יאניס ספרופולוס: "אני אוהב לגרום לאנשים להיות מאושרים"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

המאמן היווני ומכבי ת"א חגגו כמיטב המסורת במסעדת 206. שמעון מזרחי: "רציתי אליפות שנייה ברציפות אחרי שלא זכינו כמה שנים". זוסמן: "מה שיאניס ועוזרו עשו בשביל ילד בן 21 לא מובן מאליו"

(גודל טקסט)
היא כאן כדי להישאר. מכבי תל אביב הצליחה במשימה, שמרה על התואר והשיגה את האליפות ה-53 בתולדותיה לאחר שגברה 75:89 על מכבי ראשל"צ בגמר הפיינל פור אמש (חמישי). אולי העונה לא תיזכר כאחת הגדולות בתולדות המועדון, אחרי שהודחה  ברבע גמר הגביע ולא הצליחה לחזור לשמינייה המובילה באירופה, אך הצהובים הוכיחו כי הם עדיין הקבוצה הטובה בישראל ונשארו הקבוצה היחידה שמצליחה להניף את הצלחת שנתיים ברציפות מתוך כל שש האלופות ב-12 השנים האחרונות. כל זאת למרות הפיינל פור, מה שאולי מראה שהשיטה לא בהכרח מפריעה להם כשהם מעמידים את האיש הנכון על הקווים ואת סגל השחקנים שיעמוד בלחץ.


יאניס ספרופולוס לא הצליח להתגבר על פתיחת העונה החלשה ביורוליג, אך בליגה הוא מיצב את כוח ההרתעה למכבי, עם טאץ' יווני משלו שהתבטא בעיקר בהגנה היעילה של חניכיו לאורך העונה וגם אתמול, כשעצרו את ראשל"צ על 13 נקודות ברבע הראשון ועל 33 בלבד בכל המחצית השנייה, בהנהגתו של טאריק בלאק. עומק הרוטציה והעובדה שהצהובים מורגלים לעומס גבוה יותר משאר הקבוצות נתנו את אותותיהם עם סיום עונה בו רשמו רצף מוחץ של 13 ניצחונות.


ראוי לציין את המוד ההפגנתי שבו הגיעו אוהדי הקבוצה ובייחוד חברי ארגון THE GATE שחזרו לתמוך בצהובים מהיציע. הקהל מחא כמובן על שיטת ההכרעה עם שירת "הפיינל פור הוא ביזיון" במהלך פסק זמן במשחק. בנוסף, בזמן טקס הענקת הפרסים, האוהדים שרקו בוז צורם לשופטי המשחק וגם כאשר המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' עלה לקבל את הפרס שלו, נשמעו שריקות מצד חלק מהקהל. רגע לפני הנפת הצלחת, אותה העניקה לקבוצה שרת התרבות מירי רגב, הקהל השמיע את קולו גם נגד נציגת הליכוד.



כאן כדי להישאר. מכבי חוגגת אליפות נוספת. (עדי אבישי)


יובל זוסמן לקח את המגפון והשתולל קצת עם הקהל הצהוב בסיום המשחק. למאמן חיכתה הפתעה בחדר ההלבשה בדמות אמבטיית קרח. אחרי החגיגות עם האוהדים בהיכל, התפנתה הקבוצה לחגיגות המסורתיות במסעדת 206. האלכוהול זרם בחדר וכמוהו גם אוהדים נוספים שנהנו מעוד רגע מתוק לפני שמכבים את האורות.


ראשון להגיע למסעדה היה יו"ר הקבוצה עו"ד שמעון מזרחי שלא הסתיר את התרגשותו. "אני לא מתבייש בכך שבכיתי כשניצחנו. רציתי לזכות באליפות שנייה ברציפות אחרי כמה שנים בהן לא זכינו כלל. נהניתי היום מתצוגת הקהל. הגיעו 8,000 אוהדים".


היו"ר דיבר על משמעות הזכייה עבור המועדון: "אתה עובד תשעה חודשים מלאים כדי לזכות בתואר. מכיוון שלא זכינו בגביע המדינה, אפילו לא הגענו לפיינל פור, זה התואר היחיד שנותר לנו העונה. האליפות הזאת הייתה מאוד חשובה". מזרחי התייחס לעונה עצמה שכללה חילוף מאמנים: "גיבשנו צוות בראשות מאמן חדש שהחליף את נבן ספאחיה והוא עשה עבודה מאוד טובה. השחקנים היו מגובשים. השינוי על הקווים היה מחייב ויכול מאוד להיות שקצת איחרנו והיינו צריכים לעשות זאת קודם מבחינת היורוליג".




סיום מתוק לעונה. אוהדי מכבי תל אביב. (עדי אבישי)


הויכוח לגבי השיטה עלה בדברים ומזרחי התייחס לכך: "מה שהעיב על האליפות היה הדרך בה היא הושגה. אתה משחק שלושה סיבובי ליגה שלמים, מסיים אותם עם שישה הפסדים בלבד ואתה צריך אחר כך להתמודד בחצי גמר וגמר במשחק אחד על עונה כולה. הגיע הזמן שזה יופסק ושמנהלת תכבד את ההחלטות שלה". בהתייחס לעונה הבאה היו"ר אמר: "אני מקווה שהמאמן יצליח לשמר את השחקנים שהוא ירצה לראות ושתהיה לנו המשכיות".


מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס, שחגג אליפות ראשונה מחוץ ליוון נתן מבט כללי על העונה: "זאת הייתה עונה קשה והיה חשוב לזכות באליפות. אחרי שהיורוליג הסתיים הבנו שצריך להתרכז בליגה המקומית, והירידה למשחק אחד בשבוע עזרה לנו להיות טובים יותר. במשחק מול באיירן מינכן הבנתי שיש לי סגל טוב וצריך לשנות משהו בתפישה של השחקנים. מהסיבוב השני הבנתי שיש לי שהסגל הזה מסוגל להתחרות עד הסוף".

 

היווני נשאל על ההבדלים בין חגיגות האליפות ביוון לאלו בישראל וענה בחיוך: "שמחה היא שמחה בכל מקום. זכיתי באליפות עם אולימפיאקוס, אבל עם מכבי זו הראשונה שלי מחוץ ליוון. אני אוהב גם את הדרך בה חוגגים כאן. אני אוהב שאנחנו גורמים לאנשים להיות מאושרים, לאוהדים שלנו. זה הזמן ליהנות מהרגע".




יובל זוסמן אמר לספורט1: "סיימנו את השנה הזו בצורה מתוקה. כשמאמן חדש מגיע יש שינוי אווירה וזה מה שגרם לכולם להגיע יותר מכווני מטרה. ללא ספק יאניס והעוזר שלו ואסיליס יראגוטליס נתנו לי את כל הביטחון שבעולם ואני רוצה להגיד להם תודה על זה. לא כולם יעשו את זה בשבילי ילד בן 21, בטח לא במועדון גדול כמו מכבי. אני שמח שהחזרתי להם כשיכולתי. האליפות הזאת יותר מתוקה משל שנה שעברה כי הייתי יותר משמעותי השנה והיה לי חלק יותר גדול. אני חושב היו לי כמה משחקי שיא השנה, אבל כולם זוכרים את המשחק מול צסק"א מוסקבה ולכולם הוא נראה הכי גדול. איפה אהיה בשנה הבאה? קודם יגיע הדראפט ואז נהיה יותר חכמים. אני אישית לא יודע מה הולך לקרות. אעבוד קשה, אתפלל ונראה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי