היסטוריה: טורונטו אלופת ה-NBA לאחר ניצחון דרמטי על גולדן סטייט

טורונטו זוכה באליפות
טורונטו זוכה באליפות | Ezra Shaw/Getty Images

הקבוצה הקנדית גברה בפעם השלישית על האלופה היוצאת באורקל ארנה עם 110:114 והשיגה תואר אליפות ראשון בתולדותיה לאחר 2:4 בסדרה. לאורי הצטיין עם 26 נק', תומפסון נפצע ברבע השלישי לאחר שצלף 30 נק'

(גודל טקסט)
טורונטו ניצחה הלילה (בין חמישי לשישי) 110:114 בגולדן סטייט וזכתה באליפות ה-NBA לראשונה בתולדותיה במשחק מספר 6 שקבע 2:4 בסדרה וסיים באופן רשמי את אחת הסדרות הדרמטיות ומלאות המהפכים שידע המשחק. הקבוצה הקנדית ניצחה שלוש פעמים באורקל ארנה כנגד כל הסיכויים ועשתה את הבלתי ייאמן דווקא על האלופה הגאה בשנתיים האחרונות שלא החמיצה שסדרת גמר בחמש העונות האחרונות.


גולדן סטייט פתחה בחמישייה עם קרי, תומפסון, איגודלה, גרין ולוני. טורונטו מנגד, פתחה עם לאורי, דני גרין, קוואי לאונרד, סיאקם וגאסול. הקבוצה מהמזרח פתחה טוב יותר עם ריצה של 0:8 מהיר אותה הוביל קייל לאורי לאחר דקה ו-17 שניות בלבד, סיאקם המשיך החגיגה עם שתי שלשות רצופות שקבעו 8:17, אך תומפסון שהצטיין במשחק ואחרי נקודות של גרין האלופה הובילה לראשונה במשחק שתי דקות לסיום הרבע כאשר עלתה ל-26:27, המשחק המשיך להיות צמוד עד סיום הרבע שהסתיים ב-32:33 לטורונטו.



תומפסון יחד עם סיאקם ו-ואנווליט הובילו את הווריירס ליתרון של 38:43 כאשר נותרו על השעון 8:15 לסיום המחצית. סרג' איבקה שב למגרש והחזיר את היתרון של הקבוצה הקנדית. קוואי לאונרד קבע סל ועבירה אך מנגד קליי תומפסון צימק בחזרה עם שלוש זריקות עונשין רצופות, ולאורי צלף שלשה וקבע 57:60 במחצית.




במחצית השנייה הראפטורס עלו ליתרון 66:72 בזכות שלשה וסל ועבירה של קוואי, מנגד הווריירס ניצלו מעבירה רביעית של קייל לאורי ועלו ליתרון לאחר מטווח שלשות של איגודלה ותומפסון שיצאו לריצת 2:10. אך 2:22 דקות לסיום הגיע הרגע המפנה של המשחק ואולי של הסדרה כולה – קליי תותפסון נחת בצורה רעה ופונה מהמגרש בצליעה לחדר ההלבשה, הוא שב כדי לזרוק מהקו כדי לא לקחת סיכון שלא יחזור למשחק וקלע את שתי הזריקות, אך לא חזר מאז למגרש, למרות זאת גולדן סטייט סיימה את הרבע ביתרון של 86:88.


הרבע האחרון המשיך להיות צמוד ודריימונד גרין הפך להיות השחקן הדומיננטי של המארחת המסר כדור לליבינגסטון שהעלה את הפער ל-94:97. בהמשך גאסול השווה עם שתיים מהקו ואז ואנווליט קלע שלשה נוספת שהעלתה את הפער ל-101:104, גולדן סטייט התעוררה וניצלה החטאה של לאונרד וצימקה את הפער לנקודה 46 שניות לסיום.



הרגע הדרמטי של המשחק. פציעתו של קליי תומפסון (Ezra Shaw/Getty Images)


סיאקם קלע את הסל חשוב בסדרה 108:111 לטורונטו, קרי איזן עם שתי קליעות מהקו, קיבלו הזדמנות להכריע את המשחק לאחר איבוד של גרין אבל קרי החטיא את השלשה הדרמטית ולאחר שגרין ביקש פסק זמן למרות שקבוצתו לא הייתה, הקבוצה קיבלה עבירה טכנית שלמעשה הכתירה באופן רשמי את טורונטו כאלופה. וזה נגמר עם 110:114 גדול של טורנטו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי