לונה צ'מטאי התבלבלה ופספסה זכייה במדליה ב-5,000 מטר

לונה צ'מטאי
לונה צ'מטאי | AFP

לא נעים: אלופת אירופה הטרייה בריצה ל-10,000 מטר פרצה קדימה, אך חשבה שהריצה נגמרה, סיימה רק במקום הרביעי וקבעה שיא ישראלי חדש - שנשלל ממנה בשל טעות נוספת בתחילת הריצה. הישג מרשים לאדווה כהן

(גודל טקסט)

לונה צ'מטאי פספסה הערב (ראשון) הזדמנות לזכות במדלייה בגמר ל-5,000 מטרים. אלופת אירופה הטרייה בריצה ל-10,000 מטר פרצה קדימה וחשבה שהיא שוב ניצחה, אך הריצה לא הסתיימה והיא סיימה בסופו של דבר רק במקום הרביעי.

צ'מטאי פתחה בצורה מהוססת, אך לאחר 1,800 מטרים היא טיפסה למקום הרביעי ובהמשך עלתה למקום השני ונראה היה שהיא בדרך למדליה נוספת. קילומטר לפני שהריצה הסתיימה היא כבר הובילה ואז הגיעה הטעות הקשה: צ'מטאי חשבה שסיימה ראשונה וזכתה, אך במהרה גילתה שנותרה לה הקפה נוספת ושבה למסלול אותו היא סיימה כאמור רביעית עם זמן של 15.01 ושיא ישראלי חדש.

ואם זה לא מספיק, כשעה לאחר הריצה החליטו השופטים לשלול ממנה גם את השיא כאשר פסלו אותה מכיוון שלאחר בדיקה, התברר כי בתחילת הריצה היא חצתה את הקו המפריד מוקדם מדי.

לאחר מכן אדווה כהן בת ה-22 רשמה הישג מצוין כשסיימה חמישית בגמר הריצה ל-3,000 מטרים מכשולים. כהן סיימה בזמן של 9.29.74 וקבעה שיא ישראלי חדש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי