זכה ניסים באליפות צרפת עם שטרסבורג שניצחה בגמר את נאנסי בה שיחק מאיר טפירו. בהמשך חגג עם נימברוק (אותה אימן הישראלי ננו גינזבורג) אליפות נוספת. עוד אליפות היתה עם קרקה נובו מסטו הסלובנית ובין לבין כיכב בלוק ומוטיב רוסטוב, בי. סי. קייב, וארולי (איטליה), יניסיי קרסנויארק ובשש השנים האחרונות שיחק בהפועל אילת, בשורותיה רשם בעונה שעברה שיא קריירה כשקלע 32 נקודות במשחק בו גברה אילת על גלבוע גליל. ניסים, ששיחק בכל נבחרות ישראל, מאמין שהוא עוד יחזור וישחק בליגת העל בה קלע 3128 נק' המדרגות אותו במקום ה-64 בקלעי כל הזמנים.



לפני שנתיים, כשעודד קטש התמנה למאמן הפועל אילת, ניסים לא היה בתוכניות של המאמן ומי שהתעקש על הישארותו של הגארד היה יושב ראש הקבוצה, מוטי אמסלם ז"ל שהלך לעולמו בשבוע שעבר. בסופו של דבר קטש עזב ורבים גרסו כי העמידה של אמסלם על כך שניסים ישאר באילת  היוו את הטריגר לעזיבה."העזיבה של קטש לא היתה רק בגללי. זו הייתה החלטת מועדון. אני אולי הייתי חלק מכך אך לא חושב שהסיבה העיקרית לעזיבה של עודד קשורה בי. בדיעבד, כל המלחמות בטלות בשישים כשאדם כמו מוטי לא איתנו. על מוטי אפשר להגיד רק דברים טובים. הוא עשה המון למען הכדורסל באילת ובמדינה".


 

אילת תושפע מפטירתו?

"מוטי, יחד עם דורון הרציקוביץ, הביאו את הכדורסל לאילת. הם הביאו ספונסרים, הרימו את הקבוצה מבחינת הקהל התקשורת. עכשיו יש קבוצה שרצה, פעם לא היה כלום. הוא ממש התחיל באילת מאפס. לקח קבוצה מהליגה הארצית ושם אותה בליגת העל". ניסים מספר שהסיבה שחזר מאירופה לאילת ולא לקבוצה אחרת היא בעצם מוטי אמסלם: "מוטי היה שולח אלי כל שנה הודעה בפייסבוק וכל פעם חזרה אותה שאלה: 'אתה כבר מוכן לבוא אלי?'. כל קיץ היינו נפגשים בנבחרת והוא היה ממשיך לנסות ולשכנע אותי. בסוף אמרתי 'נשברתי' ונענתי לו. אני מוכן להגיע אליך. אני שמח ומאושר מזה שהייתי חלק בחוויה שעברנו שנינו באילת".



מוטי אמסלם ז"ל. "הביא את הכדורסל לאילת" (דני מרון)


מוטי הלך מאיתנו ואתה שתחייה לא ממשיך באילת, למה?

"אני ממש לא יודע. אני רציתי להמשיך ולשחק באילת, לא אותי צריך לשאול למה אני לא שם. רציתי להיות חלק מהפועל אילת עוד הרבה שנים מאחר והייתי חלק ממנה המון שנים. קרה מה שקרה עם מוטי וממשיכים הלאה".


יש מחשבות על פרישה?

"לא חשבתי לרגע לפרוש מכדורסל. אני מחפש אתגר. אם זה לא יצא לפועל בליגת העל, אשחק בליגה הלאומית והמטרה תהיה לעלות חזרה לליגת העל ולהמשיך ולשחק עם הקבוצה איתה אעלה".


הכוונה שלך לשבור את השיא של טפירו שפרש ממשחק בגיל 41?

"לא מתעסק עם זה. אי אפשר להשוות בין שחקנים. יש לי רצון להוכיח שאפיק ניסים יכול להמשיך ולשחק ברמות הגבוהות ביותר".


בעונה האחרונה מיעטת לשחק.

"כשלא שיחקתי הרגשתי רע. ידעתי שיש לי מה לתת לקבוצה וזה כאב לי וחבל".



לא חושב לפרוש. אפיק ניסים (דני מרון)


בשנה שעברה, בגיל 37, קבעת שיא אישי של 32 נק' אבל זה לא עזר לך במיוחד.

"זה שיא קריירה ואני לא בטוח שיש שחקנים ישראלים שהצליחו בשנה שעברה לקלוע  32 נק' במשחק. אחרי זה כשמיעטתי לשחק זו בהחלט לא הייתה סיטואציה נורמלית. מה גם שהוכחתי שאני שם מבחינת היכולת".


לא ביקשת הסבר מהמאמן שלך שרון דרוקר?

"שרון לא היה צריך להסביר לי למה. הוא מאמן, אני שחקן, ואני לא אחד שעושה שיחות. לא דיברנו על זה בכלל".


לדעתך יש עתיד לשחקן הישראלי?

"קורים דברים שלדעתי לא יקדמו את השחקן הישראלי. החוקים לא מקדמים את הצעירים. אני לא יודע אם מה שקורה ישפיע על הקהל ועל הנוער. כשקבוצות מסתמכות על זרים ומתאזרחים הן משדרות לצעירים הישראלים שהסיכוי שלהם להיות שחקן ישראלי מצליח בליגת העל הוא קלוש".


כשאתה היית בן 20 הכל נראה שונה?

"למזלי השתייכתי לנבחרת העתודה שסיימה מקום שני באירופה ושישי בעולם. כל אחד מהשחקנים אז היה חלק מלא מקבוצה אליה השתייך. אבל צריך להבין שהסיטואציה אז והיום שונה. היינו אז דור אחר. זמנים אחרים חוקים אחרים והכל נראה אחרת וקשה לי להגיד למה".


מה המסר שלך לשחקן הישראלי הצעיר?

"לכו אחרי החלום ותקוו שהזמנים ישתנו".


שיחקת והצלחת באירופה, ממליץ על כך?

"זה לא פשוט ולא קל. זה עניין מאד מורכב ובעיקר עניין של אופי. חשוב גם מה ההצעה שתקבל. אם יש לך דרכון זר זה הרבה יותר קל. לי היה. כמובן שהייתי אומר לשחקנים לכו תעשו דברים בחו"ל ולא בארץ למרות שמאוד הייתי רוצה שתהיה להם הזדמנות לשחק כאן".

 


"הסיטואציה בשנה שעברה לא הייתה נורמלית" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי