ערימה של חבר'ה על הדשא: לא הולכות להיות הפתעות בווימבלדון

רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ'
רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ' | Matthew Stockman/Getty Images

רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' זכו בכל 10 הגראנד סלאמים האחרונים ולא נראה שמישהו אחר הולך לזכות גם הפעם. ובנשים? סרינה רוצה להשוות שיא, המדורגת ראשונה חסרת ניסיון וילדה בת 15 תנסה להפתיע

(גודל טקסט)

הפעם האחרונה שמישהו למעט נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ואנדי מארי זכה בטורניר ווימבלדון הייתה אי שם ב-2002. אין כל חדש תחת השמש גם השנה, כששלושת הראשונים מגיעים לטורניר שייפתח היום כפייבוריטים ברורים. מארי לא שם כנראה רק בשל פציעת הירך הקשה, שקרקעה את קריירת היחידים שלו, אך הוא לפחות ייקח איזשהו חלק בטורניר השנה – לאחר שלא השתתף כלל ב-2018 – כשישחק בזוגות.

מי שפעם נוספת ימקדו את מירב תשומת הלב הם שלושת המדורגים הבכירים בעולם, שגם חלקו ביניהם את עשרת תארי הגראנד סלאם האחרונים: ארבעה לנדאל, שלושה לג'וקוביץ' ושלושה לפדרר.

נדאל זכה ברולאן גארוס בפעם ה-12 בקריירה והשלישית ברציפות בחודש שעבר, אולם בווימבלדון הוא עבר את שלב שמינית הגמר רק פעם אחת מאז 2012, בשנה שעברה, אז הפסיד לג'וקוביץ' בתום מותחן בלתי נשכח בחצי הגמר. "עבורי המטרה היא תמיד זהה", אמר נדאל, שהביע תרעומת על כך שמארגני הטורניר שמו את פדרר כמדורג שני על חשבונו ודחקו אותו למקום השלישי על אף שהדירוג העולמי קובע את ההפך. "כל השחקנים עובדים קשה כל השנה כדי לשפר את הדירוג שלהם ואז הם מגיעים לפה ורואים שאולי יש להם הגרלה קשה יותר בגלל ששינו להם את הדירוג. אני חושב שזה לא הוגן, אבל אני מאוד מכבד את מארגני הטורניר ומבין שיש להם נקודת מבט אחרת".

הספרדי מגיע ללא טורנירי הכנה רשמיים על הדשא, כשגם ג'וקוביץ' בוחר בעיקר לנוח ולהתאמן מאז הרולאן גארוס, שם הפסיד במפתיע לדומיניק ת'ים בחצי הגמר. זה היה הפסדו הראשון של ג'וקוביץ' בטורניר גראנד סלאם מאז הרולאן גארוס של 2018. לאחר שנה של קשיים, הסרבי חזר למרכז הבמה עם הזכייה בווימבלדון בשנה שעברה, ולאחריה הוא גם שב להשתלט על המקום הראשון בעולם תודות לזכייתו באליפות ארה"ב הפתוחה ובאליפות אוסטרליה בתחילת העונה הנוכחית.

"תמיד שיחקתי בעיקר מהקו האחורי אבל הדשא הוא המשטח המהיר ביותר בענף והוא ייחודי", אמר ג'וקוביץ', "זה מכריח אותך לגוון יותר. אנחנו משחקים על הדשא רק חודש בשנה אבל מדובר במשטח עם הכי הרבה היסטוריה ומסורת, וכמובן שגם הטורניר הזה הוא קדוש".

נדאל והרולאן גארוס האחרון.
נדאל והרולאן גארוס האחרון. "המטרה תמיד זהה" (PHILIPPE LOPEZ/AFP/Getty Images)

ג'וקוביץ' עלה מוקדם יותר השנה למקום השלישי בכל הזמנים עם 15 תארי גראנד סלאם, כשנדאל צמצם את הפער מפדרר לשניים בלבד לאחר שהעלה את מאזנו ל-18 עם הגביע ברולאן גארוס. פדרר, שהיה היחיד מבין השלושה שהשתתף בטורניר הכנה ונראה מצוין בדרכו לזכייה בהאלה, מחפש תואר תשיעי בקריירה בווימבלדון ורוצה להגדיל בחזרה את הפער מיריביו. "אנחנו דחפנו אחד את השני לשיאים חדשים. רפא שיפר את היכולת שלו על הדשא, נובאק על מגרשים קשים ואני על החמר", הסביר פדרר, "אני בטוח שהפכנו לשחקנים טובים יותר אחד בזכות השני".

בעוד אצל הגברים שלושה שחקנים חלקו ביניהם את עשרת תארי הגראנד סלאם האחרונים, אצל הנשים היו תשע זוכות שונות באותה התקופה. האחרונה להצטרף לרשימה הייתה אשלי ברטי האוסטרלית, שזכתה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה ברולאן גארוס ולאחר מכן גם עלתה למקום הראשון בדירוג העולמי. "אני אמנם מקבלת יותר תשומת לב אבל זה רק רעש מבחוץ. אין הרבה שינויים במה שאני מנסה לעשות על המגרש", אמרה ברטי, שזכתה בטורניר ההכנה בבירמינגהאם. "הלחץ היחיד שאני שמה על עצמי זה שאני אעשה הכול כמו שצריך".

סרינה וויליאמס עדיין מחפשת תואר גראנד סלאם ראשון מאז ילדה את בתה בספטמבר 2017, זכייה בה תשווה את שיאה של מרגרט קורט עם מייג'ור מספר 24. וויליאמס טענה לקראת הטורניר שהיא מרגישה הרבה יותר טוב לאחר שהתקשתה עם פציעות לאורך רוב 2019.

סרינה וויליאמס. לא זכתה בגראנד סלאם מאז הלידה (AFP)
סרינה וויליאמס. לא זכתה בגראנד סלאם מאז הלידה (AFP)

מי שתהיה מעורבת בהתמודדות המסקרנת ביותר בסיבוב הראשון היא דווקא אחותה הגדולה של סרינה, ונוס בת ה-39, שתשחק מול האמריקאית בת ה-15 קורי גאוף. גאוף הפכה לשחקנית הצעירה ביותר שמעפילה לווימבלדון מאז תחילת העידן המקצועני ב-1968. ונוס זכתה בתואר הראשון מתוך חמישה בקריירה בווימבלדון ארבע שנים לפני שגאוף בכלל נולדה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי