בתום מותחן ענק: 92:94 למכבי תל אביב על ארמאני מילאנו

ג'וני אובראיינט, סקוטי ווילבקין
ג'וני אובראיינט, סקוטי ווילבקין | עדי אבישי

דרמה גדולה בהיכל התל אביבי, כשהיתרון עבר מקבוצה לקבוצה ובסופו של דבר השיגו הצהובים ניצחון יורוליג חמישי העונה, הפעם על קבוצתו של פיאניג'אני. או'בראיינט כיכב עם 32 נקודות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) את ארמאני מילאנו 92:94 במסגרת המחזור ה-15 ביורוליג והאחרון בסיבוב הראשון, בתום דרמה ענקית בהיכל התל אביבי ואחרי שהיתרון עבר מקבוצה לקבוצה במשחק האיכותי והמרתק בו נקלעו 24 שלשות, 14 מהן של הצהובים.


הצהובים, שנראים הרבה יותר טוב מאז הגיע המאמן היווני יאניס ספרופולוס, נהנו הערב מיכולת שיא של ג'וני אובריאנט, שהציג את המשחק הטוב ביותר בקריירה שלו. הוא קלע 11 נקודות עד להפסקה, הוסיף 14 ברבע השני ועד לסיום התפוצץ עם 32 נקודות בסך הכל, שתי נקודות פחות משיא הנקודות העונה ביורוליג, ששייך לאלכסיי שבד מחימקי מוסקבה.


או'בריאנט להט עם חמש שלשות מוצלחות מתוך שבעה ניסיונות וברגעי ההכרעה ידע לנצל את השמירה הכפולה עליו כדי לחלק מסירות חכמות. האיטלקים עוד הובילו 91:92, אבל נתקעו בהתקפה כשטיוס וריי הבטיחו את הניצחון מקו העונשין. ג'ף ברוקס החטיא שלשת ניצחון אפשרית עם הבאזר ונתן את האות לחגיגות של 11,000 הצופים בהיכל ביחד עם השחקנים והצוות המקצועי על הפרקט. מכבי תל אביב עם מאזן של 10:5 בתום הסיבוב הראשון וחלום הפלייאוף, נראה פתאום כאפשרי. 



הצהובים חוגגים ניצחון דרמטי בהיכל (עדי אבישי)


קלעו למכבי תל אביב: ג'וני אובריאנט 32 נקודות, אלכס טיוס 16 ו-7 ריבאונדים, סקוטי ווילבקין 13, דיאנדרה קיין 12, ג'ייק כהן 7, קנדריק ריי, אנג'לו קלויארו, מייקל רול וג'ון דיברתולומאו 3 כ"א, יובל זוסמן 2.


קלעו למילאנו: נמניה נדוביץ' 17 נקודות, ולדימיר מיצוב 16, 8 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-3 חטיפות, מייק ג'יימס 16, ו-8 אסיסטים, ג'ף ברוקס 13, ארתוראס גודאייטיס 10, קאלב טארצ'בסקי 10, מינדאוגאס קוזמינסקאס 7, קרטיס ג'רלס 3. 

 


או'בראיינט בהתקפה של הצהובים (עדי אבישי)


רבע ראשון
מכבי ת"א פתחה עם סקוטי ווילביקין, ג'וני או'בראיינט, אנג'לו קלויארו, דיאנדרה קיין ואלכס טיוס. מילאנו עם מייק ג'יימס, ולדימיר מיצוב, קיילב טארזוסקי, נמניה נדוביץ' וג'ף ברוקס. קיין פתח עם חמש נקודות שהעלו את מכבי ל-0:5. שלשה של ווילבקין קבעה 4:10. מילאנו יצאה לריצת 0:14 ועלתה ליתרון 10:18, ספרופולוס הזעיק פסק זמן. ג'ייק כהן עלה מהספסל וקלע 5 נקודות וקיין סיים מתפרצת וצימק למינוס שלוש, 21:24 למילאנו בסיום הרבע.



דיאנדרה קיין. משחק מרתק בהיכל (עדי אבישי)


רבע שני

פתיחת הרבע הייתה של מכבי תל אביב. גאודייטיס עוד קבע 21:26, ואז מכבי התפוצצה עם ריצת 0:10 עם שלשות של רול ואובריאנט שקלע עוד סל וקבע 26:31 לצהובים. מילאנו חזרה, טארצ'בסקי הפולני חגג בצבע, נדוביץ' קלע שלשה שלישית במשחק והאיטלקים עלו ליתרון 39:42. מכבי לא מצאה את הטבעת אבל  בכל זאת היה לה את אלכס טיוס שצבר נקודות עם ריבאונדים בהתקפה וצימק את הפיגור ל-44:42, וילבקין עוד קלע שלשה מרחוק ובסיום הרבע – 46:48 לאורחים.



טיוס מול קאלב. נקודות חשובות ברבע השני (עדי אבישי)


רבע שלישי
נדוביץ' עם שלשה רביעית במשחק ללא החטאה, ומנגד טיוס עלה לדו ספרתי, 51:48 למילאנו. טיוס המשיך לגלות יכולת גבוהה בהתקפה. מיצוב ו-ווילבקין החליפו שלשות, וקיין, שלא קלע מאז הרבע הראשון, ירד לנוח, ריי עלה במקומו. או'בראיינט צלף שתי שלשות שנתנו למכבי יתרון 60:63, נדוביץ' המשיך לקלוע עבור מילאנו. שלשה שלישית רצופה של או'בראיינט העניקה לו שיא עונתי של 22 נקודות. פעולה יפה של ריי נתנה לצהובים יתרון שש, הרבע הסתיים עם שלשה ענקית מרחוק של ג'יימס ושוויון 75:75.



קנדריק ריי. החלים ומשחק (עדי אבישי)


רבע רביעי
האיטלקים היו נחושים בפתיחת הרבע וקלעו נקודות מהירות, אך טיוס וקיין החזירו את מכבי לפיגור נקודה. גאודייטיס וג'יימס שוב קלעו, 78:83 לאיטלקים, ג'וני או'בראינט קלע סל קשה ועוד שלשה גדולה כדי לקבוע שוויון 83:83, קצת יותר מחמש דקות לסיום. ברוקס החזיר את היתרון לאיטלקים, אבל או'בריאנט מצא את קיין לשלשה ועוד שלשה של קלויארו דקה וחצי לסיום, קבעה 89:91 לצהובים. מילאנו יצאה להתקפת נגד והלכה על מיצוב שקלע סל וסחט גם עבירה והחזיר את היתרון לאיטלקים עם מהלך של שלוש נקודות.



או'בראיינט. משחק גדול ו-32 נקודות (עדי אבישי)


או'בריאנט מצא את טיוס שסחט עבירה והחזיר את מכבי ליתרון עם שתי קליעות עונשין. מילאנו יצאה להתקפה כשנותרו 40 שניות לסיום ומייק ג'יימס החטיא. האיטלקים נאלצו לעשות עבירה על קנדריק ריי שקלע רק אחת מהקו וקבע 92:94 למכבי. פיאניג'אני לקח פסק זמן 19 שניות לסיום המותחן. ג'ף ברוקס עוד החטיא שלשה על הבאזר ובסיום –  מכבי תל אביב מנצחת 92:94.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי