ישראל הביסה את מונטנגרו 69:88 ועלתה לרבע גמר אליפות אירופה

שחקני העתודה חוגגים
שחקני העתודה חוגגים | דני מרון

זו הנבחרת שרצינו לראות: אחרי מחצית ראשונה מאוזנת, חניכיו של אריאל בית הלחמי לחצו על הגז ורקדו על המגרש בדרך לניצחון מוחץ. מדר הצטיין שוב עם 18 נקודות ושבעה אסיסטים, אביבי הוסיף 17. היריבה הבאה: ליטא

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה בכדורסל התקרבה צעד נוסף להגנה על תואר 'אלופת אירופה'. חניכיו של אריאל בית הלחמי הביסו היום את נבחרת מונטנגרו ועלו לרבע הגמר אליפות אירופה עד גיל 20. סביר להניח שכשאריאל בית הלחמי אמר שהוא מצפה שחניכיו "ישחקו כמו בהכנה", הוא התכוון ליכולת כמו זו שראינו היום. אמנם היריבה לא נמנית בין האיכותיות ביותר בטורניר, אבל הדור הבא של הכדורסל המקומי רקדה על המגרש לאורך רוב המשחק ולא נתנה סיכוי למונטנגרים, שימשיכו כעת למשחקי הדירוג.

האורחים כפו את הקצב האיטי שלהם ברבע הראשון וניצלו פתיחה מהוססת נוספת של ישראל, שבכל זאת הצליחה לשמור על יתרון מינימלי. בעשר הדקות הבאות הקצב כבר התקרב לזה שהעתודה נהנית בו, אבל השליטה של היריבה בריבאונד השאירה אותה בתמונה עד למחצית.

עם פתיחת הרבע השלישי, הכחולים-לבנים לחצו על הגז ולא הסתכלו יותר לאחור. שלשות, מתפרצות ועצירת היריבה על חמש דקות ללא סל שדה הביאו ליצירת פער גדול, שממנו האורחים כבר לא הצליחו לחזור. ים מדר, נועם אביבי ויאיר קרביץ הצטיינו בדרך לשלב הבא.



היכל קבוצת שלמה התמלא פעם נוספת לכבוד המעמד (דני מרון)
היכל קבוצת שלמה התמלא פעם נוספת לכבוד המעמד (דני מרון)


קלעו לישראל: ים מדר 18 נקודות (7 אסיסטים), נועם אביבי 17, יאיר קרביץ 15 (7 אס', 6 ריב'), דני אבדיה 12, עידן אלבר ויותם חנוכי 8 כל אחד, רז אדם 5, אופק מלכה 3 ושחר עמיר 2.


מהלך המשחק
הנבחרת פתחה פעם נוספת בהיסוס והנקודות הראשונה הגיעו אחרי שתי דקות, אבל גם היריבה צברה רק שלוש שכאלו ומהלך סל ועבירה של יאיר קרביץ העלה את ישראל ל-3:5. המונטנגרים נכנסו למשחק, ישראל קפאה בהתקפה והאורחת עלתה ליתרון 7:11 כשלוש דקות לסיום הרבע. ים מדר העיר את הכחולים-לבנים עם שלשה, שממנה העתודה המשיכה להשלמת ריצת 0:7. האורחים נשארו צמודים ושלשה של דני אבדיה חתמה את הרבע הראשון עם 15:19 לזכותה של ישראל.


ים מדר. הריץ את הנבחרת למתפרצות ברבע השני (דני מרון)
ים מדר. רקד על המגרש והריץ את הנבחרת לשלב הבא (דני מרון)


הרבע השני נפתח בקצב הרבה יותר מתאים לים מדר וחבריו, שרצו לנקודות קלות במתפרצת והגדילו את היתרון ל-19:25. חניכיו של בית הלחמי המשיכו לייצר עצירות ולרוץ להתקפות מהירות בדרך ליתרון שיא של תשע נקודות, אבל המונטנגרים צימקו ל-25:30 והמאמן הזעיק פסק זמן. הבלקנים מחקו כמעט את כל הפיגור, אבל יותם חנוכי התעורר בזמן עם סל ונקודה מהקו והחזיר את הפער לשש נקודות לטובת ישראל. למחצית ירדה הנבחרת ביתרון 34:40.


שלשה של מדר וסלים של אביבי ואבדיה העלו את ישראל ליתרון שיא של 34:47 בפתיחת הרבע השלישי, מה שגרם לאורחים לבקש פסק זמן. אבל זה לא עזר לעצור את הכחולים-לבנים, שפשוט נכנסו לקצב ועם שני סלים של קרביץ ושלשה של אביבי ברחו ל-20 הפרש, 34:54 והמונטנגרים הזעיקו פסק זמן נוסף. רק אחרי חמש דקות של רבע השיגו האורחים סל שדה ראשון, העתודה בינתיים המשיכה בשלה בראשות הצמד אבדיה את מדר. בהמשך הרבע הנבחרת הורידה מעט את הרגל מהגז והיריבה נגסה בהפרש, בדרך ל-49:66 לישראל אחרי 30 דקות.


הפער היה גדול מדי עבור האורחים, שלא הצליחו לדגדג את העתודה גם ברבע האחרון. המחליפים עלו מהספסל ושמרו על האינטנסיביות ובעצם דאגו שעשר הדקות האחרונות יהיו לפרוטוקול בלבד. בסיום, 69:88 לישראל.


מלחמה ואגרסיביות בדרך לרבע הגמר. עמית זיס ויאיר קרביץ (דני מרון)
מלחמה ואגרסיביות בדרך לרבע הגמר. עמית זיס ויאיר קרביץ (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי