נתחיל בשורה התחתונה. ניו אינגלד ניצחה את סיאטל 24:28 בסופרבול ה-49 וזכתה בתואר בפעם הרביעית בתולדותיה. זאת היתה גם האליפות הרביעית של הקווטר בק טום בריידי והמאמן ביל בליצ'ק, כנראה הטובים בתחומם בדור הנוכחי.

 
אבל יותר משהפטריוטס זכו, זה היה הפסד של הסיהוקס ומאמנם פיט קארול. לאחר משחק משוגע, בו היה נראה שסיאטל עומדת לזכות ואז הגיעה חזרה מופלאה של ניו אינגלנד הגיע הרגע המכריע במשחק.

 
כשנותרה פחות מדקה על השעון והפטס ביתרון ארבע, תפיסה משוגעת של ג'רמיין קרס, שמה את הסיהוקס בעמדה מצוינת לניצחון. ריצה של מרשון ליץ' העמידה את האלופה היוצאת על קו היארד של היריבה כשנותרו לה שלוש ניסיונות הבקעה שהוא מבטיחים ניצחון. דווקא אז בחר המאמן קארול ללכת על מסירה, במקום להמשיך עם משחק הריצה של לינץ', ושילם על כך ביוקר לאחר שמגן הפינה מלקולם באטלר חטף את המסירה של ראסל ווילסון והבטיח ניצחון לקבוצתו.
 
טום בריידי לא הבריק, אך זכה בתואר ה-MVP של המשחק לאחר ששבר את שיא ההשלמות בסופרבול והעמיד אותו על 37. הוא סיים את המשחק עם 328 יארדים אוויריים, ארבעה טאצ'דאונים ושתי חטיפות. עם הניצחון הזה הוא משווה את שיא הזכיות לק"ב (בצוותא עם ג'ו מונטנה וטרי בראדשו), עשר שנים לאחר הזכייה האחרונה. מהעבר השני ראסל ווילסון סיים עם 247 יארדים, שני ט"ד וחטיפה אחת גורלית.