אחרי שנובאק ג'וקוביץ' ניצח ברבע הגמר את רפאל נדאל לכולם  ברור שאף אחד לא יעצור אותו בדרך לתואר היחיד שחסר לו - הרולאן גארוס. הפתיחה הייתה אופטימית עבורו, כשניצח את סטן ואוורינקה במערכה הראשונה 4:6, אבל דווקא אז השוויצרי הכתיב את הקצב השווה ל-1:1 וניצח בשלוש מערכות 6:4, 6:3, 6:4. .  

רוג'ר פדרר ישב ביציע בגמר הגביע השוויצרי ולצערו, פ.צ. באזל קבוצתו האהובה הפסידה לסיון. במהלך המשחק הוא בדק מה קורה בגמר בפריז.  
מערכה ראשונה: 

בשלושת המשחקונים הראשונים כל אחד שמר על חבטות ההגשה שלו. במשחקון הרביעי ואוורינקה היה קרוב לבצע שבירה ראשונה, שעלה ל-0:30, אבל ג'וקובץ' חזר לעצמו והשווה ל-2:2. במשחקון השביעי ג'וקוביץ' הצליח לשבור את חבטות ההגשה של השוויצרי בפעם הראשונה במשחק, שמר על ההגשות שלו ועלה ל-3:5. ואוורינקה חזר מפיגור של 40:15 ל-40:40 והיה קרוב להשיג שבירה משלו, נולה התעורר ושמר על חבטות ההגשה שלו, ניצח 4:6 ועלה ל-0:1. 
ג'וקוביץ'. בפתיחת המשחק הכל היה אופטימי  (Gettyimagesׂ
מערכה שנייה:
בשיוויון 3:3, הצליח ג'וקוביץ' למחוק פיגור של 40:0, והיה קרוב לבצע שבירה שנייה במשחק, ואוורינקה התעשת ושמר על חבטות ההגשה שלו והוביל 3:4. ביתרון 4:5 המדורג שמיני ביצע שבירה ראשונה במשחק והשווה ל-1:1 אחרי ניצחון 4:6. 
ג'וקוביץ'. סיבה טובה לתפוס את הראש (Gettyimages)
מערכה שלישית: 
ואוורינקה המשיך את המומנטום מסיום המערכה השנייה ובמשחקון השישי ניצח על האפס וביצע שבירה שנייה בדרך ליתרון 2:4. השוויצרי זכה בעשר נקודות רצופות. נולה לא השצליח לבצע שבירה משלו והפסיד 6:3. 
ואוורינקה. הרבה אופי  (Gettyimages)
מערכה רביעית: 
ג'וקוביץ' חזר לעצמו ובמשחקון השני שבר את חבטות ההגשה של השוויצרי בפעם השנייה במשחק ועלה ל-0:2. המומנטום נמשך גם במשחקון השלישי בדרך ליתרון 0:3. ג'וקוביץ' חזר לעצמו ובמשחקון השני שבר את חבטות ההגשה של השוויצרי בפעם השנייה במשחק ועלה ל-0:2. המומנטום נמשך גם במשחקון השלישי בדרך ליתרון 0:3. ואוורינקה השווה ל-3:3 והיה קרוב לבצע עוד שבירה, אבל ג'וקוביץ' שוב התעורר, הציל שתי נקודות שבירה ושמר על סרב. איזה אופי יש לואוורינקה הוא לא נתן לג'וקוביץ' לחזור שבר פעם נוספת ועלה ל-4:5.