ערב הדראפט של זוסמן: מי תבחר בו? ובאיזה מקום?

יובל זוסמן
יובל זוסמן | אודי ציטיאט

מתכוננים ליום הגדול. הגארד של מכבי תל אביב מועמד לאלופה הטרייה, טורונטו, לקבוצתו של מייקל ג'ורדן ואולי אפילו ללכת בדרכו של עומרי כספי. אך למרות זאת, עשוי למצוא את עצמו בקלות ללא קבוצה

(גודל טקסט)
הרגע הגדול של יובל זוסמן הגיע. הלילה (בין חמישי לשישי החל מ-2:00 שעון ישראל), 30 קבוצות ה-NBA יגיעו ל'ברקליס סנטר' המרשים בברוקלין, ויבחרו 60 שחקנים צעירים שיצטרפו לליגת הכדורסל הטובה בעולם.


מי שצפוי לתפוס את רוב תשומת הלב הוא זאיון וויליאמסון, הפורוורד המלהיב מדיוק שצפוי להיבחר ראשון על ידי ניו אורלינס. בגיל 18, וויליאמסון מתנשא לגובה 2.01 ושוקל 129 קילוגרם. זה לא מנע ממנו להפגין בעונת המכללות היחידה שלו יכולות אתלטיות מדהימות. ועד כה, זוכה לסיקור התקשורתי הנרחב ביותר מאז לברון ג'יימס, שנבחר בדראפט 2003.


אחריו צפויים להיבחר ג'ה מורנט, R.J בארט ודריוס גארלנד. אך מי שמעניין את הצופה הישראלי יותר מכל הוא ללא יובל זוסמן. הגארד הצעיר של מכבי תל אביב. 





ב-NBA, דברים רבים עשויים להשתנות בפרק זמן קצר. ערב הדראפט הוא דינמי וע"פ כל התחזיות עשוי לספק לא מעט עסקאות. כיצד כל זה ישפיע על זוסמן? לא ניתן לדעת.


בכל הנוגע לישראלי הצעיר, הדעות חלוקות בכלי התקשורת בארה"ב, אך ישנם סיבות לאופטימיות. מתוך עשר תחזיות דראפט שבדקנו, זוסמן מדורג בשש. האתר 'הופס הייפ' מנבא שהאלופה הטרייה מטורונטו תבחר בו במקום ב-59, בנוסף ל'CBS SPORTS'. 


כלי התקשורת הגדולים ביותר באמריקה חושבים אחרת. ע"פ התחזית של 'ESPN', זוסמן עשוי ללכת בדרכו של עומרי כספי וצפוי להיבחר במקום ה-60 ע"י סקרמנטו. התחזית של האתר 'Bleacher Report' זהה. 


התחזית המפתיעה, ואולי האופטימית ביותר עבור זוסמן היא ללא ספק של ה'אתלטיק'. ע"פ העיתון שמקורו בניו יורק, זוסמן ייבחר במקום ה-52 ע"י קבוצתו של מייקל ג'ורדן, שארלוט הורנטס. ב'ספורטס דיילי' לעומת זאת, מנבאים שזוסמן ייבחר במקום 57, ויצטרף לזאיון וויליאמסון בניו אורלינס. 



ילך בדרכו של כספי? (AFP)


לעומת זאת, ב'SB Nation', 'ניו יורק פוסט', 'Draftnet.com' ויורו הופס, מנבאים סיכויים קלושים לזוסמן למצוא קבוצה. ע"פ התחזיות, נראה שסקרמנטו ושארלוט הם הקבוצות היחידות שזקוקות לשירותיו של הישראלי, אך כפי שציינו קודם לכן, ערב הדראפט דינמי, ומספר עסקאות של הרגע האחרון עשויות לשנות את כל התמונה, לטוב או לרע. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי