בקושי רב: מכבי ת"א גברה 64:66 על הפועל באר שבע

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | עדי אבישי

האלופה נותרה מושלמת אחרי משחק דחוק על האדומים. ג'ון דיברתולומאו הצטיין עם 22 נקודות, רמי הדר הורחק ברבע השלישי. ניצחון למכבי ראשון לציון שגברה 58:75 על נהריה, אשדוד הפתיעה את בני הרצליה עם 70:75

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

משחקי המחזור השלישי של ליגת ווינר סל הסתיים עם ניצחון 64:66 של מכבי תל אביב על העולה החדשה, הפועל באר שבע/בני שמעון בהיכל מנורה מבטחים. מכבי ראשון לציון גברה 58:75 על עירוני נהריה וניצחה לראשונה העונה, וכמו כן גם אשדוד רשמה משחק ראשון ללא הפסד אחרי ניצחון מפתיע 70:75 בחוץ על בני הרצליה.

העולה החדשה נראתה טוב יותר במחצית הראשונה שבה צלפה שמונה שלשות ב-41%, אך מאמן הקבוצה רמי הדר ספג שתי עבירות טכניות, הורחק מהמשחק והמומנטום השתנה לטובת הצהובים שעלו ליתרון דו ספרתי. ברבע האחרון באר שבע התעוררה וצמצמה מינוס שתיים בלבד ואף קיבלה הזדמנות להכריע את המשחק אך החטיאו בשנייה האחרונה והצהובים רשמו ניצחון שלישי.

בעקבות ההפסד של הפועל באר שבע, מכבי תל אביב הפכה יחד עם הפועל ירושלים לשתי הקבוצות היחידות ששומרות על מאה אחוזי הצלחה. הפועל באר שבע תנסה לשוב למסלול הניצחונות כשהיא תארח ביום שישי באולם הקונכייה את הפועל חולון, ומכבי תל אביב תארח ביום ראשון את הפועל תל אביב בדרבי לוהט.


אוהדי הפועל באר שבע (עדי אבישי)

רבע ראשון
המשחק התחיל עם סקור נמוך ורק אחרי דקה סמאג' כריסטון העלה את האדומים ליתרון ראשון. במהשך דיברתולומאו היה השחקן הדומיננטי של מכבי תל אביב לארוך כל הרבע כשהוא מוביל את רשימת קלעי הקבוצה עם שמונה נקודות, אבל זה האורחים הצליחו לברוח מעט לקראת סיום הרבע שהסתיים 15:19 לטובת הפועל באר שבע.

רבע שני
בחמש הדקות הראשונות בחצי השני המשחק נשאר צמוד, אך אחרי חמש דקות ג'ורדן סווינג צלף שלשה שהעלתה את הפועל באר שבע ליתרון של חמש נקודות. כדקה לסיום סווינג הוסיף שלוש נקודות נוספות יחד עם עוד קליעה מחוץ לקשת של טראוויס ווריק והאורחים עלו ליתרון שיא במשחק של שמונה נקודות, והמחצית הסתיימה ב-32:39 מרשים להפועל באר שבע.


ג'ון דיברתולומאו מול סמאג' כריסטון (עדי אבישי)

רבע שלישי
אל הרבע השלישי הגיעה רק קבוצה אחת, שלשה של יובל זוסמן ושש נקודות רצופות של אלכס טיוס מחקו את היתרון במחצית. רמי הדר הורחק אחרי שתי עבירות טכניות ובאר שבע נעלמה מהמשחק. קלויארו חתם רבע ענק של הצהובים כשהעלה אותם ליתרון דו ספרתי. מכבי תל אביב ניצחו ברבע 7:25 ואחרי 30 דקות של כדורסל הצהובים הובילו 46:57.


רמי הדר הורחק אחרי שתי עבירות טכניות (עדי אבישי)

רבע רביעי
ה-10 האחרונות החלו עם תצוגה של דיברתולומאו שקלע סל נוסף והעלה את הצהובים ליתרון של 13. אך הפועל באר שבע צמצמה את ההפרש עד למינוס שתיים בדקה לסיום המשחק. מכבי תל אביב המשיכה להחטיא והאורחים קיבלו הזדמנות לנצח את המשחק ופישלו בסיום. מכבי תל אביב רשמה ניצחון שלישי ברציפות כשהיא ניצחה 64:66 לזכות מכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומאו 22, יובל זוסמן 11, אלכס טיוס 10, אנג'לו קלויארו 6, מייקל רול 5, ג'ייק כהן 4 ו, דני אבדיה 4, ג'וני אובריאנט 4.

קלעו להפועל באר שבע: סמאג' כריסטון 18, טראוויס ווריק 14, ג'ורדן סווינג 12, טיילור ברון 8, יאיר קרביץ 5, ג'אקים דונלדסון 4, חנן קולמן 3.

ג'ון דיברתולומאו. המצטיין במשחק (עדי אבישי) 

מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה 58:75
מכבי ראשון לציון השיגה את ניצחונה הראשון העונה בליגה כשהכניעה ב"בית מכבי" 58:75 את עירוני נהריה, שלאחר ניצחון ביתי מרשים על הפועל חולון במחזור הפתיחה רשמה הפסד שני ברציפות.

אחרי רבע ראשון צמוד, נהריה הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, 19:31, אבל 14 נקודות רצופות של ראשון לציון החזירו אותה למשחק, אף העלו אותה ליתרון 31:32 והיא ירדה להפסקה בפיגור, למרות הכל, מינימלי בלבד – 35:32. כפי שהסתיימה המחצית הראשונה, גם ברבע השלישי המומנטום היה כתום והפעם מי שעלתה ליתרון דו ספרתי הייתה ראשל"צ שברחה ל-37:49 ואילצה את גורקה להזעיק פסק זמן, אבל משם הפער רק הלך וגדל ככל שנקפו הדקות.

מייק הנרי, שקלע 31 נקודות במחזור הראשון ו-33 נקודות במחזור השני, נעצר על 18 "בלבד" (7 מ-17 מהשדה), במה שסייע לכתומים של צביקה שרף לנצח לראשונה העונה.

קלעו למכבי ראשון לציון: קמרון לונג 14 נקודות, עוז בלייזר 13, איגור קולשוב 12, מרקיס רייט ואיתי שגב 10 כל אחד, אדם אריאל 8, דייויד וויבר ודשון סטיבנס 4 כ"א.

קלעו לעירוני נהריה: מייק הנרי 18, טרי אלן 16, יפתח זיו 7, רום גפן וננה פואולנד 5 כ"א, ניב משגב 4, ג'סטין אדוארס 3.


קמרון לונג מול רום גפן (דני מרון)

בני הרצליה – מכבי אשדוד/באר טוביה 75:70
הקבוצה הדרומית רשמה ניצחון ראשון העונה אחרי שגברה על חבורתו של גאשפר פוטוצ'ניק. בני הרצליה פתחו טוב יותר את המשחק כשהם הובילו 3:10 אחרי שלוש דקות אז אשדוד הצליחה להשוות ולסיים את הרבע במינוס של ארבע נקודות שהסתיים ב-15:19 לטובת בני הרצליה. המארחים היו דומיננטים יותר גם ברבע השני כשהם הגדילו את ההפרש ל-11 נקודות והמחצית הסתיימה 27:38 לטובת אבני הרצליה.

ברבע השלישי אשדוד התעוררה בזכות ליס שושי שהצטיין במשחק עם 14 נקודות והוסיף עוד תשעה ריבנואדים כשצמצם את ההפרש למינוס ארבע והרבע הסתיים 49:53 לטובת בני הרצליה. אשדוד הצלחה להפוך את התוצאה ברבע האחרון ושמרה על היתרון עד הסיום.

קלעו לבני הרצליה: אור לאומי 15 נקודות, מייקל דיקסון 13, ג'ף אדריאן 11, כרם משעור 11, סם סינגר 8, בוגדן בליזניוק 7, הילטון ארמסטרונג 3, ג'יימס רובינסון 2.

קלעו למכבי אשדוד/באר טוביה: לנדון מילבורן 18 נקודות, אייזיק רוזפלט 15, ליס שושי 14, פול סטול 12, ווינסטון שפרד 9, עידו פליישר 4, ג'ייק פמברטון 2, ספנסר וייס 1.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי