רוג'ר פדרר זכה בתואר הגראנד הסלאם ה-19 שלו והשמיני בווימבלדון

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | AFP

השווייצרי ניצח את מריאן צ'יליץ' 4:6, 1:6, 3:6 והוכתר כשיאן הטורניר בכל הזמנים מבלי להפסיד אף מערכה תוך שעה ו-40 דקות. יריבו הקרואטי פרץ בבכי במהלך המערכה השנייה

(גודל טקסט)

רק לפני שנה רוג'ר פדרר לקח מנוחה מטניס והיה חשש שהקריירה של הפנומן השווייצרי עומדת בפני סיום. אבל חלפה שנה והגדול מכולם הוסיף בעונת הטניס 2017 שני תארי גראנד סלאם, באוסטרליה ובווימבלדון כשהוא מוסיף לשבור שיאים.


אחרי שניצח בגמר האול אינגלנד קלאב 4:6, 1:6, 3:6 את מריאן צ'יליץ' קבע השוויצרי שני שיאים: הוא שיאן הזכיות בווימבלדון (שמונה זכיות) והוא הראשון אחרי 41 שנים שהוכתר מבלי לשמוט מערכה (ביורן ביורג ב-1976). בנוסף עברו חמש שנים מאז שחביב הקהל ביציעי ווימבלדון יצא עם הגביע (2012) ובדרך הפסיד פעמיים לנובאק ג'וקוביץ'. 
 


הקרואטי, שמחזיק בתואר גראנד סלאם אחד (ארה"ב ב-2014) נתן טורניר מצוין אבל הגיע לגמר קצת פצוע, קצת לא מוכן מנטלית והכל התפרק במערכה השנייה שבא, בהפסקה בין משחקונים, צ'יליץ' פשוט פרץ בבכי. לזכותו של הקרואטי לא פרש, נתן מערכה שלישית צמודה לפדרר אבל נכנע בסיום לטניסאי הגדול בכולם.


מארין צ'יליץ' בטירוף אופייני. יצליח להקשות על פדרר?
מארין צ'יליץ' בטירוף אופייני. יצליח להקשות על פדרר? (AFP)


יש שכמובן יגידו שפדרר נהנה ממזל בדרך לתואר ה-19 שלו. נובאק ג'וקוביץ' פרש, רפאל נדאל ואנדי מארי הודחו וסידרו לשווייצרי גמר קל. אבל מי שראה את פדרר בטורניר הזה, בקריירה כולה, בטוח ששום שם לא יכול לעצור את הגדול מכולם כשהוא בזון. ועוד משהו, היו מי שביקרו את השוויצרי שלא הפגין יכולת יוצאת דופן בטורניר. מצחיק. איך אפשר להגדיר שחקן שקורא כמעט כל מהלך של יריביו ומנצל זאת לטובתו, שיודע מתי ואיזה סוג של מכה לתת בתזמון הכי נכון? מבריק.



מהלך המשחק
מערכה ראשונה
צ'יליץ' הגיש ראשון וניכר היה שידיו רועדות מעט מגודל המעמד. הקרואטי נזקק לכמעט חמש דקות כדי לשמור על ההגשות בדרך ל-0:1 מרגיע. פדרר הגיש מיד וגם הוא קירטע מעט אך השווה לבסוף במהירות ל-1:1. למשחקון ההגשה השני שלו במשחק הגיע צ'יליץ' מפוקס בהרבה ושמר בקלות, ובמשחקון הבא כבר היתה לו הזדמנות שבירה (30:40) אבל הוא בזבז אותה ו-2:2 בלוח התוצאות.


ואם בכדורגל מי שלא כובש סופג אז בטניס מי שלא שובר נשבר. פדרר עלה חד למשחקון החמישי, עלה מהר ל-0:40, ושבר לבסוף ל-2:3 אחרי שצ'יליץ' הציל שתי נקודות. במשחקון השישי מימש המדורג חמישי את השבירה ועלה ל-2:4. השניים שמרו שוב ובמצב של 3:5 עם ההגשות של צ'יליץ' שבר שוב פדרר ולקח את המערכה הראשונה 3:6.



צ'יליץ' פורץ בבכי, לא תמונה שגרתית בגמר ווימבלדון (Getty)


מערכה שנייה
השווייצרי המשיך ביכולת הנפלאה שלו מסוף המערכה הראשונה ושבר את צ'יליץ' בקלות במשחקון השני ועלה ל-0:3. הקרואטי ירד לנוח כשהוא ממרר בבכי וחש כאב בידו. ביציעים כבר היה חשש שצ'יליץ' יפרוש, אבל הקרואטי עלה ושמר על המשחקון שלו. אלא שפדרר היקשה על ציליץ' בהגשה הבאה שלו ואחרי שתי נקודות שבירה שפוספסו קטף השווייצרי את השלישית ועלה ל-1:5.



הטיפול ביבלות כבר היה יותר מוצלח עבור הקרואטי (Getty)


 צ'יליץ' שוב לקח פסק זמן רפואי ועבר טיפול ביבלות לפני השניים ניגשו למשחקון השביעי. אבל השוויצרי לא ריחם עליו זכה בקלות ובמערכה כולה, 1:6.


מערכה שלישית
אחרי 1:1 הגיע המשחקון השלישי שהיה הדרמטי ביותר במשחק. הקרואטי פיגר 30:0, עלה ל-30:40, פספס שתי הזדמנויות לסגור עניין ופדרר פתאום עם אפשרות שבירה. אלא שמשום מקום יצא האריה מצ'יליץ' שבשילוב של חבטות פתיחה עוצמתיות ועלייה לרשת זכה בשלוש נקודות רצופות כדי לקחת את המשחקון ולעלות ל-1:2.


התנופה של צ'יליץ' נעצרה במשחקון השביעי, הוא איבד את הריכוז ופדרר ניצח עלה ל-3:4 ושם את עצמו במרחק של שני משחקונים מזכייה. הקרואטי אמנם שמר על הכבוד במשחקון התשיעי וצימק ל-5:4 אבל העשירי הלך לפדרר שהשלים ניצחון 4:6, 1:6, 3:6 – תואר שמיני בווימבלדון ו-19 תארי גראנד סלאם בהיסטוריה.



פדרר. כשהוא בזון לא משנה מי היריב (Getty)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי