נס המכבים: מכבי ת"א חזרה מפיגור 16 ל-71:73 ענק על דרושפאקה

קנדריק ריי
קנדריק ריי | צילום: מכבי תל אביב, האתר הרשמי

לראשונה מאז ינואר, הצהובים חיברו שני ניצחונות רצופים ביורוליג עם הרבה אופי ומטווח שלשות ברבע רביעי ענק מול הקהל הטורקי. דיברתולומיאו הוביל עם 13 נקודות, אובראיינט הוסיף 12 נק' ו-14 ריב'

(גודל טקסט)
זה לא חנוכה בלי ניצחון של המכבים כנגד כל הסיכויים. מכבי תל אביב הראתה ווינריות ואופי וניצחה הערב (חמישי) 71:73 את דרושפאקה בחוץ לאחר שפיגרה במהלך רוב המשחק. זהו ניצחון שני ברציפות ביורוליג, הישג אותו לא קבעו במכבי מאז ינואר האחרון.


זה התחיל שקול, עם משחק גישושים ועבודת הגנה לא רעה של שתי הקבוצות, ברבע ראשון שנגמר בשוויון 17:17. גם הרבע השני היה נראה בכיוון, אבל במצב של 36:37 ביתי החלה הבריחה של הטורקים, שסיימו את המחצית עם יתרון של 36:42.


הרבע השלישי היה אחד הנוראיים בעונה של מכבי, שראתה כבר רבעים נוראיים העונה. שום דבר לא נכנס, איבודי הכדור לא נגמרו ובצד השני דרושפאקה הרחיבה את ההפרש וברחה ליתרון דו ספרתי, כשבשיא הוא מגיע ל-45:61. רק לקראת סוף הרבע החלו הצהובים לקלוע, ושלשה של דיברתולומיאו סגרה אותו ב-51:62 למארחת.


pic.twitter.com/v98XVXOGcp

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) December 6, 2018


אלא שלרבע הרביעי עלתה מכבי שונה לגמרי. ווילבקין, אובראיינט וקיין קלעו שלשה אחרי שלשה, בלאק הראה תצוגת הגנה ופתאום המשחק היה שקול, ספרופולוס ראה שוויון ואפילו יתרון בצהוב. המכבים עלו ל-68:73 מבטיח חצי דקה לסיום, אבל מכבי כמו מכבי לא יכולה בלי דרמה והטורקים צימקו ל-71:73 לפני שנגמר להם הזמן והאורחת ירדה עם ניצחון גדול וחשוב.


בשבוע הבא תגיע להיכל באסקוניה, ואם מכבי תנצח גם את הספרדים היא תוכל להתרווח מעט ולתת למומנטום לזרום. עד אז, לא חסרות בעיות בשורות הצהובים ושני ניצחונות חוץ בליגה נגד נס ציונה והרצליה בהחלט יביאו אותה במצב רוח טוב למפגש האירופי הבא.


קלעים
לדרושפאקה: מייקל אריק 20, טומי דגלאס 14, מייקל בראון 9, ריי מקאלום 8, זאניס פיינרס 5, אמריקאן קוסוט ודוגוס אוזדמירוגלו 4 כל אחד, ג'ון דייבלר 3, אוגוז סבאז וסטאנטון קיד 2 כל אחד. גם שותף: ברק דמיר.


למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומיאו 13, ג'וני אובראיינט 12 (גם 14 ריב'), סקוטי ווילבקין 11, קנדריק ריי וטאריק בלאק 10 כל אחד, מייקל רול 8, דיאנדרה קיין 4, אנג'לו קלויארו 3, יובל זוסמן 2. גם שותפו: ג'ייק כהן, אלכס טיוס.


מהלך המשחק
רבע ראשון: מכבי פתחה בחמישייה עם טאריק בלאק, אנג'לו קלויארו, סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין וג'וני אובראיינט. ווילבקין היה זה שקלע את הנקודות הראשונות במשחק נגד האקסית. טוני דגלאס ומייקל אריק נתנו את היתרון הראשון לטורקים. בלאק נתן ארבע נקודות רצופות, אלא ששם מכבי נעצרה. בראון העלה את המארחת ל-6:11 עם שלשה וספרופולוס לקח פסק זמן. הצהובים חזרו ממנו עם שני סלים מהירים ואובראיינט בשלשה צימק ל-13:14. האמריקאי קלע עוד שני סלים לפני ששלשה של דגלאס סיימה רבע הגנתי יחסית בשוויון 17:17.


ווילבקין. חגג מול האקסית (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
ווילבקין. חגג מול האקסית (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)


רבע שני: שתי זריקות מדויקות מהקו של אובראיינט המשיכו את הרצף שלו מהרבע הקודם, אבל דרושפאקה עלתה ליתרון 19:21. קיין חדר והשווה אבל סטאנטון קיד שוב שמר על יתרון שתי הנקודות של המארחת. מייקל רול הצטרף לרשימת הקלעים של מכבי עם שלוש זריקות מדויקות, אבל שלשה גדולה של בראון וסל של פיינרס הגדילו את היתרון לחמש נקודות, 29:34, ושוב פסק זמן. דיברתולומיאו קלע שלשה כדי להחזיר את הקבוצה הישראלית לתמונה, זוסמן הוסיף חטיפה וסל וצימק ל-37:36 אבל מהלך יפה של דרושאפקה הסתיים בסל נוסף של מייקל בראון. אמריקאן קוסוט סיים את המחצית עם ארבע נקודות רצופות ויתרון שיא לטורקים, 36:42.


רבע שלישי: הרבע נפתח עם חדירה יפה של בלאק, שצימק את ההפרש לארבע. דגלאס עם סל ועבירה הגדיל ל-38:45. שורה של איבודי כדור מצד מכבי הובילו לכך שדרושפאקה התחילה לברוח ועלתה ליתרון דו ספרתי, 38:49. אריק הוסיף נקודות משלו, קנדריק ריי בצד השני קלע גם הוא. בלאק ורול הצטרפו וצימקו להפרש שמונה, 53:45. מייקל אריק קלע שלושה סלים רצופים ולא נתן למכבי להתקרב, מגדיל ליתרון שיא של 45:59. קלויארו קלע נקודות ראשונות לערב ודיברתלומיאו חתם רבע חלש של מכבי עם שלשה שצימקה להפרש 12 "בלבד", 63:51.


ספרופולוס. לא מצליח להעיר את השחקנים שלו (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
ספרופולוס. השחקנים שלו נתנו רבע אחרון הירואי (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)


רבע רביעי: זאניס פיינרס פתח את הרבע עם שתי קליעות מהקו, קלויארו איבד כדור קריטי. ווילבקין תיקן עם שתי שלשות רצופות והוריד לשמונה, 65:57. אובראיינט הוסיף עוד אחת וזה רק חמש, המאמן של דרושפאקה לקח פסק זמן. דיברתולומיאו קלע שלשה חמישית ברצף של מכבי ופתאום המשחק שקול לחלוטין, 63:65 למארחת שקלעה מעט כדי לנשום אבל אז גילתה שגם קנדריק ריי יודע לקלוע שלשות, ועם סל שדה ראשון של קלויארו עלתה ליתרון 68:70. מטווח השלשות של מכבי נמשך, ווילבקין לא ריחם על האקסית והעלה את הצהובים ליתרון השיא שלהם עד עכשיו, 68:73. 12 שניות לסיום ווילבקין החטיא זריקה חשובה ורול ספג בלתי ספורטיבית, שולח את מק'קאלום לקו. האמריקאי קלע רק זריקה אחת, שולח את הצהובים לחגוג ניצחון חשוב מאוד למוראל ולהמשך העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי