ספרופולוס: "הראינו אופי ואיכות ברגעים החשובים". פרנקו: "יכולים לתת יותר"

סקוטי ווילבקין, ג'ייק כהן
סקוטי ווילבקין, ג'ייק כהן | עדי אבישי

מאמן האלופה מרוצה מהעובדה שמכבי תל אביב שלטה לאורך רוב המשחק: "אנחנו אוהבים משחקים מהסוג הזה". בצד האדום, מאמן הפועל היה מרוצה מהגישה אך מאוכזב מההפסד: "נענשנו על כל טעות". דאגלס: "בטח שיש לנו סיכוי"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עשתה  אתמול (שני) צעד ענק בדרך לפיינל פור כשניצחה 72:85 את הפועל תל אביב  בדריב אין ועלתה ליתרון 0:2 בסדרת רבע הגמר. ביום חמישי תוכל להשלים את המשימה כשתארח את המשחק השלישי בהיכל. יחד עם משחקי הליגה הסדירה, זה היה הניצחון הרביעי של הצהובים העונה במשחקי הדרבי אל מול הפסד בודד.

המאמן יאניס ספרופולוס היה מרוצה: "עלינו ל-0:2 בסדרה וזה ניצחון חשוב עבורנו. עשינו משחק טוב באופן כללי. דרבי זה דרבי ולא קל לשחק טוב למשך 40 דקות, אבל שלטנו לאורך רוב המשחק. הראינו את האיכויות והאופי שלנו ברגעים החשובים. ברבע האחרון אפשרנו להם לקלוע רק 15 נקודות, הנענו טוב את הכדור, קיבלנו החלטות נכונות, הגענו לזריקות חופשיות ולסלים קלים במתפרצת ואני חושב שהגיע לנו לנצח כי שיחקנו יותר טוב מהיריבה. אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שזה רק 0:2 ואנחנו צריכים להישאר מרוכזים כדי לנצח את המשחק השלישי. אני רוצה להודות לאוהדים שבאו לתמוך בנו ואני מרוצה שיכולנו לשמח אותם".

על כך שהוא היה נלהב יותר הערב מאשר בדרך כלל: "זה דרבי בפלייאוף. אנחנו במאני טיים כעת. אנחנו אוהבים משחקים מהסוג הזה".


יאניס ספרופולוס. "אוהבים משחקים מהסוג הזה" (עדי אבישי)

על יובל זוסמן שהצטיין: "דיברתי עליו רבות העונה. הוא מתקדם, הוא צעיר והוא יכול להיות הרבה יותר טוב והרבה יותר יציב. הוא היה מצוין גם בהגנה  לא רק קלע את הזריקות שלו. שמח בשבילו, הוא צריך להישאר צנוע, להמשיך לעבוד קשה ולהיות יותר יציב". מנגד, על מיעוט הדקות של פארגו: "הכנסתי אותו, לא אהבתי איך שהוא ניהל את משחק ההתקפה שלנו ולכן לא שיתפתי אותו בהמשך".

נקודות לשיפור למשחק הבא: "לא הייתי כל כך מרוצה מההתקפה שלנו בחצי הראשון, מיהרנו בחלק מהפוזשנים. אנחנו צריכים לקבל החלטות יותר טובות".

סקוטי ווילבקין סיכם: "המשחק באמת הרגיש כמו פלייאוף, הייתה אווירה מצוינת. רוב המשחק היינו בשליטה וזה היה בידיים שלנו והצלחנו לברוח להם בסוף. כנראה שהדרייב-אין נותן לי מוטיבציה ועוזר לי להיות במיטבי. מה צריך לעשות כדי לנצח? לעשות בדיוק את מה שעשינו במשחק הזה וכך נגיע לפיינל פור".


יובל זוסמן. סחט מחמאות מהמאמן (עדי אבישי)

בצד המפסיד, סטו דאגלס קלע 16 נקודות להפועל תל אביב אל זה לא הספיק. הקלע אמר על המשחק שלו: "זה נכון, הרגשתי טוב, אני תמיד מוכן. אני יודע שהרוטצייה לא פשוטה כי יש הרבה גארדים, אבל אני מחכה להזדמנות שלי ומנסה לנצל אותן כשהן מגיעות". כשנשאל מה היה חסר להפועל כדי לנצח, ענה: "קשה להצביע על זה עכשיו, ברבע האחרון היינו רשלניים בהגנה, אולי לא לחצנו מספיק. בהתקפה היינו צריכים לייצר יותר מצבים אחד לשני".

על הסיכויים בהמשך הסדרה: "אין ספק שיש לנו סיכוי. אני חושב שהייתה לנו התרסקות ב-2-3 הדקות האחרונות ולפעמים המשחק יכול לברוח לך בזמן כזה". לסיום, דאגלס הציג את המפתחות לניצחון: "אנחנו צריכים לעצור את השטף ההתקפי שלהם, היו להם 25 אסיסטים. הם הניעו את הכדור טוב והגיעו לזריקות קלות משום שלא עשינו רוטציה נכונה בהגנה".


שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (עדי אבישי)

המאמן דני פרנקו: "מבחינת האנרגיות והרצון, הוצאנו מעצמנו את כל מה שיכולנו. נגד מכבי אתה נענש על כל טעות והעומק שלהם מכריע את הרבעים האחרונים נגדנו. הם מסוגלים לעשות הרבה נקודות בזמן קצר. המשחק הקודם לא היה כזה של 20 הפרש וגם היום לא היה משחק של 13 הפרש. ניסינו לתת את המיטב שלנו עם הכלים שיש לנו". המאמן שיבח את ים מדר: "הוא עשה משחק יוצא מן הכלל. נלחמתי עם עצמי על כך שיהיה על המגרש בדקות האחרונות. לא שיתפתי אותו כי חשבתי שאנחנו צריכים יותר כוח מחוץ לקשת".

על המשחק הבא: "אנחנו צריכים להתעלות מעל עצמנו לנסות להיות טובים במשך 40 דקות. היינו במשחק מהשנייה הראשונה וכמו שאמרתי, שתי טעויות בסוף עלו לנו בחמש או שש נקודות וכשניסינו לחזור למשחק, כבר לא היו לנו האנרגיות".

על היכולת החלשה של הזרים: "כדי לנצח את מכבי צריך קבוצה. הקבוצה מנצחת והקבוצה מפסידה. אני חושב שאנחנו יכולים לתת יותר ולכן מכבי מובילה 0:2 בסדרה. מי שהיה על המגרש ניסה להיות הכי טוב שהוא יכול. אני לא יכול לבקש יותר מהגישה שהראינו היום".


דני פרנקו. "לא יכול לבקש יותר מבחינת הגישה שהראינו" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי