ירדן ג'רבי הודיעה על פרישה: "האש כבתה לגמרי"

ג'רבי פונטי
ג'רבי פונטי | צילום: יוני אריאלי

הג'ודאית הישראלית המעוטרת סיימה בדמעות קריירה ספורטיבית מפוארת בגיל 28: "ראיתי שהמוטיבציה נכבית". ברשימת התארים: מדליית ארד במשחקים האולימפיים, זהב וארד באליפות העולם, כסף ושתי ארד באליפות אירופה

(גודל טקסט)
אחת הקריירות המפוארות בתולדות הספורט הישראלי הגיעה היום (שני) לסיומה כשהג'ודואית המעוטרת ירדן ג'רבי הודיעה בדמעות על פרישה במסיבת עיתונאים מיוחדת.


"בגיל 3 כשצפיתי עם אמא שלי באולימפיאדה שאלתי אותה איך קונים כרטיס לאולימפיאדה והיא אמרה לי שלא קונים כרטיס, אלא צריך לעבוד קשה בשביל זה", פתחה ג'רבי. "משם התחיל החלום שלי. מאז עבדתי בתשוקה ובמסירות, ולעולם לא ויתרתי. זכיתי בעשרות מדליות בינלאומיות ובשנה שעברה זכיתי במדלייה אולימפית עליה חלמתי. זה נתן לי תחושה של שלימות ושל אושר נצחי".




"לאחר האולימפיאדה לקחתי חופשה ארוכה ועברתי ניתוח במרפק. אחרי זה חזרתי לאימונים עם תשוקה והתלהבות והצגתי את הג'ודו הכי טוב שלי. בלי כאבים ובלי פציעות, אבל לאט לאט ראיתי שהמוטיבציה נכבית. ניסיתי להמציא את עצמי מחדש, אבל לצערי האש כבתה לגמרי. זו תחושה שמעולם לא הרגשתי".


"אחרי התלבטות ארוכה עם המשפחה והמקורבים שלי החלטתי לפרוש מג'ודו. אני שלמה עם הדרך שבחרתי אחרי 22 שנים נפלאות. אני רוצה להודות למאמן שלי שני הרשקו. הוא המאמן הכי טוב בעולם שעשה הכל כדי להגשים את כל מה שרציתי. אני מודה למשפחה, לאיגוד הג'ודו ולספונסרים שהיו שם לצדי ועזרו לי בכל מה שאני צריכה".


ירדן ג'רבי (יוני אריאלי)
ירדן ג'רבי (יוני אריאלי)


יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "זה יום עצוב לי, אבל אני מקבל את החלטתה של ירדן ומקווה שהיא תמשיך בענף. פה נגמר פרק, אבל אנחנו ממשיכים לפרק חדש – טוקיו 2020 בתקווה להכניס כמה שיותר ישראלים לאולימפיאדה".


מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג: "קיוויתי שמשהו בהחלטה שלה ישתנה. ירדן הייתה סמל להצלחה, נחישות ודביקות במטרה. בענף הג'ודו לא קל לעשות היסטוריה, אבל ירדן נרשמה בספרי ההיסטוריה של הענף. מה שירדן אמרה פה זה משהו שלא הרבה ספורטאים יכולים לעשות. ירדן היא המודל הטוב ביותר לחיקוי. היא משמשת השראה לכולם. כולנו צריכים לראות איך משמרים אותה במערכת".


ג'רבי לצד הרשקו ופונטי (יוני אריאלי)
ג'רבי לצד הרשקו ופונטי (יוני אריאלי)


מאמן נבחרת הג'ודו שני הרשקו: "זה היה לא קל, אבל גם אני שלם עם ההחלטה שלה. ירדן גדלה במקום שבו מבינים שאי אפשר להצליח ללא מחויבות מלאה. לדעתי היה לה עוד הרבה מה לעשות כספורטאית, אבל כשזה לא מתחבר לתחושות בפנים זה לא יכול להצליח. היו לה תצוגות פנומנאליות. אעשה הכל כדי לשבור את תקרת הזכוכית שירדן הציבה לנו".


אמא של ירדן: "תודה לך ירדן על ייצוג בכבוד. שאלו אותי איך מגדלים ספורטאית אולימפית ואין לי תשובה. למרות שהמציאות הציבה בפנייך אתגרים לא פשוטים למדת לקום כמו עוף החול. כל מחסום הפך אותך לנחושה הרבה יותר. החיבוק הענק שקיבלת מהציבור בישראל חימם את הלב. סחפת את כולם עם אופייך. את ראויה לכל גרם של הערצה. יכולתך למנף את הערצה לפעולות חיוביות תיזכר לעד".


ירדן ג'רבי (יוני אריאלי)
ירדן ג'רבי (יוני אריאלי)


שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להודעת הפרישה של הג'ודאית והמדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי: "הצטערתי לשמוע על פרישתה של הג'ודאית ירדן ג'רבי. ירדן הפכה כבר מזמן למודל לחיקוי בעבור ספורטאיות רבות – מודל למצוינות ולהצלחה. היא הביאה כבוד רב למדינת ישראל והרטיטה על הלבבות של כולנו, במיוחד ברגעים בהם עמדה על הפודיום, כשדגל ישראל התנוסס בתקרת האולם והמנון התקווה התנגן ברחבי העולם. אני עוד זוכרת את רגעי הזכייה שלה במדליה האולימפית בריו. ישבתי ביציע והתרגשתי מאוד. מדינה שלמה התרגשה עם ירדן", אמרה השרה רגב.


"בעוד כחצי שנה תארח ישראל, לראשונה בהיסטוריה, את אליפות אירופה בג'ודו לבוגרים. במסיבת העיתונאים בה הכרזנו על קיום האליפות בישראל, ירדן סיפרה על העוצמות שהקהל הביתי יכול לייצר ולדחוף את הג'ודאיות והג'ודאים שלנו. אני בטוחה שיש לירדן עוד המון מה לתרום לענף הג'ודו הישראלי. כולי תקווה שהיא תיטול חלק באליפות אירופה, אם כג'ודאית שחוזרת מפסק זמן ואם כחלק מהצוות המקצועי. מאחלת לירדן הצלחה בהמשך דרכה ומודה לה בשם הספורט הישראלי, האוהדים ובשם מדינת ישראל", הוסיפה.


גם מיכל כפרי, יו"ר המועצה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל, שבמסגרתה פועל הפרויקט הלאומי 'אתנה', בו ירדן שימשה כשגרירה והייתה שופתה לתוכניות שונות בתחילת דרכה, ציינה לאחר פרישתה של ג'רבי: "ירדן ג'רבי משמשת כמודל אמיתי לחיקוי עבור ילדות ונערות ומהווה דוגמה ומופת להתנהלות של ספורטאית חזקה, תחרותית ופורצת דרך, לכל אורך הקריירה המקצועית השלה. גם לאחר פרישתה, אנו בטוחות שירדן תמשיך לפעול לקידום ספורט הנשים בישראל".



ג'רבי דומעת במסע"ת (יוני אריאלי)


ג'רבי בת ה-28 לא התחרתה מאז המשחקים האולימפיים בריו 2016, עברה ניתוח במרפק ותקופת החלמה ארוכה. הג'ודאית ככל הנראה לא מצאה את האנרגיות הנדרשות כדי לחזור להתחרות מחדש ולהתכונן למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.


רשימת ההישגים הספורטיביים של ג'רבי ארוכה וכוללת מדליית ארד במשחקים האולימפיים (2016), זהב וארד באליפות העולם (2013 ו-2014), כסף ושתי ארד באליפות אירופה (2012, 2013 ו-2015). ב-2013 זכתה בתואר הג'ודוקא המצטיינת של איגוד הג'ודו העולמי וב-2013, 2014 ו-2016 בתואר ספורטאית השנה של הוועד האולימפי הישראלי. 



ג'רבי לצד אימה (יוני אריאלי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי