הישג גדול לספורט הישראלי: החותרת מורן סמואל זכתה היום (ראשון) במדליית ארד במשחקים הפראלימפיים בריו 2016 לאחר שסיימה את המקצה ל-1000 מטרים בזמן של 5:17.46 דקות. זוהי המדליה הראשונה של המשלחת הישראלית במשחקים וראשונה לענף החתירה. ראשונה סיימה חותרת בריטית רייצ'ל מוריס ושנייה סיימה הסינית לילי וואנג. 



לאחר המתחרות אמרה סמואל בראיון לערוץ הראשון: "מדליה זה מאד מתוק. נתתי כל מה שיכולתי אבל היה לי קשה לסגור את המקצה. השארתי כל מה שיכולתי על המים והיו יותר טובות ממני. צבט לי בלב שלא סיימתי ראשונה אבל אני מאד שמחה". לבנה של מורן, שנולד לפני חודשים ספורים בלבד, קוראים ארד: "עכשיו יש לו גם מדליה על שמו".

על המירוץ עצמו, אמרה מורן: "פתחתי טוב והתנאים היו לטובתי. הייתי מוכנה לכל תרחיש אפשרי וידעתי שאני מוכרחה לפתוח חזק, אבל היה לי קשה ב-250 המטרים האחרונים. יש לי פציעה ביד שמאל, והרוח פה זורקת שמאלה כך שהייתי צריכה לתקן. רציתי פעם אחת תחרות בלי רוח, אבל קשה לבקש את זה בתחרות חתירה. על התמיכה של הקהל, אמרה: "שמעתי את הצעקות שלהם ורציתי לתת פיניש חזק בשבילם, אבל לא יכולתי יותר". 

לאחר הטקס בו זכתה במדליה, התקשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לספורטאית הפראלימפית, מורן סמואל, ואמר לה: "זה הישג בלתי רגיל, אנחנו גאים בך בצורה שקשה לתאר, את והחברים שלך מייצגים את הרוח הישראלית, את ממש גיבורה, זה יום ברכה, הבאת הרבה גאווה. אנחנו צופים בכם בגאווה גדולה. תודה רבה. תמשיכו להצליח".

שרת הספורט, ח"כ מירי רגב שוחחה גם היא עם סמואל ובירכה אותה על זכייתה: "מורן, כולנו פה במשרד עצרנו הכל כדי לצפות בך מתחרה והתרגשנו מאוד לראות אותך. את אחת החותרות הטובות בעולם, את דמות לחיקוי, גאווה לנשים וגאווה לספורט הישראלי. הוכחת שוב שאת ספורטאית גדולה ואני בטוחה שתמשיכי לחתור להישגים".