גולדן סטייט ניצחה 105:106 בטורונטו וכפתה משחק שישי

סטף קרי
סטף קרי | Gregory Shamus/Getty Images

ללא דוראנט שנפצע בפתיחה וכבר לא צפוי לשוב העונה, הודות למטווח שלשות של קרי ותומפסון ובעיקר בזכות ריצת 0:9 בדקה האחרונה, הצליחה האלופה לצמק ל-3:2 בגמר והסיכוי לאליפות שלישית ברציפות עדיין לא תם

(גודל טקסט)

המשחק הטוב ביותר בסדרת הגמר, ללא צל של ספק אחד המותחים ביותר העונה, הסתיים ב-105:106 אדיר לגולדן סטייט ווריורס בקנדה, כך שהאלופה צימקה ל-3:2, כפתה משחק שישי בסדרת גמר ה-NBA נגד טורונטו ראפטורס ובעיקר שמרה על סיכוייה לזכות באליפות השלישית ברציפות – או אם תרצו דחתה את האליפות ההיסטורית של הקנדים לפחות במשחק אחד נוסף.

טורונטו הייתה זקוקה לניצחון אחד ודי כדי לזכות באליפות ההיסטורית והראשונה של קבוצה שאינה אמריקאית, אבל מי שזכתה בשלוש אליפויות בארבע השנים האחרונות, גם ללא קווין דוראנט שחזר מהיעדרות בת חודש ונפצע בפתיחה בגיד אכילס ולא בשריר התאומים ונטש את האולם על קביים עוד במהלך המשחק ובלי קווין לוני שגם כן סיים את המשחק עוד לפני סיומו בעקבות פציעה, הגיבה בדקה האחרונה בריצת 0:9 והצליחה להשיג את המהפך כדי לכפות משחק שישי שייערך באולמה הביתי בלילה שבין חמישי לשישי.

קרי הוביל את הווריורס עם 31 נקודות ב-41 דקות, אבל מי שבאמת עשה את ההבדל היה קליי תומפסון שקלע 7 שלשות מתוך 13 ניסיונות וסיים עם 26 נקודות. בסך הכל היו לאלופה 20 שלשות מ-42 ניסיונות, 47.6 אחוזי הצלחה. דימקרוס קאזינס שעלה במקום דוראנט מהספסל קלע 14 נקודות ו-10 היו לדריימונד גרין, שספג עבירה טכנית גם הלילה ואם יקבל אחת נוספת לא יוכל לשוב לשחק בסדרה.


הווריורס חוגגים ניצחון דרמטי במיוחד בקנדה (Vaughn Ridley/Getty Images)

קוואי לאונרד קלע 26 נקודות במשחק, מתוכן 13 ברציפות רק ברבע הרביעי, אבל אין ספק שהתעוררות הכוכב המקומי הייתה מאוחר מדי. היו לו גם 12 כדורים חוזרים, אבל בנוסף גם חמישה איבודים. מארק גאסול נעצר על 17 נקודות אחרי שקלע 15 רק בחצי הראשון ולאורי קלע 18 וגם הוסיף 6 אסיסטים. סרג' איבקה הוסיף מהספסל 15 נקודות ולפרד ואן פליט היו 11, בעוד פסקל סיאקם סיים עם 12 נקודות בלבד ועם 0 מ-4 מחוץ לקשת.

מהלך משחק
דוראנט כאמור שב לפרקט לאחר כחודש, זכר לפציעתו בחצי גמר המערב נגד יוסטון, אבל בשלב מאוד מוקדם הבינה גולדן סטייט שאחרי תשעה משחקים שנאלצה להסתדר בלעדיו, כך יהיה גם הפעם: הכוכב קלע שלוש שלשות משלוש זריקות וקלע 11 נקודות ב-12 דקות על הפרקט, אבל דווקא אז, ביתרון של תשע נקודות בתחילת הרבע השני, נפצע ברגלו ובסיוע אנדרה איגואדלה וסטף קרי ירד לחדרי ההלבשה וכבר לא חזר לפרקט. 


מי שתפס את מקומו של דוראנט ובניגוד למשחקי הסדרה עד כה דווקא בלט לטובה היה קאזינס, שקלע שבע נקודות וגם סיפק אסיסט לדריימונד גרין כדי להשיב את הווריורס ליתרון דו ספרתי, 37:48. קוואי לאונרד, כוכב הראפטורס, כמעט שלא הורגש ומי שלקח את האחריות היה מארק גאסול שעם שלשה נפלאה הוריד את ההפרש ל-54:48 כשנותרו שלוש דקות בלבד עד המחצית. הפער נשמר עד להפסקה ואחרי 24 דקות הוליכה האלופה 56:62.


תומפסון. השלשות שלו הצילו את האלופה (Vaughn Ridley/Getty Images)

למחצית השנייה עלתה גולדן סטייט בידיעה שדוראנט כבר לא ישוב, אבל זה לא מנע ממנה להמשיך בקצב הגבוה ולפתוח פעם נוספת פער דו ספרתי מהראפטורס. קרי דייק מחוץ לקשת והפער זינק ל-14 נקודות יתרון – הפרש השיא במשחק – אלא שאז ואן פליט התעורר והמקומיים סיימו ריצת 0:10 שהשיבה אותם חזק לעניינים וכך היא מצאה את עצמה שוב בפיגור שש נקודות בלבד בסוף הרבע, 84:78.

הרבע הרביעי והאחרון בהחלט היה יוצא דופן. קוואי לאונרד, שקלע נקודה אחת בלבד ברבע השלישי, קלע 13 רק ברבע הרביעי ו-12 ברציפות מתוך ה-26 שלו במשחק ותוך זמן קצר הראפטורס ביתרון 97:103. כבר נראה היה שההיסטוריה תיכתב, הקהל המקומי כבר ראה את האליפות הולכת ומתקרבת, אבל קליי תומפסון בשלשה גדולה הוריד את הפער לשלוש הפרש, הספלאש-בראדר השני סטף קרי השווה מחוץ לקשת ואותו תומפסון השלים ריצת 0:9 עם שלשה שלישית והאלופה שוב ביתרון כשנותרה פחות מדקה לסיום. לאורי עוד הצליח לצמק לנקודה הפרש וגם קיבל הזדמנות להכריע את העונה כולה אחרי איבוד של קאזינס, אבל החטיא עם הבאזר ובסיום 105:106 לגולדן סטייט, שצימקה ל-3:2 וכאמור תפגוש את הראפטורס בלילה שבין חמישי לשישי באוקלנד ארנה למשחק מספר 6.


התעורר רק ברבע האחרון. קוואי לאונרד (Gregory Shamus/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי