פילדלפיה הושפלה, אמביד לקח אחריות: "ההפסד הזה עליי"

ג'ואל אמבייד
ג'ואל אמבייד | AFP

טורונטו השפילה את הסיקסרס במשחק חמש ועלתה ליתרון 2:3 בסדרה, הסנטר הקמרוני זכה לשריקות בוז אדירות ב'איר קנדה' סנטר, ג'ימי באטלר יצא להגנה: "אנחנו נלך עד הסוף עם הבחור הגדול"

(גודל טקסט)
טורונטו –8:58 דקות לסיום המשחק, ג'ואל אמביד ירד מהפרקט באיר קנדה סנטר לקולות שריקות בוז צורמות מן הקהל, שביחד עם הראפר דרייק, חיקה את חגיגת האווירון שלו בלעג. כך ניתן לסכם את הערב העגום של פילדלפיה במשחק חמש.


הסבנטי סיקסרס, שבסיום משחק שלוש חגגו בטירוף את היתרון בסדרה וחשבו שהדרך לגמר המזרח סלולה בפניהם, נחבטו בשני המשחקים האחרונים ע"י קוואי לאונרד וחבריו, בעיקר בגלל יכולת החלשה של הביג מן מקמרון, שהצהיר בפומבי על מצבו הבריאותי המפוקפק.


אמביד סיים את הערב עם 13 נקודות, 6 ריבאונדים ו-8 איבודי כדור ב-31 דקות משחק. "זה מסריח" אמר לאחר המשחק "אני יודע שאני צריך לעשות עבודה טובה יותר כדי שננצח. אני חייב לעשות את הדברים הקטנים. כשהכדור אצלי, אני חייב להופיע. לחסום, לעשות עבודה טובה יותר בריבאונד. ההפסד הזה עליי. אני חייב לעשות יותר".






על ההקנטות מהקהל ודרייק אמר: "רק ראיתי אותם מזיזים את הגוף, לא התייחסתי לזה יותר מדי. יופי להם שהם חגגו, לא אכפת לי אם אני פוגע במישהו. אני עושה מה את שאני עושה כדי ליהנות. ואני עוד יעשה את זה בהמשך, כי אני יודע שבמשחקים הבאים אני אהיה דומיננטי". 


אמביד המשיך לדבר בפתיחות על הערב החלש שלו: "אני חייב לחזור ליהנות. זה היה המפתח עבורי לאורך כל העונה הזאת. אני חייב לחייך על הפרקט, להרים את החברים שלי. אני חייב להיות אני ולעשות מה שאני רוצה. בסופו של היום, ככה אני דומיננטי. אם תראו אותי מחייך, זה אומר שאני עושה את מה שאני אמור לעשות, וזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות במשחק הבא". סיכם אמביד


אחד מנקודות האור של פילי בסדרה הזאת, ג'ימי באטלר, תמך בחברו לאחר ההפסד: "אני לא מודאג. אנחנו הולכים לרכב עם הבחור הגדול עד הסוף. כולם בחדר ההלבשה יודעים את זה וכולם בעולם צריכים לדעת את זה. גם האוהדים צריכים לדעת את זה. אנחנו נהיה בסדר, אנחנו נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות ונעודד אותו לקחת את הכדור למרות כל הפציעות והמחלות שהוא עובר".






המאמן ברט בראון, שספג ביקורות קשות על ניהול המשחק בשני המשחקים האחרונים, סיפר שה"רוח של הקבוצה שלו חלפה מהר יותר ממה שהוא קיווה", אבל הדגיש שקבוצתו תקבל הזדמנות לתקן במשחק שש.


"אנחנו נרגשים לחזור הביתה, לפילדלפיה. אף אחד לא יוצא מפה היום בתחושה שזה נגמר, אני יכול להבטיח לכם את זה. יש לנו קבוצה מלאת גאווה ששיחקה חלש הערב. אין רחמים עצמיים, אנחנו נחזור הביתה ונמצא את הדרך לנצח. זאת השורה התחתונה".


ההפסד 125:89 הוא ההפסד השני הכי גדול בהיסטוריה של פילי בפלייאוף. ההפסד הגדול בהיסטוריה היה לבוסטון סלטיקס בשנת 1982. משחק שש ייערך בלילה שבין חמישי לשישי בוולס פארגו סנטר בפילדלפיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי