אזעקת אמת: מכבי ת"א הפסידה לאנאדולו והתרחקה מההצלבה

יאניס ספרופולוס, טאריק בלאק
יאניס ספרופולוס, טאריק בלאק | עדי אבישי

הטורקים הצליחו לברוח במחצית השנייה בדרך ל-71:79, המשמעות היא שהצהובים חייבים לנצח את ארבעת המשחקים עד תום העונה, כולל המוליכה פנרבחצ'ה במחזור האחרון באיסטנבול. אזעקה נשמעה בגוש דן, המשחק נמשך כרגיל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הפסידה הערב (חמישי) 79:71 לאנאדולו אפס בהיכל מנורה מבטחים שהיה מלא עד אפס מקום וירדה למאזן של 14:12 ביורוליג. הצהובים נכנסו לרבע האחרון כשלוח התוצאות הורה על שוויון 60:60, אבל לא עמדו בעומס וראו את הקבוצה הטורקית החזקה בורחת להם ברגעי האמת. 


המאמן האורח, ארגין עתמאן, רשם ניצחון ראשון ביד אליהו בקריירה האישית שלו אחרי עשרה הפסדים. טאריק בלאק בלט בצבע עם 18 נקודות, אבל ספג עבירה רביעית בתחילת הרבע הרביעי וירד לספסל. זאת הייתה נקודת המפנה במשחק, והאורחים ניצלו את הדקות שבהן הוא נח כדי לרוץ ולעלות לפער משמעותי בדרך להשגת הניצחון.


הקבוצה של יאניס ספרופולוס מתרחקת בעקבות ההפסד משלב ההצלבה. למעשה הצהובים חייבים לנצח את כל ארבעת המשחקים שעוד נותרו להם העונה ביורוליג, כולל במחזור האחרון באיסטנבול, מול המוליכה פנרבחצ'ה. אגב, המשחק נמשך כרגיל למרות האזעקה שנשמעה ברחבי גוש דן וגם בסביבת ההיכל מיד עם פתיחת המשחק. מסתבר שיושבי ההיכל כלל לא שמעו את האזעקה ואת הדי הפיצוצים שנשמעו באיזור בהמשך.




טאריק בלאק. בראש קלעי הצהובים (עדי אבישי)


קלעו למכבי תל אביב: טאריק בלאק 18 נקודות, ג'וני אובריאנט 13 ו-7 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומיאו 10, סקוטי ווילבקין 8 ו-6 אסיסטים, אלכס טיוס 8, ג'רמי פארגו 6 ו-5 אסיסטים, אנג'לו קלויארו 3 ו-8 ריבאונדים, יובל זוסמן 3, מייקל רול 2.


קלעו לאנאדולו אפס: ואסילי מיציץ' 15 נקודות, אדריאן מוארמן 13 ו-8 ריבאונדים, שיין לארקין 13, רודריג בובואה 13, בריאנט דנסטון 12, קרונסולב סימון 6 ו-9 ריבאונדים, טיבור פלייס 3, ברוק מוטום 2, דוגוש בלבאי 2.



הצהובים המאוכזבים בסיום המשחק (עדי אבישי)


רבע ראשון
שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה מבולבלת, בלאק קלע נקודות ראשונות כשעל השעון 7:46 דקות לסיום הרבע. בלאק היה האיש של מכבי גם בדקות הבאות, למרות שהמשחק המשיך להיות מפוזר. לקראת סיום הרבע הראשון הצהובים הצליחו להגדיל את היתרון ובעזרת 11 נקודות של בלאק, קבעו 13:18 בתום 10 דקות.



ההיכל המלא. הצופים כלל לא ידעו שהייתה אזעקה (עדי אבישי)


רבע שני
שתי שלשות של דיברתולומאו העלו את מכבי תל אביב ל-17:24 ועוד אחת של זוסמן הקפיצה ל-19:27. הצהובים המשיכו ועלו ל-22:31 עם הגנה טובה וריבאונד התקפה, אבל נבלמו ואיפשרו לפלייס ולמיציץ' להחזיר את הטורקים למשחק צמוד – 33:30. המשחק הצמוד נמשך. או'בראיינט עם חמש נקודות רצופות שנענו בסלים של האורחים. טאריק בלאק היה הקלע הבולט של הצהובים, שירדו להפסקה ביתרון של שתי נקודות – 39:41.



ספרופולוס על הקווים (עדי אבישי)


רבע שלישי
מכבי תל אביב עלתה ליתרון 39:46 בפתיחת הרבע השלישי, אבל אז נקטע המומנטום והטורקים כרסמו ביתרון התל אביבי, ושתי שלשות שלהם קבעו 48:53 לאנאדולו כשנותרו 4:48 דקות לסיום הרבע. או'בריאנט קלע שלשה ובדקה האחרונה ארבע נקודות רצופות של בלאק, קבעו 58:58 בתום שלושה רבעים.



דיברתולומיאו בהתקפה. קבוצתו שמטה יתרון מבטיח (עדי אבישי)


רבע רביעי
בלאק ביצע עבירת תוקף פחות משתי דקות בתוך הרבע, שהיה צמוד בתחילתו. במצב של 62:62 ההתקפה של מכבי תל אביב נעלמה, ומנגד, שיין לארקין הוביל ריצת 0:9 שקבעה 62:71 לטורקים. שלשה של או'בריאנט הורידה ל-75:69 לאנאדולו, אבל פארגו ו-ווילבקין לקחו זריקות לא טובות והטורקים ניצחו 71:79.



שמעון מזרחי בסיום. הפנים אומרות הכל (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי