הכל פתוח: למרות ההפסד, מכבי ת"א מאמינה בעצמה

בלאק
בלאק | אתר היורוליג

ספרופולוס ושחקניו אמנם נכנעו 87:83 לארמני מילאנו והסתבכו במאבק על מקום בין שמונה הראשונות, אבל תחושת ההחמצה תתחלף במהרה בתקווה שאפשר להעפיל. דני דבורין מסכם את המפגש הקריטי

(גודל טקסט)

הפסד במשחק חוץ, בהפרש בן ארבע נקודות, הוא תמיד מסוג ההפסדים שלא קל לעכל אותם, ובוודאי לא כאשר מדובר בהתמודדות קריטית, אבל זה בדיוק מה שקרה אמש למכבי תל אביב באיטליה. הקבוצה הפסידה בתוצאה 87:83 לארמני מילאנו, שהיא אחת מיריבותיה על מקום בטופ 8 של היורוליג. שחקני מכבי ירדו איפוא לחדרי ההלבשה בתחושה של החמצה.

אמנם מאמן מכבי ת"א, יאניס ספרופולוס, אמר לפני המשחק שמילאנו היא הפייבוריטית, בזכות הביתיות. אולם הוא ושחקניו הגיעו לאולם במטרה לנצח. הרבע הראשון אף הסתיים ביתרון ישראלי 20:22, ובעיצומו של הרבע האחרון הובילה מכבי תל אביב 68:69. במצב זה היה ברור שהמשחק כבר לא יוכרע בפער גדול. מי שקבע למעשה את גורלו היה המקומי, מייק ג'יימס, ש-5 נקודות רצופות שלו עשו את ההבדל והעניקו לקבוצה המילאנזית את הניצחון היקר. אותו ג'יימס קלע בסיכומו של דבר 19 נקודות לזכות מילאנו. קרטיס ג'רלס הוסיף 16 וג'ף ברוקס 15 נקודות. גם ג'יימס נאנלי תרם את חלקו עם 13 נקודות. מנגד הוביל סקוטי ווילבקין את קלעי מכבי עם 20 נקודות, ואחריו מייקל רול עם 16 וג'וני אובראיינט עם 14 נקודות.

לא סתם הדגשתי קודם את תחושת ההחמצה, שכן עתה נהנית הקבוצה ממילאנו מיתרון בן שני ניצחונות על פני מכבי תל-אביב, כאשר עד לסיום הליגה נותרו שבעה מחזורים. ספרופולוס אמר לאחר המשחק ש"השחקנים לחמו בכל כוחם כדי לנצח, וכי נמשיך ללחום כך במשחקים שנותרו לנו". ג'וני אובראינט הוסיף שלמרות ההפסד "שיחקה מכבי מצוין", ושהוא יודע "שנכון לקבוצה עתיד גדול". מייקל רול אמר: "נפלנו בדברים הקטנים, ולפיכך התאפשר למילאנו לייצר את היתרון שהעניק לה את הניצחון".

גם העפלה לשמונה הראשונות תהיה בעתיד? אובראיינט (אתר היורוליג)

אמש, בשעה 01:30 אחר חצות, בשיחה טלפונית אל בית המלון במילאנו, סיפר לי משם סמנכ"ל התקשורת של מכבי, רועי גלדסטון, שהשחקנים ניתחו בשיחות ביניהם את אירועי המשחק. עם שובה של הקבוצה למלון אמר המאמן ספרופולוס כי עתה על מכבי תל-אביב לקחת משימה של משחק אחר משחק, וכך אף תוכל להגיע לפלייאוף. כבר ביום חמישי הקרוב מצפה לה משחק בית שבו תארח את דרושפאקה התורכית. שום דבר אינו גמור ובשבעה המשחקים שעוד נותרו עד לסיום, הכל עדיין אפשרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי