דז'ה וו: ראשון לציון ניצחה את הפועל חולון 76:92 ועלתה לפיינל-פור

שחקני ראשל"צ חוגגים
שחקני ראשל"צ חוגגים | עדי אבישי

בדיוק כמו ב-2015, הכתומים שהגיעו לפלייאוף מהמקום השישי הדיחו את הסגולים עם 1:3 בסדרה. לונג הוביל שישה קלעים בספרות כפולות עם 26 נקודות, משחק אדיר לטישמן שסיים עם 15. בחצי הגמר: הפועל ירושלים

(גודל טקסט)

מכבי ראשון לציון עשתה זאת שוב. בפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות, הקבוצה מעיר היין ניצחה את סדרת הפלייאוף שלה ועלתה לפיינל פור, למרות שהגיעה מעמדת האנדרדוג. הערב (ראשון) חניכיו של גיא גודס גברו על הפועל חולון 76:92, הכריעו את הסדרה בתוצאה 1:3 וקבעו כי בעוד שמונה ימים, הם יעלו לחצי הגמר של ליגת העל נגד הפועל ירושלים.

לפני ארבע שנים, בדיוק כמו בפלייאוף הנוכחי, ראשון לציון הגיעה מהמקום השישי בטבלה למפגש מול הפועל חולון והפתיעה אותה עם ניצחון באותה תוצאה בסדרה. גם ב-2016 הכתומים עברו את מכבי חיפה ללא יתרון ביתיות ולפני שנתיים הם הגיעו לאותו הישג מהמקום השביעי, כשאז הקורבן הייתה הפועל אילת. הערב כאמור היא עשתה זאת שוב והבטיחה את מקומה בין ארבע הטובות של הכדורסל הישראלי.

חמש נקודות מהירות של דריון אטקינס נתנו לחולון מקדמה של 6:10 בפתיחת המשחק, אך קמרון לונג עם שש משלו איזן על 10 לכל צד. משם הכתומים עלו ליתרון ארבע, אך קולשוב, הרוש ואטקינס הריצו את חולון ל-0:8 וזה גרם לפסק זמן ראשון של גודס. עמית שמחון עלה חם מהספסל עם שלשה וסל והעלה את קבוצתו ל-16:23, עוז בלייזר עם סיום טוב לרבע קבע 20:26 לחולון אחרי עשר דקות.

אוהדי ראשון לציון יהיו גם בהיכל 'מנורה' בעוד שמונה ימים (עדי אבישי)
אוהדי ראשון לציון יהיו גם בהיכל 'מנורה' בעוד שמונה ימים (עדי אבישי)

קפטן ראשון לציון היה נהדר גם בפתיחת הרבע השני, עלה לתשע נקודות אישיות וצימק ל-27:30, סקוטי ריינולדס עם שש נקודות משלו השאיר את היתרון אצל האורחים. סל של אטקינס העלה ל-32:38 אבל בלייזר המשיך לעשות נזק וזה הספיק לדן שמיר, שהזעיק פסק זמן. קמרון לונג היה האיש של גיא גודס במחצית הראשונה – שלשה שלו העלתה אותו ל-16 וגרמה לשמיר לכנס את שחקניו בשנית, מה שכנראה עזר כי להפסקה ירדה חולון ביתרון, 46:49.

המפגש הלך צמוד גם ברבע השלישי שבו הקבוצות החליפו סלים. חולון אפשרה לטישמן והמילטון לזרוק, אז אלה הענישו מחצי מרחק ובצד השני אטקינס וריינולדס המשיכו ביכולת הטובה, אך הסנטר ביצע את העבירה הרביעית שלו בשלב מוקדם יחסית. האורחים החלו להראות סימני לחץ, כשדן שמיר חטף ראשון עבירה טכנית ואחריו הבעלים שלמה אייזיק קיבל אחת משלו, בעקבות תלונות לשופטים. המארחים ניצלו זאת לנקודות של המילטון ולונג שהורידו אותם ביתרון 63:68 בסיום הרבע השלישי.

אימן את משחקו האחרון בהפועל חולון? דן שמיר. (עדי אבישי)
דן שמיר אימן ככל הנראה את משחקו האחרון בהפועל חולון. (עדי אבישי)

שלשות של טישמן והמילטון העלו את הכתומים ליתרון שיא בתחילת הרבע האחרון, 65:74. שוב ריינולדס ואטקינס צימקו עבור חולון, אבל דריל מונרו ודיימון סימפסון העלו את ראשון לציון ליתרון דו ספרתי ראשון לאיזושהי מהקבוצות במשחק, 69:79. נמרוד טישמן קבר עוד שלשה ונתן את האות לחגיגות של ראשון, שעלתה ליתרון 15. חולון ניסתה למזער נזקים, אך זה היה מאוחר מדי כשהקבוצה של גיא גודס עלתה חזק על גל בדרך לניצחון בסיום, 76:92.

קלעו למכבי ראשל"צ: קמרון לונג 26 נקודות, אלכס המילטון 17, נמרוד טישמן 15, דריל מונרו 13, עוז בלייזר 11, דיימון סימפסון 10.

קלעו להפועל חולון: סוקטי ריינולדס 22 נקודות, קורי וולדן 18, דריון אטקינס 15, איגור קולשוב 11, עמית שמחון 5, שלומי הרוש 4, רועי הובר 1.

הוביל את ראשון לציון לפיינל פור. קמרון לונג חוגג עם הקהל הכתום (עדי אבישי)
הוביל את ראשון לציון לפיינל פור. קמרון לונג חוגג עם הקהל הכתום (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי