יותם הלפרין הודיע על פרישה: "לא הייתי עושה שום דבר אחרת"

יותם הלפרין
יותם הלפרין | דני מרון

כוכב הפועל ירושלים דיבר במסיבת עיתונאים חגיגית על פרישתו אחרי 26 שנות קריירה: "כשהתחלתי, חשבתי שזה יהיה התחביב שלי. חמש השנים בהפועל שינו אותי". ימונה לתפקיד המנהל הספורטיבי במועדון

(גודל טקסט)

יותם הלפרין הודיע על פרישה ממשחק פעיל והצטרפות לצוות המקצועי של הפועל ירושלים. הגארד בן ה-34, ששיחק בבירה בשש השנים האחרונות ואף שימש כקפטן הקבוצה, כמו גם קפטן נבחרת ישראל לתקופה מסוימת, ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה סיפר כי יהפוך למנהל הספורטיבי של הפועל ירושלים, תפקיד שנתפר במיוחד עבורו.

לאחר סרטון פרידה מרגש שפתח את מסיבת העיתונאים, יותם דיבר: "האמת שזה התפתח למשהו הרבה יותר גדול ממה שציפיתי כשהודעתי שאני פורש. רציתי משהו קטן, אינטימי וזה הפך להרבה יותר גדול. תודה לכל מי שהגיע, מרחוק או מקרוב. זה יום חשוב מבחינתי וחשוב לי שאתם פה".

"לפני 26 שנה התחלתי לעשות משהו שחשבתי שיהיה התחביב שלי בחיים", סיפר הלפרין, "והיום כשאני בן 34 אני אומר לעצמי 'איזה מזל שההורים שלי הקשיבו לי ונתנו לילד בכיתה ג' לשחק כדורסל'. העולם שלנו הספורטאים מלא בעליות וירידות, ובלי לשים לב המקצוע מלווה לנו את החיים. אני בטוח שכל מי שעוסק בזה שואל את עצמו מה היה קורה אם הוא היה עושה דברים אחרת, אבל אני יכול להגיד לכם שלא הייתי עושה שום דבר אחרת".

הלפרין.
הלפרין. "השיחה מגיא היתה הרגע המיוחד בקריירה שלי" (דני מרון)

הלפרין הנרגש סיפר על התחלת הקשר עם הפועל: "בהתחלה כששיחקתי במכבי תל אביב, הכרתי המון אנשים בדרך והקפתי את עצמי באנשים מדהימים. ואז הגיע הרגע אולי הכי מיוחד בקריירה. הפועל ירושלים. אני זוכר שגיא הראל התקשר אליי והציע 'תבוא, נעשה משהו גדול'. לא האמנתי שזה הולך לקרות".

על נסיבות הפרישה ועתידו בקבוצה: "חמש השנים האחרונות שלי בהפועל ירושלים שינו אותי. גיא, אייל ואורי, תודה שבחרתם בי. ובגלל זה בחרתי להמשיך את המסע יחד. חשוב לי שיהיה לכולם ברור. רציתי להמשיך לשחק כדורסל, אבל לצערי הפציעות שאני סוחב תקופה ארוכה הכניעו אותי ולא אפשרו לי להמשיך".

אחרי דברי הפרידה, התפנה הלפרין לתודות: "תודה לחברים שלי בכל הקבוצות בהן שיחקתי. תודה לעיתונאים ולתקשורת, אני מקווה שהייתי נסבל. תודה לאוהדים בכל מקום שתמכו בי, ותודה מעל לכל לקהל של הפועל ירושלים. לעולם לא אשכח אתכם. תודה למשפחה שלי. אני מקווה שעשיתי אתכם גאים כי אתם יום יום עשיתם אותי גאה".

הלפרין מתרגש.
הלפרין מתרגש. "תודה לך כדורסל שהגשמת חלום של ילד בכיתה ג'" (דני מרון)

"אחרון חביב", סיים הלפרין, "תודה לך כדורסל. תדאג שיהיה לנו פה כדורסל מצליח עם הישגים, כי על זה חונכתי ועל זה גדלתי. כי בסך הכל אתה מגשים חלומות של ילד בכיתה ג' שרק רצה לשחק כדורסל".

על התפקיד החדש: "אני לא אקבל החלטות ברמה המקצועית המשמעותית, כי יש מאמנים ומאמנים טובים, עודד קטש הוא מוח כדורסל מהגדולים שהיו והוא ידאג לצד הזה. אנסה לייעץ לו ולעזור לו, אבל זה דבר חדש לי וגם בהיותי שחקן ניסיתי להיות בקשר עם המאמנים כי זה תהליך טבעי וסביר להניח שעכשיו אהיה קצת יותר מעורב, אבל לא אקבל החלטות אלא המאמנים ומה שעודד יבקש אני אשמח לעזור".

הסירוב להצעה מאשדוד: "כשנפתח הקיץ היו הצעות על השולחן. בחודש הראשון חשבתי, בחודש השני התחלתי להתבשל ואחרי הבדיקות שעשיתי והתייעצויות עם רופאים החלטתי שזה מסוכן מדי בשבילי להמשיך. אלו פציעות רציניות שיכולות לפגוע בי עוד יותר. קיבלתי מצנח זהב מירושלים להמשיך את המסע ביחד, אבל הגוף אמר 'מספיק, אני לא יכול יותר'".

הלפרין.
הלפרין. "קיבלתי מצנח זהב מירושלים" (דני מרון)

אהבת הקהל בימים האחרונים: "חשבתי שאפרד מול שלושה עיתונאים, אבל גיא (הראל) התעקש והבנתי שזה הדבר הנכון לעשות. אני מרים את הראש ולא מאמין שכולם הגיעו. זה באמת מרגש אותי, כי גם אנשים הגיעו מרחוק. אני לא בן אדם שאוהב או רגיל לקבל אהבה בכמויות כאלה וזו אולי הפעם האחרונה שאזכה לכזו אהבה בסדר גודל כזה אז אני שמח, מאושר ומודה לכל מי שהגיע. היה לי כבוד גדול".

אחרי יותם דיבר הבעלים אייל חומסקי: "כמעט בא לי לבכות, אבל אני אתאפק. זה רגע מרגש ומכונן בהפועל ירושלים. כל הזמן אנחנו אומרים שאנחנו קבוצה אחרת. אין בנאדם שיכול לבטא את האחרת הזה יותר מיותם".

"עברנו תקופה עם הרבה מתח", סיפר חומסקי, "כי כמו שיותם אמר זה משהו שקרה לו בצורה שהוא לא רצה, זה בעצם הקדים את זמנו. ממש התפללנו שיותם יהיה איתנו. תכף גיא יגיד כמה מילים על התפקיד של יותם בהנהלה של הקבוצה, בעצם את כל התפקיד המקצועי שהוא הולך למלא. אני רוצה לדבר על יותם כאיזושהי אגדה גם במגרש וגם מחוץ למגרש, שבעצם זה הדבר המשמעותי שבונה את הפועל ירושלים להרבה מאוד שנים קדימה".

חומסקי.
חומסקי. "יותם הוא אגדה  על המגרש ומחוץ לו" (דני מרון)

"ראיתי היום בעיתונים שכתבו על יותם שהוא שינה את הכדורסל בישראל. אנחנו רוצים להיות הכי טובים ואנחנו קבוצה שמתבאסת ולא נרדמת בלילה אם היא מפסידה, אבל מעל לכל יש פה קהילה ויש פה ארגון ויש פה אופי. אין בעולם קבוצה שרגע לפני ההנפה שחקן כמו יותם עוצר ומדבר לאוהדי הקבוצה כמו שהוא מדבר. אין לזה תחליף. אנחנו חיים במדינה משוגעת. הפועל ירושלים זה הרבה הרבה הרבה מעבר לכדורסל. זה משהו שמשאיר אותך בחיים ברגעים הכי קשים. ועל זה אני רוצה להודות לך, ואני רוצה להגיד שאנחנו הולכים לאחלה עונה. יאללה הפועל".

גם המנכ"ל גיא הראל התרגש: "יותם שאל אותי אם כל המעטפות זה כל מה שכתבתי, האמת היא שב-24 שעות האחרונות כתבתי וזרקתי הרבה טיוטות. אני תכף אדבר על התפקיד של יותם ואיך הוא ישתלב בצוות הניהולי. אחרי השיחה עם יותם לפני חמש שנים, אמרתי לאשתי: 'תקשיבי, קורה פה עכשיו דבר ענק שלא העזתי לחלום עליו בכלל". ידעתץי שזה רגע מכונן. בלבלתי לו את המוח באותה שיחה, אבל זה יצא יותר טוב ממה שחשבנו".

"ובאותן עונות, מי שחי כדורסל ואת הפועל ירושלים יודע מה עבר עלינו. יש עליות ויש ירידות ויש אנשים שבאים והולכים, אבל תמיד היה את הקשר המיוחד הזה עם יותם, שיודע לשקף לי את נקודת המבט הכי חשובה והכי נכונה. שעות של שיחות אל תוך הלילה, שבאף אחת מהן המילה 'אני' לא נאמרת על ידי יותם אלא 'הפועל ירושלים'. וזה מה שמייחד אותנו".

גיא הראל.
גיא הראל. "אמרתי לאשתי 'קורה כאן משהו מיוחד'" (דני מרון)

"יש שאלה גדולה מה זוכרים יותר, את יותם השחקן או את האישיות. במקרה של יותם זה משתלב יופי. הוא בהחלט אחד הטובים בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי, לצד אישיות באמת יוצאת דופן. כל זה ביחד זה מה שגורם ליותם להיות יותם. אני חושב שרק אתמול יותם הבין את המשמעות שלו עצמו. מבחינתו לשלוח הודעה של 'תודה, ביי'. הוא לא הבין בכמה אנשים הוא נגע במהלך הקריירה שלו. וזה לא שלשות מנצחות ולא תארים, זה הרבה יותר מזה".

הראל סיפר גם על תפקידו החדש של הלפרין: "כשהוא אמר לנו בקיץ שהוא רוצה להמשיך לשחק אבל יוגבל רפואית, היה ברור לנו ולו שאי אפשר לעשות חצי עבודה. הוא לא יכול לחיות בעולם של הקלות וספקות. התחלנו לדבר על היום שאחרי ואמרתי לו שהוא הרוויח את הזכות לבחור לעצמו את התפקיד הבא בהפועל ירושלים ושכל תפקיד שהוא יבחר אני אקבל. אמרתי לו שאני ממליץ לו להיות המנהל הספורטיבי, הדמות שמנהלת את כל הכדורסל במועדון ביחד עם המאמן – מהליך בניית הקבוצה ועד ההתנהלות המקצועית השוטפת. בסוף המאמן יבחר את השחקנים, אבל יותם הוא אחד ממוחות הכדורסל הגדולים בתולדות המדינה ובאירופה ויכול לעזור למאמן. הוא גם ירכז את מערך הסקאוטינג וייקח חלק פעיל במחלקת הנוער, הוא יהיה איש הקשר מטעם הבוגרים במחלקה".

"יותם איתנו לטווח ארוך ויהיה זה שינהל את המעקב אחר הצעירים. הוא הולך להיות דמות הכדורסל של הפועל ירושלים. יותם גם יהיה פעיל מאוד בקשר הקהילתי, זה דבר שהוא לא רצה לוותר עליו וגם לא אנחנו. כבוד גדול שלנו לשמור אותו במערכת ואנחנו שמחים שהוא בחר בכיוון הזה. זה יהיה תהליך למידה של יותם ושלנו. ראיתי את הזיק בעיניים של עובדי המועדון לאירוע הזה כדי לתת ליותם משהו בהרגשה וזה מסמל הכל על החיבור שלו אלינו. שיהיה לנו בהצלחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי