דיווח: שאראס מועמד לאמן את ממפיס גריזליס בעונה הבאה

שאראס יאסיקביצ'יוס
שאראס יאסיקביצ'יוס | עדי אבישי

על פי התקשורת בארצות הברית, אקס מכבי ת"א שכיום מאמן את ז'לגיריס קובנה הליטאית נמצא על הכוונת של הקבוצה מהליגה הטובה בעולם, שכרגע משרת האימון שלה ריקה

(גודל טקסט)

כבר שלוש וחצי שנים ששאראס יאסיקביצ'יוס מאמן את ז'לגיריס קובנה, איתה הגיע למספר הישגים מרשימים. בעונה שעברה הוא סיים במקום השלישי ביורוליג אחרי העפלה לפיינל פור על חשבון אולימפיאקוס וניצחון בקרב על מדליית הארד נגד צסק"א מוסקבה, וכל זאת עם התקציב השני הכי נמוך בליגה. העונה הקבוצה הליטאית סיימה בהדרכתו פוטו פיניש מופלא לעונה, עם שישה ניצחונות רצופים – כולל במחזור האחרון על האלופה ריאל מדריד בביתה – והידחקות לפלייאוף כנגד כל הסיכויים.

ההישגים הללו שמו אותו על המפה העולמית, מסתבר, והבוקר (חמישי) מתפרסמים באירופה ובארה"ב דיווחים על כך שממפיס גריזליס רוצה אותו כמאמן ראשי לעונה הבאה. ב-ESPN כתבו כי הקבוצה מהמערב מחפשת מאמן לאחר פיטוריו של ג'יי.בי. ביקרסטאף, ממנו נפרדה הקבוצה אחרי שנתיים, וכי הליטאי הוא אחד המועמדים הבולטים.

עבור שאראס זו תהיה פסגה חדשה בקריירת האימון, אבל כשחקן הוא זוכר את ימיו בליגה הטובה בעולם. אחרי שעזב את מכבי תל אביב ב-2005, עם שתי אליפויות אירופה בכיס, הוא חתם באינדיאנה פייסרס לשתי עונות ולאחר מכן שיחק בגולדן סטייט. היום הקבוצה מסן פרנסיסקו היא הטובה בליגה ומועמדת רצינית ללכת כל הדרך לזכייה שלישית ברציפות וחמישית ושש שנים, גדולה לה לא זכתה בעשור הקודם. אקס מכבי עשוי למצוא את דרכו חזרה ל-NBA, הפעם כמאמן בקבוצה בה עד לא לפני הרבה זמן שיחק אקס מכבי ת"א אחר, עומרי כספי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי