ניצחון בגמר ומדליית זהב לטוהר בוטבול בגראנד פרי זאגרב

טוהר בוטבול
טוהר בוטבול | איגוד הג'ודו

הג'ודוקא הישראלי (עד 73 ק"ג) הוסיף עוד הישג ל-2019 המוצלחת שלו כשגבר בקרב המכריע על מרגקלידון הקנדי. גילי שריר הפסידה ברבע הגמר ונאבקה על הארד בבית הניחומים, שם נוצחה על ידי ורמיר ההולנדית

(גודל טקסט)

היום השני של גראנד פרי זאגרב, שהוא בעצם התחרות האחרונה של המשלחת הישראלית לפני אליפות העולם בטוקיו שתיערך באוגוסט, נערך היום (שבת). הנבחרת הישראלית זכתה במדליה ראשונה, כאשר טוהר בוטבול (73 ק"ג) עלה לגמר, שם פגש בקרב על הזהב את ארתור מרגקלידון הקנדי כאשר המאזן בין שניהם הוא שני ניצחונות לישראלי ואחד לקנדי. בוטבול העלה ווזארי על לוח הניקוד וזכה במדליית זהב ראשונה בסבב העולמי בקריירה שלו.

בוטבולבן ה-25 חזר להתחרות אחרי שלפני חודש בדיוק הפסיד את מדליית הארד באליפות אירופה. הוא פתח את הקרב הראשון שלו בניצחון קליל אחרי שסאבו פריגייס ההונגרי מולו התחרה צבר שלושה עונשים לחובתו. בשמינית הגמר ניצח באיפון את מרטין הוז'אק הסלובקי. ברבע הגמר פגש את אריק האם הבריטי וניצח אותו באיפון 2:36 דקות לסיום הקרב.

מדליית זהב ראשונה בקריירה. טוהר בוטבול (איגוד הג'ודו)
מדליית זהב ראשונה בקריירה. טוהר בוטבול (איגוד הג'ודו)

בחצי הגמר פגש את דניס יארצ'ב, יריב ותיק של הישראלי, כשהמאזן בניהם הוא שלושה ניצחונות לטובתו של בוטבול. הישראלי פיגר בווזארי בתחילת הקרב, אך הטיל באיפון את הרוסי 1:58 דקות לסיום, אלא שהשופטים ביטלו את האיפון. בוטבול לא ויתר, תקף שוב ושוב ובסופו של דבר השיג את האיפון שהעלה אותו לקרב על הזהב 1:02 דקות לסיום הקרב. זאת בסך הכל הפעם השנייה שבוטבול עולה לקרב על זהב בגראנד פרי, כאשר הפעם הראשונה הייתה בגראנד פרי קנקון 2017.

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי הגיב להישג: "טוהר וכל הספורטאים שלנו מוכיחים שלנבחרות ישראל בג'ודו יש המשכיות כל הזמן. הדרך שלנו לא רק מביאה הישגים, אלא גם מעידה על תשתית אנושית ועומק לטווח ארוך".

אורן סמדג'ה, המאמן הראשי של נבחרת הגברים, סיכם: "יום מוצלח לטוהר בוטבול. בשלושת הטורנירים האחרונים הוא הגיע לחצי גמר, הוא זכה במדליית הכסף בגרנד פרי באקו, סיים חמישי באליפות אירופה והיום בזהב. טוהר עשה שינוי והוא הבין שאם הוא רוצה להצליח בגדול, עליו לעשות שינויים גדולים, אנחנו ממשיכים קדימה במסע האולימפי שלנו".

גילי שריר. תנסה לעלות על הפודיום (דני מרון)
גילי שריר. לא עלתה על הפודיום (דני מרון)

גילי שריר (63 ק"ג) התחרתה על מדליית הארד מול סאני ורמיר ההולנדית, המדורגת במקום השמיני בעולם, שניצחה כבר במוקדמות את הישראלית השנייה במשקל, ענבל שמש. שריר תקפה, אך ורמיר תקפה יותר והעלתה ווזארי על לוח הניקוד כאשר מספר שניות לאחר מכן הוסיפה ריתוק שסיים את דרכה של הישראלית במקום החמישי בתחרות.

שריר בת ה-19 ניצחה בקרב הראשון שלה בווזארי את אנג'ה אוברדוביץ' הסרבית. בשמינית הגמר ניצחה את קטרינה היקר לאחר שהאוסטרלית צברה שלושה עונשים לחובתה. ברבע הגמר הפסידה בווזארי להולנדית הנוספת במשקל, ג'ול פרנסן. שריר נשרה לבית הניחומים, שם התחרתה במשך 8:26 דקות נגד דריה דוידובה הרוסייה על הכרטיס לקרב על הארד. בסופו של דבר צברה הרוסייה שלושה עונשים לחובתה והעלתה את שריר לקרב על המדליה, בו נוצחה כאמור באיפון.

באותו המשקל, ענבל שמש הפסידה בווזארי בקרב הראשון שלה לסאני ורמיר ההולנדית. ירדן מאירסון (70 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה באיפון תוך פחות מדקה וחצי למייגן פלצט'ר האירית.

אתמול זכה במדליית הארד תומר גולומב (60 ק"ג), שעבר לייצג את פולין בתום מאבק עיקש מול איגוד הג'ודו הישראלי לשחררו. הנציג הישראלי, דניאל בן דוד, הפסיד בווזארי בקרב הראשון שלו והודח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי