ישראל בחצי גמר אליפות אירופה לאחר 78:94 גדול על ליטא

נבחרת העתודה
נבחרת העתודה | דני מרון

העתודה הציגה את משחקה הטוב בטורניר עם הצגה גדולה של רז אדם ועידן אלבר, גם דני אבדיה הצטיין. הכחולים-לבנים התקרבו צעד נוסף להגנה על התואר. בשבת מחכה להם צרפת הבלתי מנוצחת

(גודל טקסט)

למרות שעד היא הפסידה משחק אחד בלבד והשיגה שלושה ניצחונות די משכנעים באליפות אירופה, אריאל בית הלחמי התעקש שנבחרת העתודה "עוד לא השתחררה מהכבלים". אז הערב (חמישי) זה בהחלט קרה, כשהבחורים בכחול-לבן הביסו בענק 78:94 את ליטא החזקה ועלו לחצי הגמר.

בניגוד למשחקים הקודמים, ישראל עלתה חדורה ומפוקסת מהפתיחה, כשדרך עצירות בהגנה עלתה מהר ליתרון דו ספרתי. הליטאים נכנסו למשחק באיחור קטן והשלימו מהפך מהיר, אבל אלופת אירופה הייתה נחושה להבהיר שזה הערב שלה. אמנם דני אבדיה הציג משחק ורסטילי ואיכותי כרגיל, אבל הנבחרת הוכיחה היום שהדור המוכשר הנוכחי לא נגמר בו ובים מדר. עידן אלבר סיפק רבע שני מצוין ולמרות שהיריבה השכילה להישאר בתמונה עד למחצית, רז אדם כיכב ברבע השלישי עם שלשות והגנה גדולה כדי לבצע בריחה נוספת, שממנה הליטאים כבר לא הצליחו להתאושש.

אם בתחילת האליפות המאמן ייחס את ההתרגשות של שחקניו לאולם המפוצץ בקהל ביתי, אז הערב הדור הבא של הכדורסל הישראלי נהנה מכל רגע על הפרקט. אם במשחקים הקודמים יכולנו להצביע על בעיות בהגנה ובריבאונד, אז הערב היא הנבחרת התעלתה על יריבתה בשני הפרמטרים. בעוד יומיים היא תפגוש את צרפת בחצי הגמר, במטרה להתקרב צעד נוסף למדליית זהב שנייה ברציפות.


קלעו לנבחרת העתודה: רז אדם 17 נקודות, דני אבדיה (10 כ"ח, ארבע חסימות) ועידן אלבר 16 כל אחד, עמית זיס 13, יותם חנוכי 11, ים מדר ונועם אביבי 7 כל אחד, אופק מלכה 3, יאיר קרביץ ושחר עמיר 2 כל אחד.
 


משחקם הטוב ביותר בטורניר. שחקני העתודה חוגגים. (דני מרון*
משחקם הטוב ביותר בטורניר. שחקני העתודה חוגגים. (דני מרון)


מהלך המשחק
בניגוד למשחקים הקודמים, ישראל פתחה בהתלהבות עם הגנה יעילה, הרבה ביטחון וברחה מהר ליתרון 2:11 אחרי חמש נקודות רצופות של עמית זיס. שלשה של דני אבדיה הביאה את הנבחרת ליתרון דו ספרתי ראשון והליטאים ביקשו לעצור לפסק זמן, שממנו הם חזרו הרבה יותר נחושים והפכו את התוצאה ל-17:18 לזכותם. העתודה הצליחה לרדת להפסקה בין הרבעים ביתרון 18:20.


דני אבדיה נכנס לעניינים בתחילת הרבע השני עם חסימה, סל ואסיסט לעידן אלבר, שהוסיף לאחר מכן מהלך של סל ועבירה והעלה את ישראל ל-23:31. אלבר המשיך ברבע הנהדר שלו ותפר שלשה, בדרך להחזרת היתרון לספרות כפולות. ההצגה של עידן אלבר סירבה להיגמר, הגארד קלע שלשה נוספת במעבר וחטף כדור בדרך לסל קל, שהביא ל-14 נקודות שלו ויתרון שיא של הנבחרת, 31:47. בשלב זה הליטאים הוכיחו שוב שהם יריבה עיקשת והגיבו בריצת 0:10. אבדיה עצר את המפולת עם הטבעה. למחצית ירדה ישראל ביתרון 44:53.


כוכבי הערב, רז אדם ועידן אלבר. (דני מרון)
כוכבי הערב, רז אדם ועידן אלבר. (דני מרון)


ליטא עלתה אגרסיבית לרבע השלישי וצמצמה את ההפרש לחמש נקודות, לאחר פתיחה מבולגנת של הנבחרת שהביאה לפסק זמן של בית הלחמי. אולצ'קאס הליטאי קלע את השלשה הרביעית שלו במשחק, אבל רז אדם החזיר עם שתיים רצופות משלו. חנוכי הוסיף סל ואסיסט יפה לאבדיה וישראל חזרה ליתרון עשר נקודות. המומנטום נמשך ושלשה של זיס קבעה 53:69. אם הרבע השני היה שייך לעידן אלבר, אז השלישי היה כולו של רז אדם, שקלע שלשה נוספת ועלה ל-11 נקודות ברבע. עשר דקות לסיום, לוח התוצאות הראה 61:76 לישראל.


הליטאים נראו ברבע האחרון כמי שהבינו שהערב הזה שייך למארחים. הקבוצות החליפו סלים וישראל שמרה על היתרון כשים מדר מצטרף לחגיגה עם נקודות ואסיסטים. השטף ההתקפי נעצר, אבל הנבחרת המשיכה בהגנה המצוינת וזה הספיק על מנת לשייט לעבר הניצחון, 78:94.


משחק ורסטילי ויעיל כהרגלו. דני אבדיה (דני מרון)
משחק ורסטילי ויעיל כהרגלו. דני אבדיה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי